اخبار خودرو

تعطیلی مراکز تعویض پلاک در شهرهای قرمز کرونایی

تعطیلی مراکز تعویض پلاک

رییس پلس راهور ناجا اعلام کرد که با افزایش شیوع کرونا مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس در ۱۱ مرکز استان و شهرهای دارای وضعیت   قرمز تعطیل است.

سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تعطیلی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در شرایط قرمز کرونایی اظهار کرد: مراکز تعویض پلاک در مراکز ۱۱ استان تهران، البرز، اصفهان، فارس، ایلام، چهارمحال و بختیاری، زنجان، مرکزی، لرستان، بوشهر و آذربایجان غربی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

وی افزود: مراکز تعویض پلاک در دیگر شهرهای کشور که ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت آن‌ها را قرمز اعلام کرده باشد هم تعطیل است.

رییس پلیس راهور ناجا درباره اعتبار وکالتنامه‌های نقل و انتقال و تعویض پلاک نیز اظهارکرد: برابر هماهنگی هایی که قبلا انجام شده است، به ازای تعداد روزهای تعطیلی مراکز شماره گذاری به روزهای اعتبار وکالتنامه‌ها افزوده خواهد شد.

وی درباره افزادی که اقدام به دریافت نوبت اینترنتی مراکز شماره گذاری کرده بودند نیز گفت: تمام نوبت های اخذ شده در روزهای تعطیلی مراکز باطل شده است و مراجعه کنندگان باید پس از بازگشایی مجدد، نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

هادیانفر درباره فعالیت آموزشگاه های رانندگی نیز گفت: تا زمانی که شهری در وضعیت قرمز قرار داشته باشد، برابر مصوبات برگزاری هرگونه آزمون تئوری ممنوع خواهد بود البته در تهران طرح کلاس های آنلاین به طور پایلوت در حال اجراست و هنرجویان می توانند با هماهنگی آموزشگاه مربوطه در این کلاس ها شرکت کنند. در مورد آموزش های عملی رانندگی  نیز چنانچه مربی ، ممتحن و هنرآموز پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و خودرو دارای شیلد باشد و از ماسک و دستکش هم  استفاده شود، منعی وجود ندارد.

رییس پلیس راهور ناجا در مورد هنرجویایی که اعتبار کاردکس آن‌ها در ایام قرمز کرونایی منقضی می‌شود نیز گفت: این افراد نگران این وضعیت نباشند. ان شاالله با تبدیل وضعیت قرمز به نارنجی، مدت اعتبار کاردکس های آنان نیز برابر با ایام تعطیل قرمز، تمدید و آزمون مربوطه از آنان گرفته خواهد شد.

هادیانفر تاکید کرد که محدودیت های رفت و آمد در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی نیز وجود دارد و منع تردد از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد نیز در تمام شهرهای کشور اجرا می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا