رپرتاژ

بهترین باتری پراید در بازار

خودروی پراید سال‎های زیادی مورد انتخاب خانواده‎های ایرانی بود. برای اولین‌بار در دهه هشتاد میلادی در کشور ژاپن و با همکاری مشترک فورد و مزدا ساخته شد. بعد از مدتی کیا موتورز کره با نامی جدید یعنی کیا پراید، خط تولید جدیدی راه‌اندازی کرد. این کمپانی تا سال ۱۹۹۳ نسل اول و پس از آن نسل‎های دیگر را روانه بازار کرد. این خودرو کوچک در سال ۱۳۷۲ با همکاری سایپا و کیا موتورز وارد ایران شد.
پراید پس از سه دهه، در ایران در انواع مختلف تولید شد و اولین‌بار با نام پراید صبا وارد ایران شد. مدل هاچ بک یا همان پراید نسیم نسل دوم آن بود. این مدل پس از مدتی به دلیل مشکلاتی از رده خارج شد. مدل بعدی، پراید ۱۳۱ آخرین مدل پراید است که تا سال ۱۳۹۹ خط تولید آن ادامه داشت.
مدل‎های بعدی پراید ۱۳۲ و ۱۴۱، به دلیل مشکلات بیشتری که نسبت به سایر مدل‎ها داشتند زودتر از بقیه از رده خارج شدند. پرطرف‌دارترین نوع آن، پراید ۱۱۱ و دومین مدل از هاچ بک‎های تولیدی پراید است. این خودرو علاوه بر قیمت مناسب ظاهر مورد قبولی نیز داشت و در کنار پژو ۲۰۶ برای نسل جوان محبوب بود.
باتری پراید دارای ظرفیت ۶۰ آمپر و ۱۲ ولت ولتاژ است. زمانی که باتری خودرو نیاز به تعویض پیدا کرد، باید به ویژگی‌های آن مانند آمپر، ولتاژ، طول عمر، نوع باتری و ابعاد آن توجه کرد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی این خودرو می پردازیم.

باتری پراید، بهترین باتری پراید در بازار

بهترین باتری پراید

برای مشاهده لیست بهترین باتری های پراید همراه با قیمت به سایت نوین باتری مرجعه نمایید.

مشخصات باتری خودروی پراید

باتری های موجود در سایت برای این خودرو دارای ظرفیت ۶۰ آمپر با ولتاژ ۱۲ هستند. ابعاد محل قرارگیری باتری پراید به طول ۲۳، عرض ۱۸ و ارتفاع ۲۳ سانتی متر است. باتری این خودرو به‌صورت پایه کوتاه قطب چپ است و نوع آن اتمی یا همان سیلد است.

آیا می‎توان باتری با ظرفیت بیشتر برای پراید نصب کرد؟

باتری استاندارد پراید ۵۰ آمپری است اما باتوجه‌به تولید باتری در قالب L2 و یکسان بودن ابعاد آنها، علاوه بر ۵۰ می‌توان تا ۶۲ آمپر نیز استفاده کرد. اما برای استفاده از آمپر متفاوت باید به مواردی مانند مقدار برق موردنیاز خودرو و قدرت دینام پراید توجه کرد.

طول عمر باتری پراید چقدر است؟

نحوه استفاده شما از خودروی پراید و شرایط آب‌وهوایی که در آن زندگی می‎کنید در مقدار طول عمر باتری تأثیرگذار است. اما به طور معمول باتری این خودرو ۲ الی ۴ سال عمر دارد. از نظر عددی نیز این مقدار تا ۴۰ هزار کیلومتر شناخته می شود.

انوع باتری های پراید به چه صورت است؟

تمام باتری های این خودرو در دو نوع اتمی و اسیدی ساخته شده اند. به دلایل بسیاری توصیه کارشناسان استفاده از نوع اتمی این باتری ها است.

چرا باتری اتمی از باتری اسیدی بهتر است؟

باتری های اتمی نسخه جدیدتری هستند. این باتری ها آلودگی کمتری تولید می کنند و از طول عمر بیشتری نیز برخوردار هستند. باتری های اتمی با خطرات کمتری نیز همراه هستند. نشت اسید و تورم باتری در این نوع باتری دیده نمی شود و به‌طورکلی گزینه بهتری برای خودروی شما است.

خرابی باتری پراید چه نشانه‌هایی دارد؟

نشانه های خرابی باتری به شرح زیر است:
• در روشن‌کردن خودرو به مشکل برخورد کنید.
• صدای موتور استارت تغییر کرده باشد.
• از باتری خودرو بیش از ۴۰۰۰۰ کیلومتر استفاده کرده باشید.
• برق پشت آمپر صفحه کیلومتر قطع شده باشد.
• خودرو در هوای سرد روشن نشود.

در آخر…

در هنگام انتخاب باتری پراید بهتر است اطلاعات کامل از خودروی خود و شرایط استفاده و نگهداری آن را به مشاورین تیم شرح بدهید. در نتیجه پیش از ثبت سفارش، از کارشناسان تیم نوین باتری کامل‌ترین مشاوره را دریافت خواهید کرد. امیدواریم با مشاوره کارشناسان نوین باتری در انتخاب بهترین برند برای باتری خودروی خود موفق باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا