آموزش

ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک در بازار ایران کدامند؟

بسیاری از رانندگان خودروهای دنده دستی، از تعویض دنده پی در پی خسته شده و از این موضوع گلایه دارند. با وجود مزایایی که خودرو‌های دنده اتوماتیک نسبت به خودرو‌های دنده‌ای دارند، معمولا انتخاب بهینه‌تری به حساب می‌آید. اما در این میان قیمت بالاتر خودروهای اتوماتیک، به عنوان یک مانع برای خریداران مطرح می‌شود. خودرو‌های دنده اتوماتیک در مقایسه با سایر خودرو‌ها مصرف سوخت بیشتری داشته و هزینه‌های تعمیر، سرویس و نگهداری آن‌ها نیز بالاتر است. خبر خوب این که در ادامه این مقاله ارزانترین خودرو‌های اتوماتیک موجود در بازار را به علاقمندان خرید این نوع خودرو‌ها معرفی می‌کنیم.

اگر شما به دنبال خرید خودرو دنده اتوماتیک با قیمت مناسب هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ارزانترین خودرو‌های دنده اتوماتیک موجود در بازار خودرو ایران

در ادامه مطلب می‌توانید با ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک بازار آشنا شوید:

ساینا سایپا

خودرو ساینا در صدر فهرست ارزانترین خودرو‌های اتوماتیک بازار قرار می‌گیرد. شرکت خودروسازی سایپا ورژن ارتقا یافته تیبا را با نام ساینا در بازار به فروش می‌رساند. ساینا و تیبا تنها در برخورداری از گیربکس اتوماتیک و تعداد محدودی از امکانات ظاهری با یکدیگر تفاوت دارند و اگر از این تفاوت‌های اندک فاکتور بگیریم این دو خودرو نقطه تمایز چشمگیری با یکدیگر نخواهند داشت.

ساینا سایپا

ساینا از پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس نوع CVT بهرمند است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر صد کیلومتر ۷ لیتر است. سطح کیفی تولید ساینا چندان بالا نیست و تفاوت و شباهت‌های ظاهری آن با تیبا جز مهمترین معایب آن به شمار می‌آید. اگر به دنبال خرید خودرو‌ای ارزان با دنده اتوماتیک هستید ساینا انتخابی مناسب برای شما به حساب می‌آید. از جمله آپشن‌های این اتومبیل ساخت داخل می‌توان به کروز کنترل، استارت بدون کلید، ورود به خودرو بدون کلید، بلوتوث، رهیاب و صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی اشاره نمود.

برلیانس H220

فشار تحریم‌ها بر بازار داخلی خودرو منجر به قطع همکاری بسیاری از شرکت‌های خودروساز خارجی با خودروساز‌های ایرانی شد؛ در نتیجه این اتفاقات تلاش برای داخلی سازی خودرو‌ها و تولید و عرضه محصولات وطنی افزایش یافت. تنها خودرو‌های تولید خارج که همچنان همکاری گسترده‌ای با کمپانی‌های خودروساز داخلی دارند خودرو‌های ساخت کشور چین هستند. برلیانس از جمله مهمترین کارخانه‌های ماشین سازی چینی است که محصولات خود را با قیمت‌های نسبتا مناسب‌تری به بازار عرضه می‌کند.

برلیانس H220

برلیانس H220 به عنوان یک هاچبک اقتصادی در دسته خودرو‌های اتومات قرار می‌گیرد. این اتومبیل از گیربکس ۶ سرعته AMT برخوردار است و با وجود اینکه جز رقبا ضعیف محصولات کره‌ای و ژاپنی محسوب می‌شود امکانات و آپشن‌های معقول و قابل قبول را به کاربران ارائه می‌دهد. علاوه بر مدل H220 برلیانس نسخه H320 در بازار وجود دارد. سطح کیفی طراحی و تولید برلیانس H220 نسبت به برلیانس H320 پایین‌تر است. این خودرو دارای آپشن‌هایی مانند شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سانروف برقی، آینه برقی و سنسور پارک دنده عقب می‌باشد.

برلیانس H230

این مدل خودرو برلیانس نیز از اقتصادی‌ترین دنده اتوماتیک‌های عرضه شده در بازار است. در حالی که برلیانس H220 جز هاچبک‌های اقتصادی به شمار می‌آید، برلیانس H230 در گروه سدان‌های ارزان‌ قیمت بازار طبقه بندی می‌شود.

برلیانس H230

برلیانس H230 دارای گیربکس ۶ سرعته AMT است که کارکرد قابل قبولی را ارائه نمی‌دهد. عملیات تعویض دنده در این اتومبیل با دشواری‌هایی روبرو است؛ این در حالی است که در روند طراحی و تولید برلیانس H230 نیز کیفیت کارایی چندانی مشاهده نمی‌شود. آپشن‌های این اتومبیل چینی نیز شامل شیشه بالابر جلو و عقب برقی، سانروف برقی، آینه برقی و سنسور پارک دنده عقب است.

برلیانس H320

این خودرو نیز جز ارزانترین و اقتصادی‌ترین خودرو‌های دنده اتوماتیک بازار است که سطح فروش مناسبی را در بازار تجربه کرده است. این هاچ بک چینی دارای گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با عملکردی مطلوب است که در همکاری با سیستم پیشرانه قدرت و سرعت مناسبی را برای خودرو ب هارمغان می‌آورند.

برلیانس H320

این مدل از برلیانس نیز مانند سایر اعضا خانواده‌اش در بازار ایران طرفداران مخصوص به خودش را دارد و به دلیل قیمت مناسب استقبال خوبی برای خرید آن وجود دارد. سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، آینه‌های برقی، سانروف، قابلیت تنظیم ۸ جهته صندلی راننده، قابلیت بسته شدن شیشه‌ها به ریموت و سنسور دنده عقب جز امکانات برلیانس H320 محسوب می‌شوند.

برلیانس H330

 این اتومبیل شباهت‌های زیادی به برادر دوقلویش برلیانس H320 دارد و در دسته سدان‌های اقتصادی بازار قرار می‌گیرد که با دنده اتوماتیک با عملکرد مطلوب به مشتریان عرضه می‌شود. در این خودرو نیز از گیربکس ۴ سرعته اتومات استفاده شده است که عملکرد قابل قبولی دارد.

برلیانس H330

برلیانس H330 نیز دارای امکاناتی مانند سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، آینه‌های برقی، سانروف، قابلیت تنظیم ۸ جهته صندلی راننده، قابلیت بسته شدن شیشه‌ها به ریموت و سنسور دنده عقب است.

پژو پارس ایران خودرو

یکی دیگر از ارزانترین اتومبیل‌های دنده اتوماتیک موجود در بازار پژو پارس است که مجددا بر روی خط تولید شرکت خودروسازی ایران خودرو قرار گرفته است. این خودرو علاوه بر کابیل جادار دارای بازار فروش مطلوب خصوصا در نمونه‌های دست دوم است. گیربکس AL4 تعبیه شده در این اتومبیل کارکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد اما کیفیت ساخت خودرو در حد معمولی قرار دارد.

پژو پارس

باید توجه داشته باشید که رانندگی با پژو پارس مانند سایر خودرو‌های ساخت ایران خودرو به مصرف سوخت بالایی نیاز دارد. شیشه بالابر‌های برقی عقب و جلو، آینه‌های جانبی تاشو برقی، صندلی جلو با امکان تنظیم برقی پشتی و سنسور دنده عقب از جمله امکانات خودرو پژو پارس به حساب می‌آید.

دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس دیگر خودرو اقتصادی دنده اتوماتیک موجود در بازار است که آپشن‌های رفاهی آن از استپ وی بیشتر است. این خودرو چینی در بازار ایران مشتریان خاص خود را دارد و به دلیل سازگاری مناسبی که میان گیربکس و موتور آن وجود دارد عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد. از آنجایی که کابین H30 کراس وسیع و جادار است تجربه رانندگی با این خودرو نسبتا لذت بخش است.

دانگ فنگ H30 کراس

با این وجود کیفیت ساخت اتاقک اتومبیل چندان بالا نیست. از دیگر معایب دانگ فنگ H30 کراس مصرف سوخت بالای آن بر رانندگی‌های درون شهری می‌باشد. این خودرو گیربکس ۴ دنده‌ای اتوماتیک ساخت کشور ژاپن است که کارکرد نسبتا خوبی را نشان می‌دهد. شیشه بالابر‌های برقی عقب و جلو، آینه برقی مجهز به گرمکن، سانروف برقی و صفحه نمایشگر ۶.۵ اینچی لمسی از جمله برجسته‌ترین امکانات رفاهی دانگ فنگ H30 کراس به شمار می‌آید.

پژو ۲۰۷ ایران خودرو

در میان خودرو‌های دنده اتوماتیک موجود در بازار پژو ۲۰ع اتومات برای مشتریان ایرانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این خودرو که در مقایسه با سایر رقبایش قیمتی نسبتا پایین‌تر دارد مانند پژو پارس مجددا بر روی خط تولید کارخانه قرار گرفته است. خودرو‌های خانواده پژو همواره برای خریداران ایرانی محبوب بوده‌اند. پژو ۲۰۷ اتومات دارای گیربکس AL4 است و مانند پژو ۲۰۶ از سطح کیفی مناسبی در ساخت و طراحی بهرمند می‌باشد.

پژو ۲۰۷

با این وجود غربیلک فرمان خودرو کیفیت مناسبی نداشته و پایداری آن در هنگام عبور از پیچ‌های تند ضعف‌هایی را نشان می‌دهد. شیشه بالابر برقی، آینه برقی، سیستم مسیریاب، کروز کنترل، صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سنسور پارک و دوربین دنده عقب جز آپشن‌های این خودرو دسته بندی می‌شوند.

تندر ۹۰

این خودرو نیز جز اقتصادی‌ترین خودرو‌های دنده اتوماتیک موجود در بازار است که در این مقاله به ذکر برخی از ویژگی‌های آن می‌پردازیم. گیربکس طراحی شده برای تندر ۹۰ قدیمی‌تر از گیربکس‌های به کار رفته در سایر رقبای آن است. با وجود اینکه این خودرو هزینه‌های نگهداری چندانی را به راننده تحمیل نمی‌کند امکانات رفاهی چندانی برای ارائه در آن وجود ندارد.

تندر ۹۰

باید در نظر داشت که گیربکس قدیمی، آپشن‌های محدود و طراحی ظاهری نه چندان مطلوب این خودرو باعث کاهش نرخ فروش آن در بازار نشده است و این خودرو همچنان از بازار فروش داغ و پر رونقی برخوردار است. شیشه بالابر‌های عقب و جلو برقی، آینه برقی، کامپیوتر سفر و سیستم اخطار دهی خرابی موتور مهمترین آپشن‌های این خودرو را تشکیل می‌دهند.

ام وی ام  X22 اتومات

این خودرو چینی در گروه خودرو‌های لاکچری بازار دسته بندی می‌شود اما جز اقتصادی‌ترین اتومبیل‌های دنده اتوماتیک است. ام وی ام توسط شرکت خودروسازی چری به تولید رسیده و به واسطه کارخانه مدیران خودرو در بازار ایران عرضه می‌شود. سطح فروش این خودرو مناسب است و می‌توان امکانات و کیفیت ساخت آن را مطلوب در نظر گرفت. از آنجایی که شرکت مدیران خودرو مسئولیت فروش این اتومبیل را بر عهده دارد مشتریان با مشکلات مربوط به خدمات پس از فروش مواجه نخواهند بود.

ام وی ام  X22 اتومات

از معایب ام وی ام X22 اتوماتیک می‌توان به سیستم فنربندی خشک و کابین نسبتا کوچک آن اشاره نمود کخ بر روی مولفه کیفیت سواری خودرو اثر می‌گذارد. با این وجود باید توجه داشت دنده اتوماتیک این خودرو عملکرد مناسب و قابل قبولی را به راننده ارائه می‌دهد. شیشه بالابر برقی، آینه‌های برقی، سانروف برقی، کروز کنترل، سنسور پارک، دوربین دنده عقب و صفحه نمایشگر ۸ اینچی مجهز به بلوتوث امکانات این خودرو را تشکیل می‌دهند.

رنو ساندرو

رنو ساندرو نیز از خودرو‌های  اتوماتیک با کیفیتی است که می‌توان آن را با قیمت مناسب در بازار خریداری کرد. کیفیت و محبوبیت این خودرو نرخ فروش آن را افزایش داده است. گیربکس قدیمی و آپشن‌های محدود این خودرو مانع فروش و عرضه بالا آن نشدند؛ با این وجود باید توجه داشت که رنو ساندرو در مقایسه با رقبایش عملکرد مناسب‌تری را ارائه می‌دهد.

رنو ساندرو

کیفیت ساخت این اتومبیل بالا بوده و کابین آن فضا جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. کیسه هوا سرنشینان جلو، سیستم تهویه مطبوع، ترمز ABS و کنترلر سیستم صوتی زیر فرمان از امکانات رفاهی رنو ساندرو محسوب می‌شود.

سخن پایانی

فهرستی از ارزانترین خودرو‌های اتوماتیک موجود در بازار در قالب راهنمای جامع برای خرید به شما ارائه شد. با وجود اینکه افزایش نجومی قیمت خودرو در بازار ایران، بهای خودرو‌های معرفی شده را چندان ارزان به نظر نمی‌رساند اما اما می‌توان اظهار داشت که این خودرو‌ها در مقایسه با رقبای سطح بالاتر قیمت مناسب‌تری دارند. این خودرو‌ها با توجه به محدوده قیمتشان کیفیت رانندگی قابل قبولی را ارائه می‌دهند. توجه داشته باشید که نمی‌توان تجربه رانندگی این خودرو‌ها را با خودرو‌های خارجی و غیر چینی مقایسه نمود. اگر قصد خرید خودرو اتوماتیک با قیمت مناسب را دارید بسته به میزان بودجه خود به بررسی ویژگی‌های اتومبیل‌های نام برده شده بپردازید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا