اخبار خودرو

ثور ۲۴ ، بزرگترین کامیون ساخته شده تا به حال

ثور ۲۴ ، بزرگترین کامیون ساخته شده تا به حال – مایک هارا یک راننده حرفه ایی، خلبان هلیکوپتر و طراح اتومبیل های عجیب و غریب و کامیون های بزرگ به عنوان بنیانگذار صنایع Caribou مستقر در کالیفرنیا است. آخرین ساخته او که طی هفت سال و حدود ۱۰ میلیون دلار برای ساخت و ساز در آریزونا به طول انجامید تا خودرویی به نام “Thor 24” ساخته شود. این خودرو  در کلاس جهانی هیولا-نیمه کامیون که تاکنون ساخته شده است، طبقه بندی شده است. در ادامه با ایرانی کار همراه باشید.

این هیولا یک نیمه اتومبیل پیتربیلت ۳۵۹ ساخته شده در سال ۱۹۷۹ است که کشیده شده و به دو موتور ۱۲ سیلندر دیترویت دیزل مجهز است. پیشرانه دومی توسط یک میل لنگ خاردار به پیشرانه قبلی متصل شده و توسط ۱۲ سوپر شارژرو هشت مخزن اکسید نیتروژن تقویت شده است. در نتیجه پیشرانه ۲۷.۹ لیتری V24 به میزان هشت فوت بلندتر شده است و از طریق گیربکس آلیسون HT740 قدرتی به اندازه ۳،۹۷۴ اسب بخار را منتقل میکند. گشتاور اوج این کامیون مشخص نشده است.

وزن این کامیون ۳۲۰۰۰ پوند و طول آن ۴۴ فوت (۱۳.۴ متر) است. برای رسیدن به سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت ، به چهار چتر نجات با قطر ۱۲ فوت به قطر احتیاج دارید تا متوقف شود.

کل مخزن های آلومینیومی از جنس روکش کروم و فولاد ضدزنگ است. سیستم تعلیق هوای فشرده Peterbilt از قسمت انتهایی عقب پشتیبانی می کند ، در حالی که جلوپنجره تند و سنگین در جلو یک ادای احترام به تغییرات فورد در سال ۱۹۳۳ است.

در ادامه معرفی ثور ۲۴ ، بزرگترین کامیون ساخته شده تا به حال ، داخل کابین نیز جالب است. داخل کابین وسیعتر و کشیده تر شده که دو درب اضافی را در آن جای داده شده (درب مسافر جلو مانند درب لامبورگینی باز می شود). آمپر سنج های خودرو دارای بیش از ۲۴ سنجش مختلف است، این شرکت یک موتور هلیکوپتر هوکر به عنوان یک ژنراتور کمکی در این کامیون قرار داده است از دیگر ویژگی های داخل کابین یک سیستم صوتی ۱۵۰۰ واتی است.

فعلا اطلاعات بیشتری از این کامیون در دسترس نیست و باید منتظر باشیم تا وبسایت رسمی این کمپانی اطلاعات جدید را منتشر کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا