اخبار خودرو

اولین خودرو هیبرید لامبورگینی : Sián

در نمایشگاه خودرو فرانکفورت که قرار است برگزار شود لامبورگینی قرار است از خودرو جدید هیبرید خود رونمایی کند. خودرو ایی با قدرت و سرعت بی سابقه و با تکنولوژی های به روز. اسم این خودرو “سی آن” هست که در زبان بولونیا به معنای “فلش” و “صاعقه” است. این خودرو اولین قدم لامبورگینی به سمت خودرو های برقی میباشد. این خودرو رقیب SF90 فراری میباشد.

لامبورگینی Sián
لامبورگینی Sián

این لامبورگینی سریعترین لامبورگینی از ابتدا میباشد.، شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۲.۸ ثانیه به طول می‌انجامد. این خودرو دارای پیشرانه ۱۲ سیلندری ۷۸۵ اسب بخار قدرت دارد که با جمع پیشرانه الکتریکی با قدرت ۳۴ اسب بخار به قدرت نهایی ۸۱۹ اسب بخار میرسد. این برای اولین بار است که در یک خودرو هیبریدی با پیشرانه ولتاژ کم، ارتباط مستقیم بین پیشرانه الکتریکی و چرخ ها برقرار می شود. پیشرانه همچنین در مانورهای کم سرعت مانند دنده عقب و در حالت پارک کردن نیز پشتیبانی میشود.

لامبورگینی Sián
لامبورگینی Sián

نسبت وزن به قدرت Sián بهتر از Aventador SVJ است. این به دلیل استفاده گسترده از مواد سبک وزن میباشد. به همین دلیل میتواند به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت برسد. سیستم ذخیره انرژی در این خودرو کاملا متفاوت است . لامبورگینی Sián به جای استفاده از باتری یون لیتیوم ، یک ابررسانا را معرفی می کند که ده برابر بیشتر از فناوری پیشگام در آونتادور قدرت ذخیره دارد. این خودروساز ادعا می کند که باتری های طراحی و ساخته شده برای این خودرو سه برابر قدرتمند تر از باتری هایی با همان وزن و سه برابر سبک تر از باتری با همان قدرت است. به لطف سیستم ذخیره انرژی ترمز بسیار پیشرفته ،راه حلی برای ذخیره انرژی در هر بار ترمز ماشین میباشد که باعث شارژ شدن بخش زیادی از باتری میشود. گفته شده انرژی پتانسیل فورا به قدرت جنبشی تبدیل می شود: زمان شتاب ۳۰-۶۰ کیلومتر در ساعت با ۰.۲ ثانیه بهبود می یابد در حالی که شتاب ۷۰-۱۲۰ کیلومتر در ساعت در مقایسه با Aventador SVJ با ۱.۲ ثانیه کاهش می یابد.

لامبورگینی Sián
لامبورگینی Sián

در بخش زیبایی شناسی این خودرو، قرار است تا با رنگ سبز و روکش طلایی رنک در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شود تا به طور واضح نسل آینده خودرو های لامبورگینی را به نمایش بگذارد. بهره وری آیرودینامیکی توسط اسپلیترها و بال های طراحی شده بهبود یافته است. بال در قسمت عقب کاملا داخل بدنه است و در حالت رانندگی برای بهبود عملکرد آئرودینامیک فعال میشود.قسمت پایینی دماغه با یک شکاف فیبر کربن یکپارچه توسط چراغهای جلو به شکل Y به یکدیگر متصل شده است ، که برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد تا امضای کسانی را که برای مفهوم Terzo Millennio طراحی کرده اند منعکس کند. تولید لامبورگینی Sián محدود به ۶۳ خودرو بوده و همه آنها در حال حاضر فروخته شده است.

لامبورگینی Sián
لامبورگینی Sián

 

نمایشگاه فرانکفورت 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا