رپرتاژ

برای خرید لوازم یدکی خودرو جیلی باید این نکات را بدانید

لوازم یدکی خودرو جیلی برای کارکردن درست محصولات این برند دارای اهمیت غیرقابل چشم پوشی می باشند. این روزها افراد بسیاری از تولیدات کمپانی جیلی استفاده می کنند. همانطور که می دانید، درست کارکردن ماشین و حرکت بدون مشکل آن در گرو عملکرد مناسب قطعات یدکی آن می باشد. این قطعات دارای انواع مختلف و به تبع وظیفه مختلف می باشند. در این باره، شناخت کامل از هر کدام از این قطعات سبب می شود که بررسی عملکرد خودرو و در مواقعی عیب یابی از خودرو آسان تر باشد.

اگر شما نیز علاقه مند به مطالعه درباره لوازم یدکی خودرو و قطعات جیلی هستید، این مطلب را از دست ندهید. اما در ابتدا تاریخچه ای درباره فعالیت جیلی را برای شما شرح می دهیم.

تاریخچه شرکت جیلی

جیلی، از جمله برندهای پر طرفدار در صنعت خودروسازی در سراسر دنیا می باشد. شکل گیری این برند به سال ۱۹۸۶ باز می گردد، اما شاید ورود اصلی آن به بازار خودرو به سال ۱۹۹۷ مربوط شود. حتماً شما هم متوجه شده اید که این شرکت برخلاف بسیاری دیگر از شرکت های خودروسازی نظیر بنز، دارای سابقه کمتری می باشد. اما با وجود جوان بودن این شرکت، نمی توان از افزایش طرفداران این برند چشم پوشی کرد.

پایگاه اصلی این شرکت در شهر پکن در چین واقع می باشد و امروزه به تولید انواعی از وسایل نقلیه مشغول است. اداره این شرکت در حال حاضر بر عهده یک تاجر چینی به نام “لی شوفو” است. این مدیر لایق، حدود ۶۰ سال سن دارد. در سال ۲۰۱۰ میلادی یعنی حدود ۱۲ سال پیش، برند ولوو از سوی این برند از کمپانی فورد خریداری شد. اما فعالیت های این برند به کمپانی های دیگر نیز کشیده شده است. برای نمونه می توان به برند لوتوس و نیز برند ای وی انگلستان اشاره کرد. حال که به بیان تاریخچه ای درباره خودرو جیلی پرداختیم، اجازه دهید با انواع لوازم یدکی خودرو جیلی بیشتر آشنا شویم.

پرفروش ترین لوازم یدکی خودرو جیلی

برای خرید لوازم یدکی خودرو جیلی باید این نکات را بدانید

در این بخش می خواهیم به بررسی انواع پرفروش و پرکاربرد از لوازم یدکی خودرو جیلی بپردازیم. همانطور که می دانید سیستم های مختلقی در ساختار خودروهای مختلف موجود می باشند. هر یک از این سیستم ها از قطعات یدکی مخصوص خود تشکیل شده اند. از مهمترین این سیستم ها می توان به سیستم بدنه، سیستم گیربکس و یا سیستم جلوبندی اتوموبیل و البته سیستم ترمز اشاره کرد. مهمترین لوازم یدکی خودروهای جیلی که می توان تقریباً در تمامی مدل های این خودرو دید به شرح زیر اند:

  • پروژکتور و قاب
  • سپر جلو و عقب
  • واشرهای گلویی و سرسیلندر
  • پیستون
  • رینگ
  • مه شکن
  • رینگ
  • باتری و سایر لوازم برقی
  • فیلتر هوا
  • فیلتر روغن
  • فیلتر بنزین
  • قطعات بخاری
  • قطعات کولر
  • لوازم سیم کشی
  • لوازم سیستم کامپیوتر خودرو
  • لنت ترمز
  • سایر لوازم سیستم ترمز

هر کدام از موارد بالا دارای اهمیت خاصی در پیکر خودرو می باشند. نقش هر کدام از آنها سبب می شود هر گونه مشکل در رانندگی برطرف شود.

قطعات پردازنده نور در خودروهای جیلی

همه افراد از نقش پروژکتور و مه شکن در خودروهای مختلف باخبر هستند. بسیاری از مواقع ممکن است به هنگام رانندگی شاهد عوامل محیطی باشیم که سبب محدود شدن دید می شوند. مواردی مانند مه و یا گرد و غبار مانع از دیدن مسافت جلوی خودرو به راحتی می شوند. این مورد می تواند به ویژه در هنگام شب، خطرساز باشد. پس توجه به سیستم روشنایی خودرو از جهت ایجاد دید کافی دارای اهمیت می باشد. شاید برایتان جالب باشد که مصوبه های قانون راهنمایی- رانندگی، مانع از استفاده از مه شکن در شرایط عادی می شود.

قطعات سیستم خنک کننده و گرمازایی در خودرو جیلی

بد نیست کمی هم درباره سیستم تهویه خودرو جیلی صحبت کنیم. در فصول زمستان و یا تابستان اهمیت تنظیم دمای درون ماشین دارای اهمیت بسیار زیادی است. سرمای بیش از حد در فصل زمستان، آزاردهنده بوده و گرمای طاقت فرسای تابستان، سرنشینان را عصبی می کند. پس لازم است تا فکری به حال تنظیم دمای درون اتوموبیل کنیم. این کار برعهده بخاری و یا کولر می باشد.

سیستم خنک کننده این خودرو مانند هر خودرو دیگری از بخش مهمی به نام کمپرسور تشکیل شده که به نوعی قلب ماشین می باشد. کمپرسور به عنوان عضو مهم سیستم خنک کننده خودرو جیلی، دارای نقش پمپ کنندگی هوا می باشد و برای ایجاد رطوبت کافی در ارتباط با بسیاری از اجزای دیگر در این می باشد.

از دیگر لوازم یدکی خودرو جیلی از اجزای مهم سیستم خنک کننده می توانیم به قطعات سیم کشی و نیز کپسول اشاره کرد. اما پس از بررسی سیستم خنک کننده خودروهای جیلی نوبت به ارائه توضیحاتی درباره بخاری این خودرو می رسد. بخاری خودرو دارای یک قطعه مهم به نام سنسور دمای رادیاتور می باشد.

به علاوه اینکه رادیاتور خودرو نیز عضوی نیست که بخواهیم از آن چشم پوشی کنیم. رادیاتور، ساختار مشبکی می باشد که آب را پس از خروج از موتور دریافت می کند. سپس رادیاتور پس از دریافت آب، اقدام به تبادل گرما با این آب می کند. به این صورت که گرمای آب را می گیرد و این آب خنک شده به موتور باز می گردد.

سایر قطعات و لوازم یدکی خودرو جیلی

همانگونه که قبلاً گفتیم، هیچ قطعه ای بدون علت در خودرو تعبیه نشده است. برای نمونه، آینه های مختلف خودرو برای تشخیص فاصله راننده از سایر خودروها تعبیه شده اند. به علاوه اینکه در سیستم برق و قدرت ماشین نیز باتری دارای اهمیت بسیاری می باشد. به بیان بهتر، باتری از جهت ذخیره انرژی الکتریکی و برطرف کردن نیازهای برقی دارای اهمیت است. سپرهای جلو و عقب ماشین نیز به دلیل نقش آن در ایمنی خودرو دارای اهمیت می باشد. سپر، قطعه ای ظاهری بوده که از جهت ایمنی و ضربه نخوردن قسمت های ماشین از ملزومات هرخودرویی می باشد.

فیلتر هوای خودرو جیلی نیز می بایست همواره مورد توجه قرار گرفته و در فواصل منظم تعویض شود. این فاصله منظم معمولا از سوی افراد هر ۶۰۰۰۰ کیلومتر تعریف می شود. در صورت عدم تعویض این قطعه در زمان مناسب، ممکن است رانندگی طولانی مدت سبب بیماری های تنفسی در شما شود.

خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو جیلی

به دلیل نقش استفاده از قطعات اصلی در عمر مفید خودرو جیلی می بایست حتماً به خرید قطعات اصلی اقدام کنید. اما برخی افراد سودجو امروزه به فروش قطعات تقلبی مشغول هستند. برای این که در دام این افراد نیوفتید، بهتر است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • قطعات را حتماً از نمایندگی های معتبر لوازم یدکی خودرو جیلی خریداری کنید.
  • به آلیاژ به کار رفته در قطعه توجه کنید. خیلی از مواقع از نظر سبکی و سنگینی قطعات اصلی و تقلبی دارای تفاوت می باشند.
  • به منظم بودن و یا نامنظم بودن جوشکاری قطعات توجه داشته باشید. بسیاری از اوقات قطعات تقلبی دارای شکلی از جوشکاری می باشند که قابل تشخیص می باشند. برخلاف جوشکاری قطعات اصلی که به راحتی قابل رویت نیستند.

یادتان باشد برای افزایش عمر مفید خودروی خود، باید صحیح تر، هزینه کنید؛ آن هم فقط و فقط برای قطعات اصلی. فروشگاه اینترنتی دکترماشینت ، مرجع فروش عمده لوازم یدکی خودروها است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا