رپرتاژ

تولید چیپس و دستگاه های مورد نیاز :

یکی از شغل ها و یا فعالیت هایی که امروزه به عنوان منبع درآمد شناخته شده است، تولید چیپس می باشد. تولید چیپس در منزل به تجهیزات زیادی احتیاج ندارد اما برای تولید چیپس در حجم زیاد به دستگاه ها و تجهیزات زیادی احتیاج خواهد بود. در حقیقت برای تولید انواع چیپس در حجم زیاد با طعم های مختلف به راه اندازی خط تولید چیپس نیاز است. لازم به ذکر می باشد که برای تولید انواع چیپس در منزل می توان از سیب زمینی های نیمه آماده بسته بندی شده در مراکز خرید استفاده کرد. برای تولید سیب زمینی های بسته بندی شده به راه اندازی خط تولید فرنچ فرایز احتیاج می باشد. برند های مختلف و متعددی برای احداث و راه اندازی خط تولید چیپس و خط تولید فرنچ فرایز اقدام کرده اند. برای راه اندازی چنین کسب و کاری به دستگاه تولید چیپس با قابلیت های مختلف نیاز است که در اینجا قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم.

برای راه اندازی خط تولید چیپس به چه چیزی احتیاج است ؟ :

همان طور که گفته شد برای تولید و راه اندازی خط تولید چیپس به دستگاه تولید چیپس در مدل های مختلف با قابلیت های گوناگون احتیاج است. به عبارت دیگر برای تولید انواع چیپس باید فرآیند تولید چیپس با رعایت کامل بهداشت و دستورالعمل های بهداشتی طی شود تا محصول نهایی علاوه بر کیفیت بی نظیر مورد تایید وزارت بهداشت باشد. امروزه تولید بسیاری از خوراکی ها مانند چیپس با استفاده از ماشین ها و دستگاه های تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک انجام می شود. در نتیجه هر کدام از مراحل مورد نیاز جهت تولید چیپس با استفاده از دستگاه انجام می شود. از انواع دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید چیپس می توان به دستگاه های سرت و نگهداری، دستگاه های شست و شو سیب زمینی ها، دستگاه پوست کندن سیب زمینی ها، میز باز بینی، دستگاه اسلایسر، دستگاه خشک کردن، دستگاه نشاسته گیری، دستگاه بسته بندی، دستگاه طعم پاش و … اشاره کرد که هر کدام قابلیت های منحصر به فردی داشته و در توان های مختلف تولید شده اند.

طراحان نام گستر

عملکرد برخی از دستگاه های مصرفی در خط تولید چیپس :

در این قسمت قصد داریم برخی از دستگاه های مصرفی در خط تولید چیپس را معرفی کنیم.

دستگاه پوست کن : یکی از دستگاه های مورد نیاز برای تولید انواع چیپس، دستگاه پوست کن می باشد. برای تولید چیپس ابتدا باید سیب زمینی های مصرفی را پوست کند و سپس مورد استفاده قرار داد. دستگاه های پوست کن در مدل های مختلف تولید شده اند و همچنین در دو نوع سطلی و غلطکی تولید شده است. دستگاه های پوست کن سطلی، دستگاه هایی می باشند که در ساختار آن ها از یک استوانه فلزی استفاده شده است که شبیه به سطل بوده و بدنه آن دارای تیغ است که به کندن پوست های سیب زمینی اقدام می کند. پوست های کنده شده به مخزن تعبیه شده در ساختار دستگاه منتقل می شود و سیب زمینی های پوست کنده شده به مخزن دیگری جهت شست و شو و همچنین برش منتقل می شود. در دستگاه های پوست کن غلطکی، از غلطک های منحصر به فرد در ساختار آن ها استفاده شده است که با غلتیدن باعث کنده شدن پوست های موجود در سطح سیب زمینی های مصرفی می شود.

طراحان نام گستر

دستگاه اسلایسر : یکی دیگر از دستگاه های مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید چیپس، دستگاه اسلایسر می باشد. دستگاه نامبرده نوعی دستگاه خرد کن است که به ورقه ورقه کردن و یا خرد کردن سیب زمینی های مورد نیاز با ضخامت های یکسان اقدام می کند. در این نوع دستگاه سیب زمینی های پوست کنده شده مورد استفاده قرار می گیرد و سیب زمینی های ورقه ورقه شده را تولید می کند.

دستگاه های شست و شو : یکی دیگر دستگاه های مصرفی در خط تولید چیپس، دستگاه شست و شو می باشد. دستگاه شست و شو بعد از خرد کردن سیب زمینی ها و همچنین قبل از پوست کردن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه آب را با فشار زیاد به سیب زمینی های اسلایس شده می پاشد تا نشاسته های موجود در سطح آن پاک شود.

خرید انواع دستگاه تولید چیپس :

برای خرید انواع دستگاه های مورد نیاز جهت تولید چیپس و راه اندازی خط تولید چیپس می توان از شرکت طراحان نام گستر کمک گرفت. این شرکت یک شرکت کاملا معتبر است که قادر به طراحی و تولید انواع ماشین آلات صنایع غذایی است. تمام دستگاه های موجود در این مرکز بر اساس استاندارد های جهانی تولید شده اند و علاوه بر کیفیت بالا، قیمت بی نظیری دارند. برای خرید انواع دستگاه های صنایع غذایی می توانید به صورت غیر حضوری از شرکت طراحان نام گستر کمک بگیرید. این شرکت امکان خرید غیر حضوری را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

طراحان نام گستر

نمایش بیشتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا