رپرتاژ

بهترین روش حمل خودرو

حمل خودرو بخش جدایی‌ناپذیر از صنعت خودروسازی در تمام دنیا می‌باشد. در برخی موارد با توجه به شرایط، مجبور به حمل خودرو توسط وسیله نقلیه دیگری می‌شویم. پس بهتر است اطلاعات بیشتری در خصوص انواع روش‌های حمل خودرو داشته باشیم.

نقص فنی یا تصادفات از جمله دلایلی هستند که مجبور می‌شویم برای جابجا کردن و انتقال اتومبیل به مکان دیگر، از وسیله نقلیه دیگری استفاده کنیم. از قدیم بکسل کردن و کشیدن خودرو توسط خودروی دیگر، مرسوم بوده است اما امروزه روش‌های مناسب‌تری هم وجود دارد. پس حتما ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

دلایل حمل خودرو

قبل از بیان روش‌های حمل خودرو، بهتر است دلایل حمل خودرو را بررسی کنیم. بر اساس تجربه ۲۵ ساله امداد خودرو قزوین رشت، رایج‌ترین علت حمل خودرو، نقص فنی و تصادفات جاده‌ای است. در برخی مواقع به دلیل نقص فنی اتومبیل، دیگر امکان روشن شدن یا حرکت اتومبیل وجود ندارد یا در صورت حرکت خودرو، میزان خسارت بیشتر خواهد شد. بنابراین بهتر است برای انتقال خودرو به تعمیرگاه، از روش دیگری غیر از روشن کردن خودرو استفاده شود.

تصادفات جاده‌ای علت دیگر حمل خودرو است. بعضی مواقع شدت تصادفات و میزان خسارت وارد شده به حدی است که دیگر امکان حرکت خودرو وجود ندارد. در این شرایط هم از خودرو دیگری برای انتقال خودروی آسیب دیده استفاده خواهد شد.

یکی دیگر از دلایل حمل خودرو، صفر بودن خودرو است. خودروهای صفری که از کارخانه تحویل گرفته می‌شوند برای رسیدن به دست مشتریان اصولا توسط وسیله نقلیه دیگری به مکان مورد نظر حمل می‌شوند. البته خودروهایی هم وجود دارند که به دلیل شرایط خاصی که دارند، اجازه تردد در سطح جاده‌های معمولی را ندارند. مانند خودروهای لوکس و ماشین‌هایی که ویژه مسابقات و کویر هستند. برای جابجا کردن این دسته از خودروها هم از خودروی دیگری استفاده می‌شود.

قطعا شما هم در سطح شهر شاهد رانندگانی بوده‌اید که برخلاف قوانین راهنمایی و رانندگی عمل می‌کنند. پلیس راهنمایی و رانندگی در جهت اعمال قانون و انتقال خودرو به پارکینگ نیز اصولا از خودروی دیگری برای حمل کردن خودروی متخلف استفاده می‌کند. تا به این قسمت از مقاله، اکثر دلایل اصلی حمل خودرو را مطرح کردیم، در ادامه روش‌های حمل خودرو را بررسی می‌کنیم.

حمل خودرو به وسیله یدک کش

قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش حمل خودرو، یدک کش کردن اتومبیل توسط اتومبیل دیگر بوده است. در این روش خودرو به وسیله کابل‌های مخصوص یا چرخ‌گیر به یدک کش متصل شده و روی سطح جاده کشیده می‌شود. حمل خودرو با یدک کش برای خودروهایی که دچار نقص فنی شده‌اند یا خودروهای تصادفی استفاده می‌شود که قرار است فاصله کوتاهی حمل شوند. در ادامه مقاله در خصوص این روش حمل خودرو بیشتر بحث خواهیم کرد.

یدک کش کردن خودرو توسط سیم بکسل

در این روش ماشین آسیب دیده، توسط کابل‌های مخصوص که از مقاومت بالایی برخوردار هستند به یدک کش متصل شده و در طول مسیر کشیده می‌شود. برای استفاده از این روش باید اصول و نکاتی مهمی رعایت شود. حتما از مقاومت و سلامت کابل اطمینان حاصل کنید. اگر کابل دچار پارگی باشد یا استقامت کافی برای کشیدن خودرو مورد نظر را نداشته باشد، در حین حمل خودرو ممکن است کابل پاره شده و موجب خسارات متعددی شود. در این روش هر ۴ چرخ خودرو روی زمین قرار دارد و خودرو روی سطح جاده کشیده می‌شود. از آنجایی که راننده خودروی در حال حمل کنترل چندانی روی خودرو ندارد و کنترل خودرو به عهده راننده یدک کش است، بنابراین راننده یدک کش باید طوری رانندگی کند که بتواند علاوه بر یدک کش، کنترل خودروی در حال حمل را نیز داشته باشد. راننده یدک‌کش باید سرعت مجاز را در طول مسیر رعایت نماید و در پیچ‌ها و دست‌اندازها طوری حرکت کند که همواره فاصله مناسب با خودرو در حال حمل داشته باشد تا در اثر تصادف و برخورد خودرو، خسارت مجددی پیش نیاید.

یدک کش کردن خودرو توسط چرخ گیر

در این روش بجای سیم بکسل از چرخ گیر استفاده می‌شود. چرخ گیر همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، قطعه فلزی شبیه به عینک است. چرخ‌های جلو یا عقب خودرو درون چرخ گیر قرار داده خواهد شد و از سطح زمین جدا می‌شوند. این روش ایمنی بیشتری در مقایسه با روش استفاده از سیم بکسل دارد. از آنجایی که فاصله خودرو درحال حمل با یدک کش ثابت خواهد بود، بنابراین احتمال برخورد خودرو با یدک کش تقریبا صفر خواهد شد و به دلیل استفاده از چرخ گیر کنترل اتومبیل ساده‌تر خواهد بود. در این روش هم باید از سلامت چرخ‌گیر مطمئن بود تا در بین مسیر خودرو از یدک کش جدا نشود. علاوه بر چرخ گیرهای معمولی چرخ گیرهای هیدرولیک هم وجود دارد که نیازی به پیاده شدن راننده یدک کش و اتصال خودرو ندارد و راننده از داخل یدک کش می‌تواند چرخ گیر را برای قلاب کردن چرخ‌ها هدایت کند. در حال حاضر چرخ‌گیر هیدرولیک در ایران وجود ندارد و رانندگان یدک کش از چرخ‌گیرهای معمولی استفاده می‌کنند که متاسفانه استفاده از آنها نیز سخت می‌باشد.

حمل خودرو به وسیله خودروبر

اصولی‌ترین شیوه حمل خودرو، استفاده از خودروبر است. خودروبر یک سطح شیبدار فلزی است که در انتهای کامیونت‌ها وصل می‌شود. در این روش خودرو بر روی خودروبر بطور کامل سوار می‌شود. اتومبیل مورد نظر به وسیله ترمزها و چرخ‌گیرهای موجود روی سطح خودروبر کاملا ثابت و بی‌حرکت خواهد شد. این روش از جهات مختلف بسیار مورد اطمینان است و توصیه می‌شود از این روش برای حمل خودرو استفاده نمایید. در ادامه مقاله مزایای حمل با خودروبر را بیان خواهیم کرد.

مزایای حمل خودرو با خودروبر

بر اساس تجربیات، خودروبر قزوین مزیت‌های زیر را برای حمل خودرو با خودروبر درنظر دارد:

  • از آنجایی که خودرو کاملا بر روی خودروبر سوار می‌شود و بی‌حرکت خواهد بود، بنابراین برای حمل خودروهای صفر و لوکس بسیار مناسب است.
  • امکان حمل همزمان چندین خودرو توسط یک خودروبر وجود خواهد داشت.
  • احتمال ایجاد خسارت به خودرو در حال حمل تقریبا به صفر خواهد رسید.
  • سرعت انتقال خودرو بالاتر خواهد بود.
  • امکان انتقال خودرو به مسافت‌های طولانی نیز وجود خواهد داشت.
  • احتمال ایجاد تصادفات در حین حمل خودرو بسیار کمتر خواهد بود.

در این مقاله اولا سعی کردیم بطور خلاصه تفاوت بین یدک کش و خودروبر را مطرح کنیم، ثانیا مزایای حمل خودرو با خودروبر را شرح دهیم. پیشنهاد خودروبر قزوین با توجه به توضیحاتی که داده شد، استفاده از خودروبر برای حمل خودرو است. این مجموعه در تمام ایام سال و به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات حمل خودرو به هر دو شیوه می‌باشد و سعی کرده با رعایت تمام نکات ایمنی، متناسب با شرایط شما، بهترین گزینه و خدمات را ارائه نماید. در نهایت تصمیم با شما خواهد بود که با توجه به مشاوره‌ای که به شما داده خواهد شد، حمل با یدک کش یا حمل با خودروبر را انتخاب نمایید. برای دریافت خدمات حمل خودرو با شماره ۰۹۱۲۱۸۲۷۴۹۰ تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا