پیشنهاد سردبیرآموزش

بهترین لاستیک ایرانی، معرفی برند‌ها و حدود قیمت

در این روز‌ها که گرانی سر به فلک می‌کشد، اغلب مردم به خرید اقلام ایرانی روی آورده‌اند. گران شدن لاستیک خارجی نیز باعث شده تا رانندگان به دنبال برند‌های ایرانی برای خودرو‌های خود بروند. اما این سؤال در ذهن رانندگان ایجاد می‌شود که بهترین لاستیک ایرانی مربوط به کدام برند است؟ کدام برند ایرانی لاستیک باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد؟ تا چه اندازه می‌توان به برند‌های ایرانی اعتماد کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما در شناخت بهترین لاستیک ایرانی کمک کنیم. به همین دلیل برند‌های مختلف را معرفی و معیار‌هایی برای انتخاب بهترین لاستیک ایرانی برای خودرو‌های مختلف را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

معرفی برند‌های تولیدکننده لاستیک در ایران

لاستیک خودرو یکی از لوازم مصرفی خودرو است که همانند دیگر قطعات بعد از سپری کردن طول عمر مفید خود باید تعویض شود. تولید لاستیک در ایران نیز از میانه‌های دهه ۱۳۴۰ خورشیدی و بعد از ورود اولین خودرو به کشور شروع شد. از آن دوران تا به امروز نیز شرکت‌های بزرگ و کوچک بسیاری به چرخه تولید لاستیک پیوستند. بنابراین برندهی ایرانی زیادی در این حوزه فعالیت دارند. اما در بین تمامی آن‌ها چند برند مطرح بارز، کویرتایر، ایران تایر، یزد تایر و دنا وجود دارند که جز بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

برند بارز فعالیت خود را از دهه ۱۳۶۰ با نام صناعیه لاستیک سیرجان شروع و در دهه ۱۳۸۰ بعد از چند تغییر، نام خود را به بارز تغییر داد. محصولات بارز طی چند سال پیاپی به عنوان پرفروش‌ترین لاستیک ایرانی بر سر زبان‌ها بود و هم اکنون نیز از برند‌های برتر تولیدکننده تایر در ایران است. این شرکت انواع تایر برای خودرو‌های سبک و سنگین را تولید می‌کند. بنیان خط تولید آن بر اساس فناوری کنتیننتال آلمان است که باعث شده مشتریان این برند را به عنوان بهترین لاستیک ایرانی از نظر کیفیت بشناسند. لاستیک‌های برند بارز از گران‌ترین‌ها در بازار تایر ایران محسوب می‌شوند.

برند کویر تایر نیز فعالیت خود را از دهه ۷۰ خورشیدی شروع و به تدریج در بازار بر سر زبان‌ها افتاد. تولیدات این برند از لحاظ کیفیت در سطح لایتک‌های برند بارز هستند و توانسته در این چند سال اخیر توجه بسیاری از رانندگان را به خود جلب کند. یکی از نقطه نظرات مثبت دو برند بارز و کویر تایر که باعث شده در لیست بهترین لاستیک ایرانی قرار بگیرند، تولید محصولات مختلف بر اساس یک رینگ است.

پیشنهاد مطالعه: علل لاستیک سایی خودرو چیست؟

برند‌های ایران تایر و یزد تایر از جمله برند‌های خوش‌قیمت در بازار هستند که امروزه طرفداران بسیاری نیز دارند. به خصوص برای رانندگان جاده‌ای یا تاکسی‌های درون شهری که خوش‌قیمت بودن و بادوام بودن تایر برای آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا این گروه از رانندگان محبورند در بازه‌های زمانی کوتاه اقدام به تعویض لاستیک کنند. ایران تایر از تولیدکنندگان قدیمی لاستیک در ایران است که کار خود را از دهه ۱۳۴۰ شروع کرده و امروزه نیز حجم تولید بسیار بالایی دارد. محصولات این برند در مقایسه با دیگر برند‌ها مانند: بارز و کویر تایر نیز از قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تری برخوردار است. همین موضوع نیز دلیل اصلی پرفروش بودن لاستیک‌های این برند به حساب می‌آید. اغلب محصولات این برند نیز در سایز‌های ۱۶-۱۳ هستند که از سایز‌های مرسوم برای خودرو‌های داخلی به شمار ‌می‌روند. یزدتایر نیز فعالیت خود را از دهه ۱۳۷۰ شروع کرده که تناسب معقولی بین کیفیت و قیمت محصولاتش وجود دارد. اکثر محصولات این برند نیز همانند ایران تایر مناسب خودرو‌های داخلی هستند.

بهترین لاستیک ایرانی

برند دنا نیز فعالیت خود را از دهه ۱۳۵۰ شروع کرده که عمده شهرتش در دهه ۱۳۸۰ بوده و امروزه کمتر اسمی از آن شنیده می‌شود. محصولات تولیدی این برند برای مدتی در لیست تایر‌های دولتی قرار گرفت. اما امروزه متأسفانه به سختی می‌توان محصولات آن را در بازار پیدا کرد.

بهترین لاستیک ایرانی از لحاظ کیفیت کدام است؟

طبق نظرسنجی‌های انجام شده از بین افرادی که از تایر‌های ایرانی برای خودرو‌های خود استفاده می‌کنند، رتبه‌بندی تایر‌های ایرانی به ترتیب به صورت: تایر بارز ۷۴%، کویر تایر ۱۰%، یزد تایر ۵/۶%، ایران تایر ۵% و تایر دنا ۵/۴ % بوده است.

بهترین لاستیک ایرانی برای خودرو‌های مختلف

طبیعتاً برای خرید بهترین لاستیک ایرانی بودجه موجود تأثیر بسیار زیادی دارد و حتی در اغلب موارد معیار اصلی خرید لاستیک در بین رانندگان است. با این حال در این بخش به شما برای خودروتان بهترین لاستیک ایرانی برای اچ سی کراس، پراید، سمند، ۲۰۶،۴۰۵، دنا، ال ۹۰، و تیبا را معرفی می‌کنیم.

بهترین لاستیک ایرانی برای سمند چیست؟

برای خودروی سمند لاستیکی مناسب است که سایز فابریک و استاندارد آن ۱۵ R 65/185 باشد. این رقم معمولاً بر روی دیواره لاستیک ثبت شده است. در بین لاستیک‌های ایرانی نیز برند بارز و بعد کویر تایر کیفیت بسیار خوبی دارند اما قیمت بالایی نیز دارند. اما اگر به دنبال لاستیک مقرون به صرفه و در عین حال باکیفیتی هستید، می‌توانید برای سمند از برند یزد تایر نیز استفاده کنید.

بهترین لاستیک ایرانی برای پراید کدام است؟

همان‌طور که در مورد قبل نیز اشاره کردیم عوامل بسیاری بر خرید لاستیک باکیفیت تأثیر دارد. اما در بین لاستیک‌های ایرانی برای خودروی پراید صبا، نسیم، ۱۱۱،۱۳۲ و … برند‌های تایر بارز و ایران تایر مناسب هستند. اگر قیمت برای شما اهمیتی ندارد، بارز و در غیر اینصورت ایران تایر را انتخاب کنید.

بهترین لاستیک ایرانی برای پراید

بهترین لاستیک ایرانی برای ۲۰۶

برای خودرو ۲۰۶ می‌توانید از برند‌های ایرانی بارز، کویر و یزد تایر لاستیک تهیه کنید. در بین این برند‌ها لاستیک‌های یزد و کویر تایر از نرمی بیشتری نسبت به لاستیک بارز برخوردارند. لاستیک‌های نرم ترمزگیری و پایداری بهتری دارند. در مقابل لاستیک‌های خشک دوام بیشتری دارند.

بهترین لاستیک ایرانی برای پژو پارس

در بین لاستیک‌های ایرانی از لحاظ دوام و کیفیت برند بارز و یزد تایر و کویر تایر به لحاظ نرمی بهترین انتخاب‌ها برای خودرو پژو پارس هستند.

بهترین لاستیک ایرانی برای پژو پارس

بهترین لاستیک ایرانی برای ۴۰۵

برای خودرو ۴۰۵ لاستیک‌های ایرانی برند بارز، یزد تایر و سپس کویر تایر مناسب هستند. در صورت عدم دسترسی به این برند‌ها می‌توانید به عنوان گزینه آخر از برند ایران تایر استفاده کنید.

بهترین لاستیک ایرانی برای دنا

برای خودروی دنا برند‌های ایرانی بارز، ایران تایر و یزد تایر مناسب هستند. باز هم تأکید می‌کنیم که از لحاظ داوم و کیفیت بارز بهترین برند ایرانی است و به تبع قیمت بالاتری نیز دارد.

بهترین لاستیک ایرانی ال ۹۰

در بین برند‌های ایرانی برای خودرو ال ۹۰ برند‌های یزد و کویر تایز که از نرمی مناسبی برخوردارند، مناسب‌تر هستند. اما نرمی تایر تنها ترمزگیری را بهتر می‌کند و شما مجبور به تعویض تایر در بازه‌های زمانی کوتاه هستید. اگر قیمت برای شما اهمیتی ندارد برای دوام بیشتر از برند بارز استفاده کنید.

بهترین لاستیک ایرانی برای تیبا

برای خودرو تیبا که امروزه از پرطرفدارترین خودرو‌ها در ایران به شمار می‌رود، در بین لاستیک‌های ایرانی برند‌های بارز و کویر تایر مناسب هستند. در حالت کلی نیز برای خرید لاستیک‌های ایرانی بودجه‌ای در حدود ۷۰۰ هزار تومان برای هر حلقه نیاز دارید. اما برند‌های خارجی برای هر حلقه قیمتی حدود ۹۰۰ هزار تا یک میلیون تومان دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا