اخبار خودرو

توگ ؛ نخستین خودروی ملی ترکیه

سرانجام نخست وزیر ترکیه وعده پیشین خود در خصوص خودروسازی بومی این کشور را بسیار نزدیک توصیف کرد. به گزارش ایرانی کار، رجب طیب اردوغان، ساخت خودروی بومی ترکیه به نام توگ را در سال ۲۰۲۲ میلادی قطعی دانست و در این زمان می توان انتظار ورود این خودرو به بازار ترکیه را داشت.

توگ ترکیه

توگ قرار است نام نخستین خودروی ملی ترکیه باشد که با تکمیل ساخت کارخانه خودروسازی توگ، به بازار وارد خواهد شد. رجب طیب اردوغان پیشتر در تاریخ ۷ام دی ماه سال ۹۸ در مراسمی از اولین خودروی ملی ترکیه به نام توگ، رونمایی کرد. ماشین رونمایی شده یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی است. طبق چیزی که نخست وزیر ترکیه اعلام داشته است، این خودرو باید در فصل آخر سال ۲۰۲۲ میلادی روانه بازار شود. این خودرو قرار است که در پلت فرم شاسی بلند بوده و کاملا برقی باشد.

به این ترتیب اگر پیش بینی های نخست وزیر ترکیه صحیح باشد و به موقع این خودرو به بازار وارد شود، این نخستین خودروی تمام برقی شاسی بلند در تمام اروپا خواهد بود. اردوغان مدعی شده است که این یک طرح کاملا بومی در کشور بوده و مورد استقبال اکثریت مردم ترکیه قرار خواهد گرفت. البته انتقادهایی نیز به این طرح وارد است که بیشتر در خصوص مشخصات فنی آن محوریت دارد.

مدیرعامل شرکت توگ، نخستین خودروسازی ترکیه، ظرفیت تولید خودرو در این کارخانه خودروسازی را ۱۷۵ هزار دستگاه اتومبیل در سال تولید کرده است که برای شروع عدد بسیار بزرگی به نظر می رسد. البته کار به همین جا ختم نشده و قرار است طی ۱۰ سال آینده، پنج مدل خودرو در خط تولید این کارخانه جای گرفته و تنوع محصولات آن بالا برود. به علاوه لازم به ذکر است که این کارخانه خودروسازی ملی ترکیه، قرار است از معافیت مالیاتی نیز برخوردار باشد و به نظر می رسد دولت این کشور تمام حمایت خود را از صنعت خودروسازی نوپای آن، به عمل خواهد آورد.

شرکت توگ در سال ۲۰۱۸ میلادی تاسیس گشته و شامل ۵ گروه عضو شامل گروه آناتولی، بی‌ام‌سی، گروه کاک KOK، شرکت ترک‌سل و هولدینگ زورلو است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا