رپرتاژ

چگونه می توان تشخیص داد که یک ماشین دست دوم دارای ایربگ است ؟

اگر کیسه هوا خودرویی عمل کرده باشد، قطعاً باید در مورد تاریخچه تصادفات خودرو تحقیق کنید. در اینجا نحوه بررسی استفاده قبلی کیسه های هوا آورده شده است.

هنگام خرید وسیله نقلیه دست دوم ، مهم است بدانید که آیا کیسه هوا به کار رفته است یا خیر. عمل کردن کیسه هوا مستلزم تعویض کیسه هوا ، ماژول ها و روکش است. علاوه بر این ، پس از باز شدن ایربگ ها بایستی تمام لوازم الکترونیکی کیسه هوا بازرسی و در صورت لزوم جایگزین شوند. با توجه به هزینه بر بودن اینگونه خدمات متاسفانه برخی از فروشندگان و / یا مکانیک های بی تدبیر فقط تعمیرات ظاهری را انجام می دهند.

یکی از معتبرترین مراکز تعمیر ایربگ خودرو کاراک می‌باشد که صفر تا صد تعمیرات ایربگ را به صورت تخصصی و با ضمانت انجام می‌دهد. در صورتی که خودروی دست دومی خریده باشید جهت کارشناسی سیستم ایربگ خودرو و نیز عیب یابی کیسه های هوا می توانید به تعمیرگاه ایربگ کاراک مراجعه نمایید.

ایربگ

تشخیص عمل کردن ایربگ های خودرو

روشهایی وجود دارد که می توان تشخیص داد که آیا وسیله نقلیه کیسه هوا نصب کرده است یا خیر.

  • از همه گزینه های تحقیق استفاده کنید

درباره فروش وسیله نقلیه ای که قصد خرید آن را دارید ، از فروشنده سوالات دقیق بپرسید به طور خاص ، شما اطلاعات مربوط به تصادفاتی که ممکن است رخ داده باشد ، را می خواهید. تا زمانی که آسیب جدی به پهلوها یا عقب خودرو نرسد ، احتمالاً کیسه هوا وجود دارد. سرویس هایی وجود دارند که وسایل نقلیه را کارشناسی می کنند و گزارشات لازم را ارائه می دهند.

برخی از فروشندگان وسایل نقلیه نسخه ای از گزارش را به صورت رایگان ارائه می دهند. با این حال حتی با ارائه گزارش تاریخچه خودرو ، باید همیشه وسیله نقلیه را برای بازرسی بی طرفانه نزد یک مکانیک معتمد ببرید. با این کار شما علاوه بر اینکه بر وجود ایربگ های خودرو اطمینان حاصل می کنید، همچنین می دانید که وسیله نقلیه در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

  • کاور (پوشش) کیسه های هوا را بررسی کنید

وقتی کیسه هوا باز می شود ، پوشش کیسه هوا از هم جدا می شود. نکته قابل توجه اینست که کاورها قابل تعمیر است. به هر ناهمواری در پوشش توجه کنید. وجود درزها و رنگ آمیزی مجدد را بررسی کنید. اگر این پوشش دوباره رنگ آمیزی شود ، در مقایسه با بقیه قسمت های داخلی “تازه” به نظر می رسد. جلد را بررسی کنید تا ببینید آیا نشان سازنده وسیله نقلیه و آرم SRS (سیستم مهار ایمنی) روی آن است. روکش های کیسه هوایی که تعمیر شده اند نشان یا آرم SRS را ندارند.

تعمیر ایربگ

  • داشبورد را بازرسی کنید

یکی دیگر از شاخص های بررسی وجود کیسه هوا ، جایگزینی داشبورد است. در صورت استفاده از کیسه هوا ، کیسه های هوای کنار راننده و سرنشین باز می شوند. از آنجا که کیسه هوای کناری راننده در داخل داشبورد قرار دارد ، عمل کردن ایربگ ها باعث شکاف داشبورد می شود. اگر ایربگ های خودرو عمل کرده باشند و فقط داشبورد ترمیم شده باشد بایستی نسبت به خرید ایربگ های خودرو اقدام کنید.

  • چراغ نشانگر کیسه هوا را بررسی کنید

چراغ نشانگر کیسه هوا می تواند شما را از مشکل سیستم ایربگ مطلع کند. سوئیچ ها به موقعیت اول برگردانید و در آنجا مکث کنید. این موقعیت آزمون چراغ نشانگر است. باید ببینید همه چراغ های نشانگر از جمله چراغ کیسه هوا روشن هستند. سوئیچ را به حالت شروع بچرخانید و وسیله نقلیه را روشن کنید. عملکرد عادی زمانی است که نور لحظه ای روشن شده و خاموش شود. اگر چراغ روشن بماند یا چشمک بزند ، مشکلی در سیستم ایربگ وجود دارد.

متاسفانه فروشندگان وسایل نقلیه و مکانیکی وجود دارند که سعی می کنند با پنهان کردن عمل کردن کیسه هوا ، خریداران بی خبر خودروهای دست دوم را فریب دهند. شما باید بدانید که آیا وسیله نقلیه قبل از خرید کیسه هوا نصب کرده است یا خیر. بازرسی های خودکار خودرو و گزارشات وسیله نقلیه شروع خوبی در تشخیص استقرار کیسه های هوا است. با این حال ، بهترین راه برای تشخیص آن ، بردن وسیله نقلیه به یک تعمیرگاه ایربگ معتمد برای بازرسی دقیق است.

چه زمانی ایربگ های خودرو عمل می کنند؟

در سال ۱۹۹۹ ، وقتی تحقیقات نشان داد که کیسه های هوا در شرایطی باعث بدتر شدن تصادفات و آسیب دیدگی بیشتر می شوند ، استانداردها تغییر کردند. امروزه اتومبیل ها با حسگرهای زیادی ساخته شده اند که می توانند تصادف را به معنای واقعی کلمه در میلی ثانیه تفسیر کنند. این سنسورها تعیین می کنند که آیا این حادثه نیاز به استفاده از کیسه های هوا دارد. کیسه های هوا فقط در صورت فشار کافی ناشی از تصادف رانندگی باز می شوند. استقرار کیسه های هوا در صورت عبور از آستانه یا با سرعت مشخص اتفاق می افتد.

تعمیر ایربگ

سرعت تنها عاملی نیست که می تواند کیسه هوا را به کار گیرد. در بیشتر خودروهای جدید ، اگر مقدار مشخصی از وزن در صندلی نباشد ، کیسه های هوا عمل نخواهند کرد. حسگرهای وزن می توانند از کیسه های هوا که به نوزادان و کودکان خردسال آسیب می رساند محافظت کنند. به همین دلیل است که کودکان باید در صندلی عقب اتومبیل و در بند باشند.

این سنسورهای مختلف برای فعال شدن حدود ۵۰ میلی ثانیه زمان می برند و سپس برای عمل کردن کیسه هوا ۱۰۰ میلی ثانیه دیگر زمان لازم است. کل زمان در نظر گرفته شده تقریباً به همان اندازه ای است که برای پلک زدن چشم لازم است. خیالتان راحت باشد که کیسه های هوا در صورت لزوم عمل خواهند کرد و این کار را بسیار سریع انجام می دهند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا