رپرتاژ

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک آنلاین گیربکس

بی شک یکی از مهم ترین اجزای هر خودرو گیربکس‌ (Gearbox)  خودرو است. وظیفه اصلی این قطعات انتقال و هدایت نیروی تولید شده توسط موتور به چرخ ها است. گیربکس در اصل سیستمی است که طی آن، مقدار قابل تنظیمی از نیروی دور موتور، با استفاده از چرخ دنده های سر تا سر گیربکس و با سرعت ها و قدرت های قابل کنترل، به چرخ های اتومبیل انتقال می‌ یابد و با تکیه بر این سیستم، قادر خواهیم بود بازه سرعت حرکت یک خودرو را تنظیم کنیم.
 به زبان ساده گیربکس نیرو را از موتور اتومبیل گرفته و به اندازه‌ای که ما می‌خواهیم به چرخ‌ ها منتقل می‌کند. به طور کل گیربکس ها به دو دسته اتوماتیک و دستی ( معمولی ) تقسیم می‌شوند؛ هر دو این گیربکس‌ها نیرو را از موتور خودرو به چرخ ها انتقال می‌دهند، اما تفاوت اصلی در این است که خودرو‌هایی که از سیستم گیربکس معمولی استفاده می‌کنند، مقدار نیروی انتقال یافته باید توسط راننده تنظیم شود و در طول مسیر راننده خودرو کنترل وظایف گیربکس را در دست می‌گیرد؛ اما این موضوع در خودرو‌هایی که از گیربکس‌های اتوماتیک بهره می‌برند متفاوت است و صفر تا صد وظیفه گیربکس به روی دوش خودش است و نیازی به دخالت راننده در طی مسیر نیست.
 قطعا اولین تفاوتی که بین اتومبیل‌های اتوماتیک و معمولی مشاهده می‌کنید، جای خالی کلاچ است زیرا در خودرو‌هایی که از گیربکس‌های اتوماتیک استفاده می‌کنند شما نیازی به کلاچ برای تعویض دنده نخواهید داشت و خود سیستم گیربکس‌ تمام امور را در دست می‌گیرد.
هدف از ساخت گیربکس اتوماتیک چیست؟

دقیقا همانند  گیربکس های دستی، وظیفه ی اصلی گیربکس های اتوماتیک تولید بازه ی وسیعی از سرعت و گشتاور با وجود بازه ی کوچک سرعت و گشتاور تولیدی توسط پیشرانه است.
به بیان دیگر، هر پیشرانه بازه ی محدودی از سرعت و گشتاور را تولید می‌کند که گیربکس یا جعبه دنده با کمک چرخ دنده ها یا سیستم های مشابه این بازه را وسیع تر می‌کند.
بدون سیستم جعبه دنده خودروها به یک نسبت دنده محدود می‌شوند و این نسبت دنده باید به گونه‌ای باشد که به خودرو اجازه دهد با حداکثر سرعت مورد نظر حرکت کند. برای مثال، اگر قصد دارید حداکثر سرعت خودروی شما ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت باشد، نسبت دنده باید مشابه دنده‌ ی ۳ در اکثر گیربکس های اتوماتیک باشد.
شاید هیچ وقت تا به حال با یک خودروی مجهز به گیربکس دستی، تنها با دنده‌ ی ۳ رانندگی نکرده اید. اگر این کار را کرده باشید بلافاصله متوجه شده‌اید که در آغاز حرکت تقریبا هیچ شتابی ندارید و در حداکثر سرعت، پیشرانه‌ ی شما در محدوده‌ی قرمز رنگ دور موتور در حال فریاد کشیدن است. خودرویی در این شرایط به سرعت خراب شده و تقریبا غیرقابل استفاده خواهد شد.
بنابراین سیستم انتقال قدرت از چرخ‌ دنده برای استفاده‌ ی هرچه مفیدتر از گشتاور پیشرانه و حفظ سرعت آن در یک بازه‌ی مناسب استفاده میکند. در هنگام کشیدن یا حمل بارهای سنگین، سیستم انتقال قدرت خودرو می‌تواند به‌ حدی داغ شود که به راحتی روغن گیربکس را بسوزاند. برای جلوگیری از این مشکل راننده‌ هایی که شغل شان کشیدن یا حمل‌ و نقل بارهای سنگین است باید از خودروهای مجهز به خنک‌ کننده‌ ی سیستم انتقال قدرت استفاده کنند. تفاوت کلیدی گیربکس های دستی و اتوماتیک در این است که در گیربکس دستی برای دستیابی به نسبت دنده های مختلف، مجموعه‌ ی چرخ‌ دنده‌ های متفاوتی به محور خروجی پیشرانه قفل می‌شوند.
این در حالی است که در گیربکس های اتوماتیک تمام نسبت دنده‌ های مختلف تنها با مجموعه‌ای از چرخ‌ دنده‌ ها حاصل می‌شود.
این کار با استفاده از مجموعه‌ ی چرخ‌ دنده‌ های سیاره‌ ای امکان‌ پذیر شده است.
نکات کلیدی درباره  انتخاب تعمیرگاه و تعمیر گیربکس اتوماتیک
دانش و تجربه بالا در زمینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک یکی از موارد مهمی است که شخصی که گیربکس اتوماتیک خودروی شما را تعمیر میکند باید داشته باشد.
 نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک کاری تخصصی بوده و سپردن آن به مکانیک ساده عملی اشتباه ست چرا که در بسیاری از موارد باعث میشود شما دوبار برای تعمیرات گیربکس خود هزینه کنید و مجددا آن را به پیش متخصص ببرید.
نکته قابل توجه دیگر این است که فرق زیادی بین تعمیرکار  گیربکس اتوماتیک و تعویض کار گیربکس اتوماتیک است و بسیاری از قطعات آن قابل تعمیر بوده که متاسفانه بسیاری از دوستان به علت نداشتن تجربه و تخصص کافی آن را تعویض میکنند.
نکته ای دیگر برای دارندگان خودرو های چینی ، گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی کمی تخصصی بوده لطفا هرجایی آن ها را تعمیر نکنید. ما در آنلاین گیربکس با سالها تجربه و تخصص در خدمت شما  دوستان هستیم تا خودروی شما را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت همانند روز اول تحویل دهیم. تعمیر گیربکس اتوماتیک تخصص ماست.
نکته آخر این که همه تعمیرگاه ها برابر نیستند. برای بهترین خدمات و بالاترین کیفیت کار ، کمی وقت بگذارید و در مورد گزینه های نزدیک خود تحقیق کنید.

آنلاین گیربکس تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک
آنلاین گیربکس فعالیت خود را ازسال ۱۳۸۹ و با تکیه بر تجربه ۱۰ ساله مدیران خود در حوزه تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک  چینی ، کره ای ، ژاپنی ، آلمانی ، امریکایی ، فرانسوی ، ایتالیایی و … آغاز کرد تا افقی جدید را پیش روی خریداران خودروهای وارداتی قرار دهد.
مجموعه ای از کارشناسان خبره که شما را یاری خواهند کرد که دیگر نگران اتومبیل های خود نباشید. آنلاین گیربکس با اطلاع رسانی تخصصی و دقیق در زمینه خدمات تخصصی گیربکس های اتوماتیک توانسته است در این مدت به یکی از معتبرترین مراکز تعمیرات تخصصی انواع گیربکس های اتوماتیک در کشور تبدیل شود.
ارائه خدمات  مشاوره ای برای  رسیدن  به  بهترین خدمات در کنار انجام به موقع  و بدون تاخیر تعهدات، سبب گردیده تا آنلاین گیربکس در بازار رقابتی خدمات، سهم قابل توجهی از مشتریان رابه خود اختصاص دهد.
مجموعه ما با تکیه بر مدیران دوره دیده و مجرب خود این اطمینان رابه شما می دهد که با خیالی آسوده از انتخاب خود لذت ببرید.
 برای تعمیر گیربکس اتوماتیک پیشنهاد می دهیم آنلاین گیربکس را انتخاب نمایید.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا