اخبار خودرو

امکان پذیرش خودروهای «فاقد پلاک» در مراکز معاینه فنی تهران

لازم به ذکر است گواهی معاینه فنی صادره برای خودروهای فاقد پلاک دارای اعتبار ۱۵ روزه بوده و صرفا برای اخذ پلاک صادر می‌شود و این خودروها می‌بایست پس از نصب پلاک مجددا جهت دریافت معاینه فنی مراجعه کنند.

با بیان اینکه بنا بر قانون یکی از مدارک مورد نیاز برای تعویض پلاک ارائه گواهی معاینه فنی معتبر است، گفت: از آنجایی که پیش از این، پذیرش خودروهای مزایده‌ای در سامانه سیمفا به علت نداشتن پلاک تنها در مرکز معاینه فنی الغدیر طبق یک رویه مشخص، انجام می شد، مالکین این خودروها با طی مسافت‌های طولانی صرفا مجبور به مراجعه به این مرکز بودند که خوشبختانه با تدبیر و مساعدت وزارت کشور این امکان در سایر مراکز معاینه فنی شهر تهران نیز فراهم شده است.

وی افزود: لازم به ذکر است گواهی معاینه فنی صادره برای خودروهای فاقد پلاک دارای اعتبار ۱۵ روزه بوده و صرفا برای اخذ پلاک صادر می‌شود و این خودروها می‌بایست پس از نصب پلاک مجددا جهت دریافت معاینه فنی مراجعه کنند.

مالکی با اشاره به پذیرش صرفا اینترنتی ۱۰ مرکز معاینه فنی در شهر تهران تصریح کرد: پذیرش در مراکز معاینه فنی خودروی بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و چهار واحد سیار نوبنیاد، گیلان، هنگام (شماره ۴) و هنگام (شماره ۸) تنها با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی در سامانه «تهران من» انجام می‌شود؛ لذا از شهروندان درخواست می‌شود حتما چند روز پیش از اتمام اعتبار گواهی معاینه فنی خودروی خود به مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پذیرش در ۱۰ مرکز صرفا اینترنتی انجام می شود، ممکن است در بعضی از مراکز اخذ نوبت در همان روز امکان پذیر نباشد و یک یا ۲ روز بعد برای مراجعه وقت داده شود. بنابراین تاکید می‌شود که مراجعه به مراکز را به آخرین روز اعتبار گواهی معاینه فنی موکول نکنید.

مالکی تاکید کرد: به شهروندانی که در سال گذشته به مراکز شهر تهران مراجعه کرده‌اند و اطلاعات تماس آنها در ستاد معاینه فنی موجود است ۱۰ روز قبل از انقضا اعتبار گواهی معاینه فنی، پیامک ارسال می‌شود.

منبع خبر سایت تحلیلی خبری عصر ایران

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا