اخبار خودرو

رکورد تولیدات سایپا در خرداد ۹۹

تلاش های گروه خودروسازی سایپا به نتیجه رسیده و این گروه صنعتی توانست سطح تولیدات خود در خرداد ماه ۹۹ را به حداکثر برساند. طبق گزارشات و آمارهای منتشر شده، رکورد تولیدات سایپا در خرداد ۹۹ نسبت به میزان تولید گروه خودروسازی موازی آن یعنی ایران خودرو، زده شد. با ایرانی کار همراه بمانید.

تولیدات سایپا در خرداد ۹۹

سایپا که اخیرا برنامه فروش ویژه خود را پشت سر گذاشته است، آمار رکورد تولیدات ۴۳ هزار و ۲۵۲ دستگاه خودرو در خرداد ۹۹ را نشان می دهد. این در حالی است که میزان تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو در خرداد ماه ۹۹، به ۴۲ هزار و ۸۰۷ دستگاه می رسد. با این حساب در مجموع هر دو گروه خودروسازی توانستند به میزان ۹۰ هزار و ۳۰۶ دستگاه خودرو از خط تولید خود خارج نمایند. به این ترتیب، سهم گروه خودروسازی سایپا از بازار خودروی کشور در خرداد ماه به اندازه ۴۷.۹ درصد بوده و سهم ایران خودرو با کمی اختلاف به سمت پایین، به ۴۷.۴ درصد محدود شده است.

همان طور که می دانید بیشترین سهم بازار خودروی کشور را دو گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا در اختیار دارند و حجم کمتری سهم سایر خودروسازان است که در خرداد گذشته، به میزان ۴ هزار و ۲۴۷ دستگاه خودرو، در خط تولید به انتها رسانده اند.

جالب است بدانید که علی رغم گمانه های عموم در خصوص کاهش تولیدات گروه های خودروسازی و ضعیف شده این صنعت در کشور، میزان تولید گروه های خودروسازی داخلی در خرداد ماه ۹۹ نسبت به چیزی که در خرداد ماه ۹۸، تولید شده است؛ به اندازه ۳۱ درصد رشد را نشان می دهد.

به نظر می رسد در صورتی که مشکلات ترخیص قطعات خودرو از گمرک کشور نیز مرتفع شود، گروه های خودروسازی مختلف بتوانند به فرآیند تولیدات خود سرعت بخشیده و حجم بیشتری خودرو وارد بازار نمایند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا