عمومی

امکانات جی پی اس خودرو

همه ما می دانیم که ماشین ها دارای لوازم جانبی بسیار زیادی هستند، یکی از این لوازم جانبی جی پی اس است که در انواع مختلف در بازار به فروش می رسد، حالا برای این که بیش تر با این دستگاه آشنا شوید با ما همراه باشید، دستگاه جی پی اس در واقع همانند یک سیستم هشدار عمل می کند به این صورت که به وسیله این دستگاه شما می توانید از موقعیت مکانی خودرو خود مطلع شوید. اما این دستگاه کاربرد های بیش تری دارد و فقط به گزارش موقعیت مکانی محدود نمی شود که در ادامه این مقاله به امکانات جی پی اس خودرو که با خرید آن در اختیار شما قرار می گیرد خواهیم پرداخت.

 

انواع کاربرد های جی پی اس خودرو

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اختراع وسایل و دستگاه های هوشمند همواره به نفع بشر بوده به طوری که به آسان و راحت نمودن هر چه بیش تر زندگی کمک نموده است. دستگاه جی پی اس هم یکی از این لوازم است که بسیار پر کاربرد بوده و طرفداران و مشتریان ویژه خود را دارد در ادامه به کاربرد های جی پی اس اشاره شده لطفا به موارد زیر توجه کنید البته که هر کدام از موارد زیر را در ادامه مقاله به طور کامل شرح داده ایم:

  • استفاده از جی پی اس به عنوان ضد سرقت
  • استفاده از جی پی اس به عنوان مسیر یاب
  • استفاده از جی پی اس در خودرو های امداد رسانی مانند ماشین پلیس و اورژانس
  • استفاده از جی پی اس به عنوان کنترل ناوگان مسافر بری مثلا اتوبوس ها
  • استفاده از جی پی اس در خودرو هایی که کرایه داده می شوند.
  • هم چنین برای خودرو های شخصی
  • و مواردی از این قبیل…

هر کدام از این موارد به دلایل خاصی که در ادامه مفصل توضیح داده شده در خودرو جی پی اس نصب می کنند.

جی پی اس چگونه مانع از سرقت خودرو می شود؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های جی پی اس این است که مانع سرقت خودرو می شود، همین دلیل باعث شده که افراد بیش تری به خرید جی پی اس اقدام کنند.

هنگامی که به قصد ضد سرقت بودن خودرو جی پی اس را خریداری, می کنید، باید آن را در قسمت زیری ماشین نصب کنید، درون این نوع جی پی اس ها جایگاهی برای یک سیم کارت وجود دارد که شما با قرار دادن آن و انجام تنظیمات هشدار و گزارش تعیین می کنید که جی پی اس هر زمان که خودرو شما به سرقت رفت به سرعت به شما گزارش دهد و یا این که موقعیت مکانی ماشین را به شما اس ام اس کند، هم چنین شما به وسیله جی پی اس خودرو می توانید از راه دور دستور خاموش شدن ماشین را بدهید که جی پی اس ماشین را با قطع نمودن برق، خاموش می کند.

مسیر یابی به وسیله جی پی اس چگونه انجام می گیرد؟

یکی دیگر از کاربرد های دیگری که جی پی اس ها دارند امکان مسیر یابی است. تصور کنید به شهری غیر از شهر خود تان سفر کرده اید و فرقی نمی کند که این مسافرت برای تفریح است و یا کار، در هر حال شما در شهری هستید و نمی توانید مدام از افراد آدرس بپرسید ممکن است شب باشد و همه مردم در خیابان نباشند که سما بتوانید از کسی آدرس بپرسید تنها چیزی که در این میان به شما کمک خواهد کرد جی پی اس است که به وسیله تلفن همراه و یا نمایشگر درون ماشین که برنامه نقشه روی آن نصب شده می توانید مکانی که در آن قرار دارید را ببینید و مکانی که قرار است به آن بروید را علامت بزنید سپس به کمک جی پی اس می توانید مختصات مسافتی که باید طی کنید تا به مکان مورد نظر برسید را ببینید.

همان طور که می بینید وجود چنین دستگاهی بسیار مفید است حتی در مواقعی در شهر بزرگی مانند تهران می توانید خیابان هایی که ترافیک است را شناسایی کرده و تغییر مسیر دهید تا به ترافیک برخورد نکنید.

 

کاربرد های دیگر جی پی اس

در ماشین های امداد رسانی پلیس و اورژانس از جی پی اس های درجه یک استفاده می کنند تا بدانند که نیروی های خود را به چه مناطق و موقعیت مکانی فرستاده اند و در صورت لزوم به آن ها نیز کمک کنند.

هم چنین در اتوبوس های مسافر بری هم از جی پی اس برای امنیت مسافران و مکانی که در آن قرار می گیرند استفاده می شود. در ماشین هایی که کرایه می دهند جی پی اس نصب می کنند تا افراد سود جو ماشین را به سرقت نبرند، شما می توانید برای خودرو شخصی خود نیز جی پی اس نصب کنید و در صورت لزوم مکان هایی که فرزند تان می رود را زیر نظر داشته باشید و موقعیت مکانی ماشین تان تحت کنترل بگیرید.

خرید و نصب جی پی اس خودرو

باید توجه داشته باشید که جی پی اس مورد نظر خود را از نمایندگی ها و یا فروشگاه های معتبر موجود در سراسر ایران خریداری کنید در این صورت از اصل و با کیفیت بودن و آکبند بودن دستگاه مطمئن خواهید بود، هم چنین هنگام خرید توجه داشته باشید که دستگاه دارای نشان استاندارد باشد و دارای برگه ضمانت هم باشد و در صورت لزوم از فروشنده بخواهید آن را امتحان کند، پس از خرید جی پی اس مورد نظر نوبت به نصب آن می رسد که باید جی پی اس را در جای درست نصب نمود و تنظیمات آن را به درست ترین حالت ممکن انجام دهید که به موقع به شما گزارش و هشدار دهد.

البته توجه داشته باشید که نصب جی پی اس خودرو کار هر کسی نیست و ما نمی توانیم از پس نصب آن برآییم پس بهتر است نصب آن را به نصاب متخصص و ماهر بسپارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا