رپرتاژ

بهترین فروشگاه قطعات یدکی خودرو در تهران

امروزه با ماشینی شدن دنیا خودروها نقش اساسی در زندگی روزمره ادمها دارن و همه افراد حتی به میزان کم باید از نظر فنی و نحوه عملکرد و چگونگی خودرو ها اطلاعات داشته باشد

سرسیلندر خودرو

بهترین فروشگاه قطعات یدکی خودرو در تهران

سرسیلندر یکی از قطعات خودرو می­ باشد که محل قرارگیری آن در موتور خودرو است و در داخل سرسیلندر اجزایی همچون سوپاپ ها و میل سوپاپ قرار دارد و به همراه پیچ و مهره به موتور یا همان بلوک سیلندرمتصل شده است.

جهت خرید سرسیلندر ۴۰۵ کلیک کنید

واشر سرسیلندر را برای آب بندی، گازبندی و روغن­ بندی کردن محفظه احتراق و مجاری آب و روغن بین سرسیلندر و بلوک سیلندر قرار می ­دهند، زیرا هر قدر سرسیلندر و بلوک سیلندر صافکاری شوند، باز هم قدرت آب بندی و روغن­کاری را ندارند. یکی از ویژگی­های واشر سرسیلندر، داشتن ضریب انتقال حرارت و قابلیت تراکم پذیری است.

نشانههای خرابی سرسیلندر

زمان

زمان، نشانه اصلی نیست اما همواه باید آن را داشته باشید. اگر خودرو شما صفر است و یا ۲ تا ۳ سال از تولید آن می‌گذرد، احتمالا سر سیلندر آن مشکلی ندارد. هرچند این حرف قطعی نیست و باید به علائم دیگر توجه داشته باشید.

عملکرد ضعیف موتور

از آنجا که سرسیلندر نقش پررنگی را در موتور خودرو ایفا می‌کند، خرابی آن تاثیر زیادی بر روی عملکرد موتور خواهد داشت. اگر سرسیلندر خراب شود، در چرخه احتراق مشکل ایجاد خواهد شد و ممکن است هوای فشرده شده خارج شود.

نشت مایع خنککننده

وظیفه سیستم خنک کننده و مایع آن، خنک کردن موتور و اجزای آن از جمله سر سیلندر است. در نتیجه خرابی سرسیلندر می‌تواند باعث نشت مایع خنک کننده بشود.

همانن روغن، تشخیص نشتی این مایع از چند راه ممکن است. نخستین راه، مشاهده مایع خنک کننده و خروج آن است.

نشت روغن

سرسیلندر حاوی روغن است. این روغن برای از بین بردن اصطکاک و نیز کاهش گرما استفاده می‌شود. به همین دلیل و با استفاده از مشاهده نشتی روغن به سادگی می‌توانید وجود خرابی را در آن تشخیص دهید.

عدم احتراق کامل

اگر سرسیلندر خراب شود، سیلندر در فشار مناسبی قرار نمی‌گیرد و این به معنای فشرده سازی نامناسب هوا و سوخت است. به این ترتیب احتراق به خوبی صورت نگرفته و عملکرد موتور دچار ضعف می‌شود.

خروج دود از موتور

زمانی که سرسیلندر دچار مشکل اساسی شود، ممکن است گازهای اگزوز وارد فضای موتور شوند. در این حالت دود از زیر کاپوت و محفظه موتور خارج شده و قابل رویت است.

در چنین شرایطی، سرسیلندر باید به سرعت تعویض شود.

یک نکته مهم را در نظر بگیرید آن هم اینکه در صورت مشاهده هرکدام از علائم بالا، منتظر خروج دود از موتور نباشید و به تعمیرگاه مراجعه کرده و در صورت نیاز، سرسیلندر را تعمیر کنید.

تیم‌ آکام پارت به اطلاع مشتریان عزیز میرساند ضمانت سرسیلندرهایی که توسط فروشگاه آکام پارت عرضه میگردد به دو صورت می باشد . ضمانت اصلی که به تعویض سرسیلندر درصورت نارضایتی مشتریان عزیز  بدون هیچ قید و شرطی می باشد برمیگردد و ضمانت بعدی شش ماه گارانتی می باشد که اگر مشکلی فنی برای سرسیلندر پیش آمد برای شما تعویض میگردد. البته تا کنون مشکلی برای مشتریان پیش نیامده است.

آکام پارت پیشرو

جعبه فرمان

جعبه فرمان نامی است که در گذشته به دلیل شکل ظاهری این قطعه به آن اطلاق میشد و این نام از گذشته به روی ان مانده با گذشت زمان نام دیگری برای این قطعه انتخاب شد که به آن شانه ای فرمان نیز گفته میشود

در دوسر جعبه فرمان دو سیبک قرار دارد که به چرخ ها متصل هستند و داخل جعبه فرمان یک تلسکوب قرار دارد که با بک میله به قربیلک فرمان متصل هستند

دلایل لرزش فرمان چیست؟

لرزیدن فرمان خودرو می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در واقع عوامل زیادی هستند که می‌توانند منجر به لرزش فرمان شوند.

لرزیدن فرمان در سرعت کم میتواند ناشی از دلایل زیر باشد:

تنظیم نبودن چرخ‌ها: یکی از عمده‌ترین دلایل لرزیدن فرمان خودرو، متقارن و تراز نبودن چرخ‌ها است. این مشکل باعث آسیب رساندن به لاستیک‌ها هم می‌شود.

سابیدگی یا فشار نامتوازن باد لاستیک‌ها: چنانچه لاستیک‌ها خودروی شما دچار سابیدگی یا خوردگی شده باشند، اتومبیل هنگام حرکت نامتعادل به‌نظر می‌رسد و این موضوع یکی از دلایل لرزش فرمان در سرعت کم است. عدم بالانس و توازن فشار باد لاستیک‌ها نیز دقیقا همین شرایط را ایجاد می‌کند.

ایراد در سیستم تعلیق: اگر کمک فنرهای خودرو ایراد پیدا کنند، لرزیدن فرمان در سرعت کم اتفاق می‌افتد. همچنین میله‌های داخلی و خارجی که در سیستم تعلیق خودرو، وظیفه نگه داشتن چرخ‌ها را بر عهده دارند، ممکن است سابیده شوند و این اشکال منجر به تکان‌های غیرعادی فرمان خواهد شد.

مشکل ترمز: وقتی در حال رانندگی با سرعت کم ترمز گرفتید و متوجه لرزیدن فرمان شدید، باید این مشکل را کاملا جدی بگیرید. چنانچه لنت‌های شما فرسوده شده باشند یا روتورها دچار نقص شوند، امکان لرزیدن فرمان وجود دارد

طبق خورو

طبق خودرو قطعه ای فلزی است که در دو سر دارای بوشهای محوری است که از یک سو به قطعات متحرک سیستم تعلیق و از سمت دیگر به شاسی خودرو متصل می گردد و نقش اتصال شاسی به قطعات سیستم تعلیق را بر عهده دارد

جهت خرید طبق پراید کلیک کنید .

جهت خرید طبق تیبا کلیک کنید .

نشانه خراب بودن طبق

معمولاً رانندگان از آنجایی که عملکرد طبق به صورت مستقیم رابطه با آنها ندارد به صورت از خرابی آن آگاه نمی شوند. اما بعضاً طرح مواردی همچون بروز صدای تق تق در دست اندازها و یا صدای جیر جیر که ممکن است بر اثر حرکت طبق و تماس سایشی آن با شاسی باشد می تواند نشانه از خرابی طبق باشد.

یکی از دیگر از نشانه های خرابی طیق را باید در انحراف شدید زوایای کمبر و کستر چرخ ها و کج شدن طبق جستجو کرد. این مورد با مشاهده چرخ ها و عدم همراستای آنها قابل تشخیص است.

حال اگر قطعه ای از خودرو شما خراب شود چکار خواهید کرد.

این مشکلات برای خیلی از افراد به وجود می اید و

حتما خیلی از شما به دنبال فروشگاهی هستید که وسایل مورد نیاز خود را بدون دغدغه تهیه کنید

و توی این ازدحام و شلوغی خرید آنلاین میتواند گزینه خوبی برای خریدهایمان باشد

تیم آکام پارت با به وجود آوردن یک سیستم یک پارچه بهترین پیشنهاد برای دسترسی به انواع لوازم جلوبندی میباشد.

از داخل منزل در کم ترین زمان میتوانید به هر لوازمی که میخوایید برسید یا حتی اگر تخصصی در این زمینه ندارید با یک تماس به پشتیبانی آکام پارت میتوانید با متخصصین این امر مشورت کرده و راهنمایی بگیرید.

تیم تولید و اجرایی آکام پارت در تمام مراحل همراه شما هستند.

فقط کافیه به فروشگاه آکام پارت سری

بزنید تا مشتری دائم بشید.

همه و همه چیز اینجا چیده شده برای راحتی و صرفه جویی در زمان و هزینه شما.

در فروشگاه آکام پارت محصولات متنوع و مقرون به صرفه ای تعبیه شده که در کنار رفع نیاز خود میتوانید خریدی ایمن و راحت را تجربه کنید.

اگر به قطعه ای نیاز دارید; توی سرما و گرما از داخل منزل یه سری به آکام پارت بزنید تا در کمترین زمان ممکن اون قطعه به دستتون برسه.

در این مجموعه تمام تلاش ها مبنی بر این است که یکی از بهترین ها و با کیفیت ترین ها باشیم و محصولات در خوری رو به مشتری عرضه کنیم تا باعث آسایش خاطر مشتریان عزیز خود باشیم.

پس به آکام پارت خوش آمدید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا