اخبار خودرو

تویوتا یاریس GR، قویترین سه سیلندر دنیا

تویوتا یاریس GR، قویترین سه سیلندر دنیا – اتومبیلی که مطمئناً در نمایشگاه اتومبیل توکیو توجه خیلی از افراد را به خود جلب میکند، تویوتا یاریس GR جدید است. این خودرو توسط همان مهندسانGRM Supra طراحی شده است. راندمان این خودرو با کیفیت بالا از یاریس یک موشک کوچک ساخته است که با الهام از اتومبیل های رالی طراحی خارجی آن توسعه یافته است. همراه ایرانی کار باشید.

طبق گفته تویوتا ، این موتور قدرتمندترین موتور سه سیلندر جهان را دارد که دارای قدرتی معادل ۲۶۸ اسب بخار و ۲۷۳ پوند فوت گشتاور است. شتاب ۰-۱۰۰ این خودرو   فقط ۵.۵ ثانیه میباشد.

تویوتا یاریس GR، قویترین سه سیلندر دنیا

در ادامه مطلب تویوتا یاریس GR، قویترین سه سیلندر دنیا – برخلاف خودروی شش سیلندر موجود در GR Supra، در پیشرانه این خودرو یک توربو کوچک ۱.۶ لیتری به یک گیربکس دستی شش سرعته و یک دیفرانسیل مرکز کلاچ چند صفحه ای جفت می شود. سه حالت درایو در دسترس این خودرو است و توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب بر این اساس متفاوت است، این سه حالت عبارت اند از: عادی (۶۰/۴۰) ، اسپرت (۳۰/۷۰) و تراک(۵۰/۵۰).

تویوتا یاریس GR، قویترین سه سیلندر دنیا

تویوتا یاریس GR همچنین به سیستم تعلیق عقب مجهز است و ترمزهای پیشرفته در خودرو خود بهره می برد.

نسل چهارم یاریس در کشور ژاپن و اروپا به فروش می رسد. با این وجود ، تویوتا می تواند از این تخصص برای تجهیز مدل های دیگر خود مانند Corolla و C-HR استفاده کند این کار باعث جذب مشتریان بیشتر میشود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا