اخبار خودرو

سخنگوی تعزیرات خواستار تعجیل در اعلام قیمت جدید خودروها شد

چند روز قبل خبر مالیات بستن مجلس بر چند خودرویی‌ها به گوش رسید که می‌تواند به عنوان عاملی برای کاهش قیمت خودرو مطرح شود. امروز نیز سخنگوی سازمان تعزیرات خواستار تعجیل در اعلام قیمت جدید خودروها گردید.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، یاسر رایگانی که در جلسه‌‌ای از کارخانه صنعتی ایران خودرو بازدید داشت، به موضوع اعلام قیمت جدید خودروها پرداخته و توضیح داد که شورای رقابت تمام همت خود را برای تسلط بر موضوع قیمت گذاری خودروهای داخلی و رفع مشکلات مربوط به آن‌ها، به کار گرفته است.

وی در این خصوص گفت: “این سازمان از تمام ظرفیت‌های خود برای رفع مشکل قیمت گذاری خودرو و اعلام جدید قیمت‌ها درستاد تنظیم بازار برای کمک به خودروسازان استفاده می‌کند.”

او به این نقطه اشاره می‌کند که تاخیر در اعلام قیمت جدید خودرو باعث می‌شود که هم خریداران و هم خودروسازان، دچار سردگمی شده و معاملات سالم اتفاق نیفتد. او تاکید می‌کند: “این سازمان برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان، صدای خودروسازان و مردم  است و عدم تاخیر در اعلام قیمت‌های جدید خودرو هم خودروساز و هم مصرف کنندگان را متضرر می‌کند و دراین بین سود به جیب دلالان می‌رود.”

سخنگوی سازمان تعزیرات می‌افزاید: “ایران خودرو با تمام مشکلات موجود، با طراحی و تولید محصولات جدید و مطابق با سلیقه مصرف‌کنندگان پیشگام در جهش تولید در صنعت کشور است.”

همین طور وی تلاش‌های صورت گرفته از سوی خودروسازان بزرگ کشور در زمینه به چرخش درآوردن چرخ تولیدات، برنامه‌های فروش ویژه و غیره را حرکات مثبتی خوانده و زمینه‌های پایین آمدن قیمت خودروها را نیز در گرو ادامه این فعالیت‌ها دانست. وی عنوان ساخت: “تلاش‌های صورت گرفته در زمینه عرضه محصولات جدید و نهضت داخلی سازی قطعات در ایران خودرو در سال جهش تولید قابل تقدیر است.”

او خاطر نشان ساخت: “خودروهای کسری دار در ایران خودرو، عموما نقص قطعات الکترونیکی دارند و این شرکت در تلاش است این مشکل برطرف شود و هیچ احتکاری وجود ندارد.”

وی ادامه داد: “استفاده از لفظ احتکار در مورد خودروسازان و ایران خودرو در شرایط تحریم که خطوط تولید را سرپا نگه داشته‌اند، درست نیست.”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا