رپرتاژ

ایمن سازی خودرو بدون پرداخت بیمه

سرقت خودرو از زمان قدیم تا به حال بوده و با پیشرفت هرچه بیشتر علم ، سارقان نیز در سرقت حرفه ای تر می شوند و می توان گفت قفل اکثر خودرو ها را به راحتی و به دست سارقان قابل بازگشایی است . اما تولید کنندگان لوازم خودرو نیز از این مسئله به راحتی نمی گذرند و همیشه به دنبال راه چاره برای جلوگیری از سرقت بوده اند . سیستم های بسیاری برای محافظت از خودرو تولید شده اند از جمله دزدگیر خودرو ، دوربین خودرو و ردیاب خودرو . اما هر یک از این سیستم ها روز به روز در حال پیشرفت هستند و هر روز با تکنولوژی نوینی روانه بازار می شوند . ما در این مقاله به طور مختصر دو سیستم دوربین و ردیاب خودرو را به شما معرفی می کنیم .

دوربین خودرو

دوربین خودرو انواع مختلفی دارد و همانطور که گفته شد روز به روز تکنولوژی این سیستم در حال پیشرفت است و هر یک از این دوربین ها کاربرد خاص خود را دارند . دوربین های خودرو در سال های اخیر تاثیر فراوانی در کاهش حوادث خودرو داشته اند و قطعا با نصب دوربین در خودرو ضرری نخواهید کرد. دوربین خودرو علاوه بر اینکه به سلامت و حفظ ایمنی شما کمک می کند ، هزینه های بیمه شما را نیز کاهش می دهد . شما در تکنولوژی های جدید می توانید سیستم خود را شخصی سازی کنید و اینگونه امنیت خودروی خود را بالا ببرید. دوربین خودرو را به لحاظ سخت افزاری به دودسته آفلاین و آنلاین تقسیم کرده اند . دوربین خودرو آفلاین یا SD CAMERA تحت پشتیبانی کارت حافظه است و راننده می تواند کارت را رمزگذاری کند اما به لحاظ امنیتی امکان مفقود شدن آن وجود دارد و نمی توان اعتمادی به این سیستم داشت و باید از آن مراقبت شود و نصب آن حرفه ای و پر هزینه است . اما دوربین خودرو از نوع آنلاین تصاویر را به فضای ابری منتقل می کند . این دوربین ها به وسیله شبکه تلفن همراه تصاویر و اطلاعات را ارسال می کنند .

دوربین آنلاین خودرو به شما امکان دسترسی به ویدئو ها را می دهد و شما خیلی با تنظیمات و به روزرسانی این دوربین ها سروکار ندارید زیرا به صورت خودکار و با اتصال به شبکه اینترنت آپدیت می شوند . اینکه دوربین خودرو آنلاین به صورت خودکار به روز رسانی می شود هزینه های شما را کاهش می دهد . دوربین خودرو آنلاین سرعت بیشتری نسبت به دوربین های آفلاین دارد و این امکان را به شما می دهد تا در صورت رخ دادن اتفاقی بلافاصله اطلاعات و تصاویر آن لحظه را به دست بیاورید و از خود دفاع کنید . از لحاظ کیفی نیز دوربین های آنلاین مناسب تر اند زیرا محدودیت حافظه دوربین آفلاین موجب پایین بودن کیفیت تصاویر خودرو می شود و به همین دلیل CONNECTED CAMERAS یا دوربین آنلاین که دارای حافظه بیشتری است به شما پیشنهاد می گردد . همچنین دوربین خودرو آنلاین رانندگی پرخطر را تشخیص و در نهایت به شما هشدار می دهد و دارای شتاب سنج است . نوع دیگری از دوربین های خودرو هستند که بستگی به دید شما دارند که آیا تصویر داخل خودرو را مد نظر دارید یا خارج از خودرو ؟ اگر می خواهید تصاویر بیرون خودرو را داشته باشید ، دوربین های بیرونی و دنده عقب را به شما پیشنهاد می دهیم . دوربین ها داخلی تنها داخل و جلوی خودرو را تصویر برداری و ضبط می کنند اما دوربین های خارجی ، بیرون ماشین نصب می شوند و می توانند در هنگام بروز تصادف تصویر برداری کنند و مقصر را بیابند .

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو یکی از محبوب ترین سیستم ها در میان رانندگان است . اما هزینه زیادی که لوازم خودرو دارند موجب عدم خرید آن ها می شود اما نصب آن ها در ماشین بسیار ضروری است تا از سرقت آن جلوگیری شود . اپراتور ردیاب خودرو باید به سرعت ، مسافت و محل پارک خودرو دسترسی داشته باشد تا بتواند اطلاات دقیقی به شما بدهد .

ردیابی خودرو می تواند بوسیله لپ تاپ ، تلفن همراه و تبلت تحت نظر باشد . جی پی اس خودرو یا ردیاب خودرو در هر نقطه ای که باشد با اتصال به جی چی اس ۴ ماهواره با زمان ها مختلف سیگنال رادیویی دریافت می کند و در نهایت به نسبت نزدیکی هر کدام ، سیگنال ها را درجه بندی و مکان دقیق را شناسایی می کند . GPS Navigators نوعی از جی پی اس است که در اتومبیل ، کشتی ، کامیون و حتی در تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد . این ردیاب خودرو به طور دقیق نام خیابان ها و محل دقیق خودرو را نشان می دهد . GPS Trackers به طور معمول در وسایل نقلیه سنگین مورد استفاده قرار می گیرد مانند کامیون ، تریلر و تراکتور . این GPS ها اندازه کوچکی دارند و از باطری خودرو تغذیه می کنند . GPS Logger شباهت زیادی به GPS Trackers دارد و تنها ایراد آنها به روز رسانی بوسیله رایانه است و باید از خودرو جدا شده و به رایانه متصل شود تا به روز رسانی و ردیابی کند . GPS Location Finder نوع دیگری است که اساسا برای رفت و آمد های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد و پس از ثبت مبدا و مقصد به صورت روزانه آن را تکرار می کند . Asset Trackers نیز بیشتر به منظور تحویل و همچنین محافظت و بازیابی مناسب است و به وسایل نقلیه مورد نظر متصل می شود . به طور کلی خرید ردیاب خودرو برای حفظ ایمنی بیشتر به رانندگان توصیه می گردد .

اما برای داشتن اطلاعات بیشتر درمورد مشخصات فنی ، خرید و قیمت انواع سیستم های ردیابی و تصویری خودرو می توانید به سایت دوربین مارکت مراجعه فرمایید .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا