پیشنهاد سردبیر

چرا باید بیمه بدنه بخریم؟

از آن جایی که بیمه بدنه خودرو مانند بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری محسوب نمی شود، برخی اوقات ضرورت آن را از قلم انداخته و بر این تصور هستیم که نیاز قطعی به خرید بیمه بدنه خودرو وجود ندارد. در حالی که اتفاقا این بیمه نامه نیز بسیار ضروری بوده و به ویژه در شرایط فعلی که قیمت خودرو روز به روز تغییرات شگفت آور و در عین حال ترسناکی را پشت سر می گذارد، حفاظت از خودرو به عنوان یک دارایی شخصی اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

با ایرانی کار همراه باشید.

بیمه بدنه

همان طور که می دانید در تصادفات بین دو وسیله نقلیه، پرداخت خسارت خودرو و طرف غیرمقصر در شکل گیری حادثه، از سوی بیمه شخص ثالث راننده مقصر پرداخت خواهد شد. حال فارغ از این که این خسارت جنبه مادی یا جانی داشته باشد، شرکت بیمه تا سقف تعهدات خود، ضامن پرداخت خواهد بود و در صورتی که باقی مانده ای وجود داشته باشد (که معمولا در بخش خسارات مالی و نه جانی اتفاق می افتد)، باید این خسارت از طریق خود شخص و راننده مقصر پرداخت شود که پیگیری آن در صورت عدم صلح میان دو طرف، با مقام قضایی خواهد بود.

اما شرایطی را در نظر بگیرید که در یک صحنه تصادف، خودروی راننده مقصر نیز آسیب دیده باشد. در این شرایط چه باید کرد و چطور خسارت وارد آمده به این خودرو جبران می شود؟ با توجه به هزینه های گزاف تعمیرات بدنه و فنی خودروهای آسیب دیده، مبلغ قابل توجهی بر مالک خودرو تحمیل خواهد شد. از این بدتر در نظر بگیرید که خودروی خود را کنار خیابان پارک کرده و وقتی به محل آن مراجعت می کنید، با صحنه آسیب دیدن خودروی خود مواجه شده و از همه جا بی خبر هستید که به چه علت خودروی شما صدمه دیده، چراغ آن شکسته یا بخشی از بدنه آن تو رفتگی و آسیب رنگ دارد؟

اگر در خیابان با جدول، گارد ریل، درخت و غیره تصادف کرده باشید، چطور خواهد شد؟ به جز این، یک موقعیت بدتر! اگر خودروی خود را در خیابان پارک کرده و وقتی دوباره به آن سر می زنید، جای آن را خالی بیابید؟ در این صورت جز دعا کردن برای پیدا شدن خودرو، چه کاری از دست شما برمی آید؟

اما تمام این مشکلات و حوادث ناگوار یک کلید درمان قطعی دارد که با اختیار کردن آن، خیالی آسوده خواهید داشت: بیمه بدنه .

پوشش های اصلی و تکمیلی بیمه بدنه، کلیه این حوادث را پوشش داده و در صورت رخ دادن هر یک از خسارات فوق، می توانید مبلغ خسارت را با یک کارشناسی منصفانه از سوی کارشناس شرکت بیمه، از همان شرکت دریافت کنید.

با این حساب اگر چه باید همچنان از وسیله نقلیه خود محافظت کنید، اما در یک تصادف که به عنوان راننده مقصر شناخته شده و خودروی شما نیز آسیب دیده باشد، دیگر آن قدرها متضرر نخواهید شد و شرکت بیمه گر بیمه بدنه خودروی شما، پرداخت خسارت ماشینتان را انجام می دهد.

همین طور اگر با سرقت خودروی خود مواجه گردید، پس از سه ماه جستجوی پلیس و عدم کشف خودرو، کافی است که سند خودرو را به نام شرکت بیمه انتقال داده و پس از کسر فرانشیز، چیزی نزدیک به ۸۰ درصد از مبلغ ارزش خودرو را در قالب یک چک از شرکت بیمه دریافت کنید. به این صورت دیگر از دزدیده شدن خودروی خود آن قدرها متضرر نمی شود و بیمه بدنه ای که با قیمت ناچیز در مقابل ارزش اصلی خودرو خریداری کرده اید، پاسخگوی خسارت سرقت خودروی شما خواهد بود. تصورش را بکنید که در این صورت و اگر بیمه بدنه نداشته باشید، سرقت خودرو و عدم کشف آن، مساوی با از دست دادن مبلغ زیادی پول در گرانی های خودروهای امروزی خواهد بود.

سخن پایانی

با این حساب می توان نتیجه گرفت که چرا باید بیمه بدنه بخریم و خرید این بیمه نامه خودرو چه ضرورتی دارد. با خرید بیمه بدنه، ارزش ریالی وسیله نقلیه شما حفظ شده و نگرانی هایتان بابت آن کاهش خواهد یافت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا