اخبار خودرو

آیا بنزین تک نرخی در راه است؟

موضوع بنزین تک نرخی چند روزی است که در محافل مختلف مطرح شده و صحبت هایی در خصوص پرداخت یارانه بنزین به خانوارهایی که فاقد خودرو هستند و در حال حاضر از سهمیه بنزین بی بهره مانده اند، تبادل گردید. در حال حاضر جمعیت زیادی از کشور فاقد خودرو هستند و بالطبع سهمی از بنزین سهمیه بندی شده ندارند. طرح مزبور که البته هنوز تصمیم قطعی و تصویبی در خصوص آن صورت نگرفته است، با رویکرد وارد کردن این جمعیت به چرخه دریافت کنندگان سهمیه بنزین، مطرح شده است.

اما ببینیم وزیر نفت اخیرا در این باره، چه اظهار نظری داشته است؟

وزیر نفت، بیژن زنگنه در این خصوص عنوان ساخت: “هنوز مشخص نیست چه چیزی در مجلس به تصویب می‌رسد با این حال مقدار بنزین سهمیه‌ای تغییر نخواهد کرد اما در آن صورت، بنزین به یک قیمت خواهد بود و بقیه آن در حساب یارانه افراد واریز می‌شود.”

وی ادامه داد: “در طرح مجلس پیشنهاد اختصاص ۲۰ لیتر بنزین به هر فرد در ماه مطرح شده که به معنای ۰.۷ لیتر در روز است.”

وزیر نفت تاکید کرد:‌ “در این صورت میزان بنزین سهمیه‌ای در روز عددی حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز خواهد بود که با میزان فعلی برابر است. در آن صورت، بنزین به یک قیمت خواهد بود و بقیه آن در حساب یارانه افراد واریز می‌شود.”

باید منتظر ماند و دید آیا بنزین تک نرخی شکل گرفته و خانوارهایی که فاقد خودروی شخصی هستند، در این میانه به سهمیه بنزین (به صورت ریالی) دست خواهند یافت یا خیر. همان طور که وزیر نفت در سخنان خود مطرح کرده است، احتمالا این اختصاص بنزین به هر شخص، به اندازه ۲۰ لیتر در ماه خواهد بود و باید دید که در نهایت روی چه عددی ثابت خواهد ماند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا