رپرتاژ

انواع کوپلینگ در صنعت

کوپلینگ انعطاف پذیر وسیله ای است که برای اتصال انتهای دو شفت، انتقال گشتاور استفاده می شود ایجاد می شود، در نظر بگیرید. توابع اولیه همه کوپلینگ های انعطاف پذیر عبارتند از. برای انتقال نیرو از یک شفت به شفت دیگر، کارآمد و موثر. برای انطباق با انحرافات جزئی شفت که در سرویس ایجاد می شوند. عملکردهای ثانویه کوپلینگ های انعطاف پذیر عبارتند از. محافظت از تجهیزات متصل:. شوک، ارتعاش و ضربان را جذب کنید. ب . بار متقاطع بر یاتاقان ها را کاهش دهید. ج . معکوس بار را بپذیرید. عکس العمل را به حداقل برسانید. مشکلات “نصب” و “نگهداری” را به حداقل برسانید. شفت تبدیل می شود در طول عملیات به دلیل ته نشین شدن پایه ها، اثرات گرما، لرزش و غیره این ناهماهنگی ها به صورت زاویه ای صورت می گیرد انحراف، انحراف موازی یا حرکت محوری شفت ها. از این رو، برای به دست آوردن عمر مفید کامل از هر کوپلینگ انعطاف پذیر، لازم است:. در هنگام نصب اولیه از تراز مناسب شفت اطمینان حاصل کنید. ب . گهگاه در حین کار، ناهماهنگی شفت را بررسی و اصلاح کنید. شفت های نامرتب که به درستی جفت نشده اند در معرض تنش های شدیدی هستند که آسیب می بینند. بلبرینگ و مهر و موم . تمام یا هر یک از ناهماهنگی های نشان داده شده در نمودارهای بالا هستند موجود در تمام درایوهای متصل؛ بنابراین، ضروری است که از کوپلینگ های انعطاف پذیر استفاده شود برای جلوگیری از آسیب پرهزینه به تجهیزات خود تراز اولیه ماشین آلات یکی از مهم ترین عوامل موثر بر کوپلینگ است عملکرد و قابلیت اطمینان هر سبک خاص کوپلینگ ناهماهنگی خاص خود را دارد توانایی ها . دستورالعمل های نصب و تراز کردن، تراز اولیه را مشخص می کند الزامات . این مقادیر اولیه تقریباً یک سوم کل کوپلینگ است ظرفیت ناهماهنگی این بدان معنی است که کوپلینگ ذخیره کافی برای جبران دارد برای ناهماهنگی های عملیاتی که در نتیجه سایش یاتاقان ها، فونداسیون ایجاد می شود ته نشین شدن، رشد حرارتی، کرنش لوله و غیره. با این حال، هر چه تراز اولیه نزدیکتر باشد.

انواع کوپلینگ در صنعت

کاربرد کوپلینگ در صنایع:

حاشیه ذخیره بیشتر یک کوپلینگ باید برای جبران ناهماهنگی در طول عمر ماشین . کوپلینگ دنده ای که با مقادیر زیاد ناهماهنگی کار می کند، دارای a عمر محدود است، در حالی که یک کوپلینگ که در ظرفیت کار می کند، عمر بی نهایت خواهد داشت. مشتری و سازنده کوپلینگ باید متقابلا اندازه صحیح و کوپلینگ را برای برنامه تایپ کنید. عمر سرویس خوب در صورت مناسب بودن به واقعیت تبدیل می شود مراحل نصب و تراز کردن دنبال می شود. صفحات زیر ترتیبات کوپلینگ اولیه و طبقه بندی بار را بر اساس نشان می دهد با سالها تجربه در کاربردهای کوپلینگ در تمام مراحل انتقال نیرو. هر شرایط عملیاتی یا ناهماهنگی غیرمعمول باید به ارجاع داده شود تا اطمینان حاصل شود. این حداکثر سرعت عملیاتی است که در آن کوپلینگ در شرایط عادی کار می کند و به دلیل عدم تعادل کوپلینگ لرزش غیرقابل قبولی ایجاد نمی کند. این بر اساس بسیاری است سالها تجربه عملیاتی بر روی طیف گسترده ای از سیستم های درایو. حداکثر متعادل این حداکثر سرعت عملیاتی است که در آن کوپلینگ، پس از بالانس کردن، همچنان با سیستم درایو معمولی سازگار خواهد بود. برای سرعت مورد نیاز بیش از این با Rexnord مشورت کنید مقدار؛ ممکن است به طرح های خاص یا روش های ساخت نیاز باشد. برخی از انواع کوپلینگ برای بالانس دینامیکی مناسب نیستند و در صورت نیاز به بالانس نباید از آنها استفاده کرد. این انواع AMR، CMR، BMR و ST هستند. کوپلینگ های سری ۶۳ و THP همیشه مطابق با الزامات برنامه دارای تعادل پویا هستند.

انواع کوپلینگ در صنعت

کوپلینگ ها در صنعت:

بدون هیدرو کوپلینگ  سیال، موتور فوراً گشتاور روتور قفل شده خود را ارسال می کند (راه اندازی گشتاور) به ماشین رانده (نقطه A در سمت راست). سپس، به سرعت می رسد و اعمال می شود گشتاور شکست (نقطه B). برای کاربردهای معمول، روتور قفل شده و خرابی گشتاور اغلب حدود ۲۰۰٪ یا بیشتر از رتبه بندی موتور است. در صورتی که گشتاور لازم برای شروع انفصال ماشین رانده شده باشد، آسیب می تواند ایجاد شود به طور قابل توجهی کمتر، زیرا دستگاه به طور ناگهانی به سرعت نامی افزایش می یابد. با این حال، با نصب یک کوپلینگ سیال، گشتاور به ماشین رانده از صفر شروع می شود (نقطه C) و به تدریج با شتاب گرفتن پروانه کوپلینگ به نقطه D افزایش می یابد. زمانی که گشتاور خروجی کوپلینگ سیال از گشتاور شروع جدایی بیشتر شود ماشین رانده (نقطه D)، ماشین رانده به تدریج شتاب می گیرد (نیمه سمت راست چارت سازمانی) . همانطور که ماشین به سرعت نامی می رسد، لغزش کوپلینگ سیال کاهش می یابد به (نقطه E) و توان یکنواخت با حداکثر بازده منتقل می شود. افزایش گشتاور شروع با کوپلینگ سیال، گشتاور شکست موتور قفس سنجاب استاندارد NEMA B می توان برای ایجاد گشتاور اضافی برای راه اندازی ماشین آلات استفاده کرد. هنگامی که دستگاه گیر می کند، عمر تک تک اجزا ممکن است به شدت کاهش یابد. بدون حفاظت اضافه بار، انرژی ذخیره شده دستگاه در مرحله اول جذب می شود در مرحله دوم بعد از جم، تنش‌های وارد بر اجزاء به چندین برابر حالت عادی افزایش می‌یابد مقادیر در حال اجرا ویژگی های لغزش جفت سیال، جذب ضربه را در یک دوره پخش می کند زمان، کاهش استرس بر روی قطعات و در نتیجه محافظت از ماشین آلات شما. نکات ایمنی نصب و راه اندازی محصولات Rexnord مطابق با قوانین محلی و ملی قابل اجرا کدهای ایمنی و دستورالعمل‌های نصب رکسنورد که با کوپلینگ‌های مایع ارسال می‌شوند.

انواع کوپلینگ در صنعت

مزایای کوپلینگ:

تجهیزات انتقال افراد – انتخاب درایوهای دنده رکسنورد برای کاربردها که هدف اصلی آن حمل و نقل افراد است مورد تایید نیست. این شامل کاربردهایی مانند آسانسورهای باری یا مسافری، پله برقی، سکوهای بالابر و اسکی یدک کش و تله اسکی . اگر هدف اولیه برنامه انتقال مواد و گهگاه افراد است حمل می شوند، ضمانت Rexnord ممکن است به شرط بار طراحی باقی بماند شرایط تجاوز نمی کند و گواهینامه به کدهای ایمنی مناسب و بار شرایط توسط طراح سیستم یا کاربر نهایی از مناسب به دست آمده است مقامات اجرایی تغییرات سرعت برنامه های چند سرعته – کوپلینگ های سیال ارائه شده در این کاتالوگ برای کار بر روی برنامه های تک سرعته طراحی شده اند، یعنی . موتور راندن کوپلینگ سیال شروع می شود، و تا سرعت پایه خود شتاب می گیرد و تابع سرعت نیست تغییرات در مورد سرعت پایه آن مشخصات عملیاتی یک کوپلینگ سیال (الف دستگاه گریز از مرکز) به سرعت کوپلینگ بستگی دارد، و به ویژه، کاهش سرعت از شرایط مشخص شده در جداول انتخاب باعث می شود کاهش عملکرد . همه برنامه های سرعت متغیر یا چند سرعته باید به کارخانه ارجاع داده شود تا مشخص شود که آیا کوپلینگ سیال برای آن مناسب است کشش جریان الکتریکی در هنگام راه اندازی به طور چشمگیری در هنگام کوپلینگ سیال کاهش می یابد حاضر است . موتور بدون هیچ بار معنی داری که هنوز توسط رانده شده است راه اندازی می شود. اگر بدون کوپلینگ سیال گیر کند، موتور متوقف می شود و بیش از ۵۰۰٪ بار کامل را می کشد دمای سیال جفت افزایش می یابد و باعث ذوب شدن دوشاخه همجوشی می شود.

.انواع کوپلینگ در صنعت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا