نقد و بررسی خودرو

بررسی کانسپت جدید فولکس واگن : ID. Buggy

خودرو جدید فولکس واگن که در هفته خودرو مونتری نیز به نمایش گذاشته شد مورد تست قرار گرفت. این خودرو اولین در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این خودرو کانسپت توسط یک تیم کوچک ۳۰ نفره طراحی و ساخته شده است، پس نباید انتظار یک خودرو خیلی خاص را داشته باشیم.

بررسی کانسپت جدید فولکس واگن

اما با این حال خودرو [باگی] برقی مناسبی را در مورد تست قرار گرفته شده است. در نمونه مورد تست بیشینه سرعت محدود بوده و ۵۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. این پلتفرم از خودرو در دهه ۶۰ بسیار محبوب بوده و برای استفاده در ساحل ها بسیار مناسب بوده. این خودرو در نمایشگاه ژنو بسیار خوب درخشید اما زمان آن رسیده تا در ساحل کالیفرنیا، خواستگاه اصلی آن مورد تست قرار بگیرد.

بررسی کانسپت جدید فولکس واگن

این خودرو با ظاهری عجیب و شکل ساندویچ طور ! آن توسط یک پیشرانه الکتریکی هدایت میشود و سوخت مورد نظر آن از یک باتری ۶۲ کیلوواتی تامین میشود. سیستم انتقال قدرت این خودرو همانند همه خودرو های باگی دیفرانسیل عقب میباشد. ساختار بدنه این خودرو که با آلومینیوم ، پلاستیک و فولاد میباشد و از لحاظ تکنولوژی ساخت نسبت به خودرو های دیگر چندین سال جلوتر است.

بررسی کانسپت جدید فولکس واگن

از آنجایی که این خودرو نه در دارد و نه سقف تمامی قسمت های داخل کابین ضدآب بوده و در زمان بارش باران هیچ مشکلی برای قطعات داخلی پیش نمی‌آید. البته میتوان یک سقف شیشه ایی [به طور جداگانه] را در زمان بارش باران برروی خودرو نصب کرد. طراحی داخلی خودرو بسیار ساده است. در داخل کابین فقط یک فرمان، یک صفحه نمایش اطلاعات، یک دستگیره برای انتخاب حال خودرو در حالت پارک یا دنده عقب و یک جفت پدال میباشد.

بررسی کانسپت جدید فولکس واگن

مهندس اصلی این خودرو “Dzemal Sjenar” تایید کرده است که صندلی های مورد استفاده در این خودرو همانند صندلی های مورد استفاده در خودرو مفهومی دوسیلندر و دیزلی XL1 plug-in hybrid که در سال ۲۰۱۳ به نمایش در آمد یکسان میباشند.

بررسی کانسپت جدید فولکس واگن

حرکت این خودرو در سکوت کامل انجام میشود. وزن آن ۱۵۰۰ کیلوگرم است و خروجی قدرت آن ۲۰۱ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۲۸ پوند دارد. شرکت فولکس واگن ادا میکند که شتاب این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۲ ثانیه است و بیشینه سرعتی که میتوان با این خودرو راند ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. اما همان طور که قبلا اشاره شد سرعت خودرو مورد تست به ۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده بود. با شارژ کامل باتری میتوان ۲۵۰ کیلومتر نیز پیمود.

بررسی کانسپت جدید فولکس واگن

در تست صورت گرفت شده بدنه این خودرو بسیار محکم بوده و سواری بسیار نرمی و خوبی را در جاده ایفا میکرد. این خودرو فعلا در حال بررسی میباشد اما انتظار میرود پس از ورود به بازار با استقبال خوبی روبرو شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا