رپرتاژ

از سرویس دوره‌ای رنو در تعمیرگاه تخصصی رنو غافل نشوید!

صرف نظر از اینکه خودروی شما از کدام مدل‌ خودرو‌های رنو است، سرویس دوره‌ای رنو اهمیت بسیار بالایی برای خودرو دارد. سرویس دوره‌ای در کل، شامل بررسی صحت و سلامت اجزای مهم خودرو شما است. اگر از این بازرسی مهم غفلت کنید، ممکن است هزینه‌های بسیار زیادی را متحمل شوید.

این سرویس، از مهم‌ترین اقدامات هر مالک خودرویی است. علاوه بر توجه به این بازرسی مهم، توجه به محلی که این بازرسی در آن انجام می‌گیرد نیز، بسیار مهم است. با تعمیرگاه رنو پایتخت همراه باشید تا شما را بیشتر با این موضوع مهم و حیاتی آشنا کنیم.

سرویس دوره‌ای رنو چیست و چه زمانی باید به تعمیرگاه مراجعه کرد؟

بررسی یا تعویض قطعات و اجزای مهم خودرو، در بازه زمانی خاص و مشخص، سرویس دوره‌ای نام دارد.

از نکات مهم سرویس دوره‌ای رنو، زمان آن و همچنین محلی است که شما به آن مراجعه می‌کنید. به عنوان مثال اگر شما مالک خودروی ال۹۰ هستید، بهتر است به دنبال تعمیرگاه ال۹۰ باشید تا سرویس خودرو به صورت تخصصی انجام شود.

حالا قصد داریم، بررسی کنیم که این بازرسی و سرویس، شامل چه مواردی است و وقتی شما برای این امر وارد تعمیرگاه‌های تخصصی می‌شوید، چه چیزی در انتظار شما خواهید بود.

روغن موتور رنو

این مورد، از مهم‌ترین نکات نگهداری خودرو است. همواره باید میزان این روغن را بررسی کنید و در صورت کم بودن آن، کمی به مقدار آن اضافه کنید؛ البته باید توجه کرد که استفاده بیش از حد از روغن، باعث صدمات زیادی به موتور خودروی شما خواهد شد.

نکته مهم دیگر، بازه زمانی تعویض روغن است. معمولا این مدت زمان روی خود روغن موتور درج می‌‌شود. حتی وقتی از خودرو استفاده خاصی هم نشود، روغن موتور فاسد و بلااستفاده خواهد شد.

مورد دیگری که بهتر است در تعمیرگاه‌های رنو رعایت شود، استفاده از یک نوع روغن موتور است و نباید به طور مداوم نوع آن تغییر کند.

از سرویس دوره‌ای رنو در تعمیرگاه تخصصی رنو غافل نشوید!

فیلتر روغن

یکی دیگر از مواردی که در سرویس دوره‌ای رنو به آن توجه می‌شود، فیلتر روغن است. معمولا فیلتر روغن هم زمان تعویض خاصی دارد که توسط شرکت تولید‌کننده، روی آن درج می‌شود. با این حال تعمیرکار باتجربه، بهترین شخص برای تشخیص این مورد است.

فیلتر هوا

اگر فیلتر هوای خودروی شما به موقع عوض نشود هم باعث کاهش شتاب خودروی شما خواهد شد و هم آلودگی‌های محیطی زیادی را تولید خواهد کرد. همین موارد اهمیت سرویس دوره‌ای را نشان می‌دهد.

روغن گیربکس

این روغن بر اساس نوع خودرو متفاوت است. زمان تعویض و بازرسی آن هم بر اساس این که خودرو شما اتومات است یا دستی، متفاوت خواهد بود.

در این مورد نیز، تعمیرکار ماهر و باتجربه در تعمیرگاه رنو پایتخت شما را راهنمایی می‌کند. روغن گیربکس در درست کار کردن سیستم گیربکس نقش مهمی دارد و باید بدانید که تعمیرات سیستم گیربکس بسیار پرهزینه است. پس بهتر است این دوره‌های بازرسی را جدی بگیرید و آن را تعمیرگاه معتبری همچون تعمیرگاه رنو پایتخت انجام دهید.

شمع‌های خودرو

این مورد هم در سرویس دوره‌ای رنو اهمیت بسیاری دارد. تعمیرکار رنو شمع‌ها را بررسی خواهد کرد که اطمینان حاصل کند دوده یا آلودگی، اثری روی شمع‌ها نداشته باشند. تعویض شمع‌ها طبق توصیه شرکت سازنده و البته مرکز تعمیرات خواهد بود.

از سرویس دوره‌ای رنو در تعمیرگاه تخصصی رنو غافل نشوید!

لنت‌های ماشین

لنت‌ها نقش مهمی در سیستم ترمز دارند و توجه نکردن به آن‌ها ممکن است باعث خسارات مالی و جانی شود.

استفاده از لنت‌های غیراستاندارد می‌تواند سیستم ترمز خودروی شما را با مشکلاتی روبه‌رو کند، پس مهم است که وظیفه بررسی و تعویض لنت‌ها را به چه مرکزی می‌سپارید. تعمیرگاه مگان و سایر تعمیرگاه‌های رنو مانند تعیرگاه رنو پایتخت به شما در این خصوص کمک می‌کنند.

بررسی روغن ترمز

بسیاری از متخصصان بررسی روغن ترمز خودرو رنو را مهم‌ترین بازرسی در سرویس دوره‌ای رنو می‌دانند. با توجه به آخرین تاریخ تعویض روغن و میزان استفاده شما از ماشین، تعمیرکار کیفیت و میزان آن را بررسی کرده و بهترین پیشنهاد را به شما ارائه می‌کند.

بررسی باتری

وظیفه این قطعه از ماشین، تامین برق برای خودرو است. به این منظور باتری باید به خوبی شارژ شود.

بررسی وضعیت باتری برای بهبود عملکرد کلی ماشین در تعمیرگاه رنو ساندرو یا هر تعمیرگاه رنو دیگری، بسیار بااهمیت است. در سرویس‌ دوره‌ای رنو، این مورد به دقت بررسی می‌شود. شما می‌توانید روش مناسب استفاده از باتری را نیز از متخصص و تعمیرکار بپرسید.

بررسی کلی چرخ و لاستیک‌ها

از موارد مهم در بررسی چرخ‌ها، میزان باد لاستیک‌ها است. کم یا زیاد بودن این مقدار، بر سایش لاستیک‌ها و همچنین افزایش مصرف سوخت ماشین شما، تاثیر مستقیمی دارد. از طرفی تعادل خودرو شما هم تا حد زیادی به لاستیک‌های خودرو وابسته است و می‌تواند حوادث خطرناکی را بیافریند.

از سرویس دوره‌ای رنو در تعمیرگاه تخصصی رنو غافل نشوید!

همچنین بالانس بودن چرخ‌ها نیز باید بررسی شود. در ایران به دلیل وجود مسیر‌های ناهموار، بسیاری از خودروها با این مشکل روبه‌رو می‌شوند.

برای بالانس کردن چرخ‌ها می‌توان آن‌ها را کاملا جدا کرد که در این صورت مشکلات دیگر این سیستم نیز قابل رویت است. البته بدون جداسازی آن‌ها نیز امکان بالانس کردن وجود خواهد داشت که باید این کار را به تعمیرگاه تخصصی رنو پایتخت بسپارید.

نتیجه‌گیری

توجه به سرویس دوره‌ای رنو، می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه‌های بسیار زیاد تعمیرات خودرو شما داشته باشد. شما باید بدانید چه زمانی به این سرویس‌ها نیاز پیدا می‌کنید و همچنین محل مناسبی را برای گذراندن این سرویس‌ها انتخاب کنید.

تعمیرگاه رنو پایتخت این اطمینان را به شما می‌دهد که بهترین خدمات را در این حوزه به شما ارائه خواهد کرد. اگر به دنبال تعمیرگاه رنو ساندرو یا تعمیرگاه مگان هستید که سرویس دوره ای خودروی شما را به صورت تخصصی انجام دهد، تعمیرگاه رنو پایتخت را در اولویت قرار دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا