پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

آیا تشخیص رنگ خودرو در کارشناسی بدنه خودرو ضروری است؟

امروزه ممکن است تشخیص رنگ خودرو دغدغه‌ی بسیاری از افراد  از جمله شما باشد. ممکن است شما هم مانند بسیاری از افراد و با توجه به دلایلی مانند بودجه‌ی محدود و آب‌بندی شدن ماشین، ترجیح دهید خودرو کارکرده به جای خودرو نو خرید کنید.

اما توجه داشته باشید که خودرو دست دوم زمانی قادر است کارکرد خوبی برای شما داشته باشد که قبل از خرید، مراحل کارشناسی خودرو را گذرانده باشد. یکی از این مراحل که در تعیین سلامت خودرو حایز اهمیت است، تشخیص رنگ خودرو و کارشناسی رنگ خودرو می‌باشد.

ضرورت کارشناسی و تشخیص رنگ خودرو

آیا تا به حال عبارت رویت رنگ به گوش شما خورده است؟ این عبارت، اصطلاح دیگر است که برای کارشناسی رنگ خودرو به کار می‌رود. در شزایطی که خودرو کارکرده خریداری می‌کنید، ممکن است که شاهد خط و خش در برخی از قسمت‌های بدنه‌ی آن باشید. این خط و خش‌ها طبیعتا تا حدودی روی قیمت ماشین تأثیرگذار است. ممکن است که تعدادی از فروشندگان این موارد را از قبل رفع کرده باشند و به اطلاع شما برسانند که خودرو در برخی از جاها رنگ شده است.

اما توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد سعی فروشنده یا بنگاه بر این است که رنگ شدگی خودرو را پنهان کنند و با توجه به تسلط و مهارتی که در رنگ شدن خودرو به کار رفته، احتمالا نظر آنها مورد قبول شما واقع شود.

پیشنهاد ما در گروه ایرانی کار این است که حتما قبل از خرید خودرو کار کرده، کارشناسی رنگ انجام دهید تا از آسیب‌ها و خساراتی که ممکن است خودرو دچار آن شده باشد مطلع شوید.

برای دریافت مشاوره و خدمات ایرانی کار در تشخیص رنگ خودرو و سرویس کارشناسی خودرو کلیک کنید.

لوازم تشخیص رنگ خودرو

تشخیص رنگ خودرو با دستگاه

روش و مبنای عملکرد دستگاه تشخیص رنگ خودرو بر اساس قوانین فیزیکی و طبیعی است. لوازم تشخیص رنگ خودرو شامل چندین دستگاه می‌شود. ممکن است تعدادی از این دستگاه‌ها بر اساس القای مغناطیسی و تعدادی دیگر بر اساس پدیده‌ی ادی کارنت ضخامت رنگ خودرو را اندازه‎‌گیری کنند. قیمت دستگاه تشخیص رنگ خودرو با توجه به برند و نوع آن متفاوت است.

البته ابنکه اغلب دستگاه‌ها از هر دو قانون در تعیین میزان ضخامت استفاده می‌کنند. در دستگاه‌های ضخامت‌سنج از خاصیت القای مغناطیسی برای اندازه‌گیری ضخامت رنگ و پوشش بر روی سطوح مغناطیسی استفاده می‌گردد و ادی کارنت در اندازه‌گیری ضخامت رنگ و پوشش بر روی سطوح غیر مغناطیسی مانند آلومینیم استفاده دارد. دستگاه‌های تشخیص رنگ خودرو به صورت اتوماتیک جنس سطح را مورد تشخیص قرار می‌دهند.

شغل تشخیص رنگ خودرو

امروزه میزان درآمد بالای کارشناس خودرو بر کسی نهان نیست. البته این امر منوط به مهارت و تجربه و دانشی است که شما  کسب کرده‌اید. کارشناسان بسیاری هستند که به علت بررسی و کارشناسی اشتباه مجبود شده‌اند که خسارات سنگینی پرداخت کنند. تفاوت قابل توجه این حرفه با دیگر شغل‌ها در این است که در حین کار فرصتی جهت کسب تجربه وجود ندارد.

در واقع کارشناسانی در این حرفه موفق می‌شوند که از علم و دانش و مهارت لازم برخوردار باشند زیرا اولین اشتباه کارشناس منجر به از دست دادن کل سرمایه‌ی مالی و درگیری با ضرر و زیان‌های بالا خواهد بود. در صورتی که بتوانید با آموزش‌های لازم به دانش لازم برسید و بر تمامی موارد مربوط به کارشناسی تشخیص رنگ خودرو اشراف داشته باشید، قطعا با موفقیت می‌توانید در این حوزه فعالیت کنید و درآمد چشمگیری  داشته باشید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا