نقد و بررسی خودرو

بررسی خودرو لینکن اویاتور ۲۰۲۰

قطعا اگر کسی خواستار خرید یک خودرو لوکس شاسی بلند باشد به سراغ لینکن نمی‌رود مگر اینکه قصد یک خرید خودرو فول سایز را داشته باشید. البته مدل نویگیتور نمونه پرچمدار این کمپانی است که جوان پسند تر است. خودرو نویگیتور که در دهه نخست ۲۰۰۰ فروخته میشد و بسیار مورد پسند بوده. اویاتور مدل پیشرفته تر و کم حجم تر نویگیتور میباشد. این خودرو ۷ نفره قرار است با خودرو هایی همچون آکورا MDX و اینفینتی QX60 قرار است که به رقابت بپردازد.

لینکن آویاتور 2020
نمای جلوی لینکن آویاتور ۲۰۲۰

البته هدف اصلی لینکن vrhfj fh  رقیب آلمانی خود، آئودی Q7 میباشد. اویاتور از نسل اول خودرو های شاسی بلند لینکن مشتق شده است، البته با سیستم تعلیق کاملا جدید رونمایی شده است. مهندسین بخش طراحی اطمینان داده اند که این سیستم تعلیق جداد کاملا منحصر به فرد هست و عملکرد بی نظیری دارند. یکی از مواردی که در خودرو های ۷ نفره مورد توجه قرار میگردد، فضای داخلی خودرو در بخش فضای سرنشینان و فضای بار هست.

لینکن آویاتور 2020
نمای پشت لینکن آویاتور ۲۰۲۰

لینکن اویاتور نسبت به رقبای خود [ آئودی Q7 و ولوو XC90 ] وسیعتر است. فضای ردیف سوم برای این خودرو بسیار مناسب است، حتی اگر صندلی های ردیف دوم را تا انتهای ریل به عقب ببریم باز برای ردیف سوم جای پا مناسب و راحت وجود دارد.

لینکن آویاتور 2020
فضای داخلی لینکن آویاتور ۲۰۲۰

مهمترین نکته ایی که در طراحی خودرو لینکن آویاتور لحاظ شده است جلو پنجره خودرو است که همانند خودرو های دیگر لینکن طراحی شده است. در این خودرو خبری از آپشن های خاص و گیج کننده وجود ندارد.

لینکن آویاتور 2020
جلوپنجره لینکن آویاتور ۲۰۲۰

رنگ های مورد انتخاب در پالت رنگی نیز همان رنگ های کلاسیک لینکن میباشد. در داخل کابین خودرو تغریبا مانند لینکن نویگایتور میباشد. طراحی داشبورد خودرو کاملا لوکس و ساده میباشد. تزئینات چرم و نمایشگر کاملا شفاف باعث شده که در داخل کابین نیز از رقبای خود چیزی کم نداشته باشد.

لینکن آویاتور 2020
نمای داخلی لینکن آویاتور ۲۰۲۰

در مرکز کنسول یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی وجود دارد، اما کماکان برای این خودرو سیستم HVAC و رادیو نیز تعبیه شده است.

لینکن آویاتور 2020
داشبورد لینکن آویاتور ۲۰۲۰

سیستم تغییر مود رانندگی [اسپرت / برف و باران] به صورت آنالوگ و دکمه چرخشی روی فرمان قرار گرفته شده است. شما امکان تغییرات تمام بخش های مختلف این خودرو را ندارد، زیرا لینکن میخواهد که اکثر کاراها به صورت ساده و اتوماتیک انجام شود. قیمت پایه برای این خودرو که قرار است در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود ۶۹ هزار دلار میباشد. اطلاعات فنی برای این خودرو در حالت پایه پیشرانه تویین توربو ۳ لیتری با توان خروجی ۴۰۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۴۱۵ پوند میباشد. این میزان قدرت را میتوان به طور معادل در خودرو های کانتیننتال و فورد موستانگ نیز یافت.

لینکن آویاتور 2020
امکانات لینکن آویاتور ۲۰۲۰

سیستم انتقال در در این خودرو همانند خودرو فورد اف-۱۵۰ ، ۱۰ سرعته و تمام چرخ متحرک میباشد. در تست صورت گرفته از این خودرو در دره ناپا واقعا در کالیفرنیا مشخص شد که اویاتور تهدید قوی برای خودرو Q7 نمیباشد. در حالی که کیفیت سواری و دینامیک این خودرو بسیار روان است و نزدیک به خودرو هایی مانند لکسوس، اینفینیتی و آکورا میباشد. لینکن برای حفظ محیط زیست مدل هیبرید پلاگین را نیز قرار است وارد بازار کند.

لینکن آویاتور 2020
امکانات لینکن آویاتور ۲۰۲۰

در این مدل یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی وظیفه تولید قوه محرک این خودرو را دارند. توان خروجی در این حالت ۴۹۴ اسب بخار و گشتاور ۶۳۰ پوند میباشد. در حالت هیبرید دو حالت وجود دارد، EV و Preservation EV ، که در حالت اول شما میتواند در حدود ۳۰ کیلومتر را بدون استفاد از موترو بنزین سوز و به طور کاملا برقی رانندگی کنید. اما در هوای سرد محدوده کمتری را در مدل EV میتواند پیمود.

لینکن آویاتور 2020
نمای جلوی لینکن آویاتور ۲۰۲۰ هیبرید پلاگین

در مدل Aviator Grand Touring قیمت پایه مقداری بالاتر از نسبت عادی میباشد که قیمتی معادل ۸۱ هزار دلار میباشد. قدمی بزرگ برای قیمت پایه، اما هیجان بیشتر نسبت به مدل عادی این خودرو دارد. گشتاور بالای این خودرو در شتاب های بالا شما را کاملا در صندلی فرو میبرد. رانندگی تنها با یک پدال [پدال گاز] در این خودرو غیر ممکن است، زیرا سیستم ترمز خودکار کاملا دقیق نیست. همچنین با اضافه شدن سیستم هیبرید وزن کلی خودرو بیشتر میشود میزان بکسل خودرو از ۶۷۰۰ پوند به ۵۶۰۰ پوند کاهش میابد.

لینکن آویاتور 2020
لینکن آویاتور ۲۰۲۰

هر دو مدل اویتاور را میتوان به سیستم تعلیق تطبیقی مجهز نمود تا تغییرات سطح جاده را تا دقت ۱۰۰ بار در ثانیه آنالیز کند. این سیستم که به نام ” Air Glide ” میباشد جایگزین سیستم های سنتی سیمی میباشد. علاوه بر این سیستمی نیز در این خودرو تعبیه شده است که تغییرات جاده را تا فاصله ۵۰ فوت جلوتر را بررسی کند تا خودرو حالت مناسبی در سر پیچ ها داشته باشد. این سیستم همچنین توانایی تطبیق سیستم تعلیق خودرو برای یخ زدگی سطح جاده و خرابی ها و حفره های سطح جاده را دارد تا سواری مطلوبی را ایجاد نماید.

وبسایت رسمی لینکن

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا