پیشنهاد سردبیرآموزش

بهترین روغن موتور پراید (کاربراتوری و انژکتوری)

برای دارندگان خودروی پراید، موضوع بهترین روغن موتور پراید می‌تواند به عنوان یک تردید مطرح باشد. با انتخاب روغن موتور مناسب برای خودروی پراید، می‌توان عملکرد بهینه موتور آن و افزایش طول عمر قطعات وابسته را تامین کرد. روغن موتور جزء مایعات مصرفی خودرو بوده که در سلامت موتور  و حفظ کیفیت عملکرد آن، بسیار موثر خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

بهترین روغن موتور مناسب پراید

برای انتخاب روغن موتور مناسب پراید، باید پیش از هر چیزی در خصوص نوع موتور آن اطلاعات کافی داشته باشید. همان طور که می دانید چند مدل موتور پراید داریم که باید با در نظر گرفتن هر یک، اقدام به خرید روغن موتور مناسب کنید.

  1. موتورهای کاربراتوری
  2. موتورهای انژکتوری
  3. موتورهای تقویت شده
  4. موتورهای یورو ۴٫

در ادامه ببینیم روغن موتور مناسب هر یک از این انواع موتورها، کدام است.

روغن موتور پراید کاربراتوری

برای خرید روغن موتور مناسب پرایدهای کاربراتوری، سراغ روغن موتورهای ۵۰-۲۰ بروید. بهترین نمونه‌ها در این رده، را باید روغن موتورهای بهران خودرو، بهران تکتاز، بهران صبا و بهران رخش بدانیم.

روغن موتور پراید انژکتوری

در خصوص پرایدهایی که موتور انژکتوری دارند، باید به سراغ روغن‌هایی از جمله روغن موتورهای پارس پایا، بهران پیشتاز، کاسترول gtx سفید، بهران سوپر پیشتاز و کاسپین (نوع چهار فصل) بروید.

روغن موتور پراید با موتور تقویت شده

در این موتورها نیازمند تغییرات خاصی نسبت به پرایدهای انژکتوری نیستیم و همان روغن‌های پارس پایا، کاسپین، سوپرپیشتاز از بهران و پیشتاز از بهران پاسخگو خواهند بود.

پیشنهاد می کنیم که مقاله انواع روغن موتور را نیز مطالعه کنید.

روغن موتور پراید یورو ۴

موتورهای پراید یورو ۴، در سوپاپ‌ها تغییراتی دارند و برای این نوع موتورها، بهتر است یا بگوییم باید، از روغن های ۱۰-۴۰ استفاده نمایید. از این جهت، روغن‌های بهران سوپر پیشتاز و بهران رانا از نوع ۱۰-۴۰ برای پرایدهای یورو ۴ مناسب خواهند بود.

بهترین روغن موتور برای پراید ۱۳۱

از آن جایی که پراید ۱۳۱ پرطرفدارترین خودروی پراید به حساب می‌آید، به طور جداگانه به بررسی نوع روغن موتور مناسب آن نگاهی می‌اندازیم. خودروی پراید ۱۳۱ دارای موتور یورو ۴ بهینه است و لازم است که در آن از روغن ۱۰-۴۰ و به ویژه بهران سوپر پیشتاز استفاده شود.

بهترین روغن برای پراید دوگانه سوز

بهترین روغن موتور برای پراید دوگانه سوز، بهتر است که روغنی چون بهران پاک، کاسترول سی ان جی، پارس سی ان جی یا گلف سی ان جی را مورد استفاده قرار دهید. البته این بدان معنا نیست که در پرایدهای دوگانه سوز، امکان استفاده از روغن‌های بنزین وجود ندارد، اما به هر صورت با استفاده از روغن‌های قید شده، کیفیت بالاتری را در اختیار خواهید داشت.

حجم روغن موتور پراید با فیلتر چقدر است؟

حجم روغن موتور لازم برای پراید با تعویض فیلتر روغن، معادل ۳٫۵ لیتر است. (البته این در صورتی است که روغن سوزی نداشته باشیم.)

حجم روغن موتور پراید بدون فیلتر چقدر است؟

همان طور که گفتیم حجم مورد نیاز برای روغن موتور پراید با لحاظ کردن تعویض فیلتر روغن، ۳٫۵ لیتر است. اما در صورتی که فیلتر روغن تعویض نشود، به ۳ لیتر روغن موتور نیاز خواهید داشت. البته همیشه لازم است که همزمان با تعویض روغن موتور، فیلتر روغن را نیز عوض کنید.

سخن پایانی

شما چه تجربه ای در خصوص خرید روغن موتور پراید دارید؟ لازم به ذکر است که علی رغم تمام توصیه‌ها در خصوص تعویض روغن و انتخاب روغن مناسب پراید؛ باید این نکته را در نظر بگیرید که حتما با هر بار تعویض روغن، فیلتر روغن را نیز عوض کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا