پیشنهاد سردبیر

جریمه تردد شبانه کرونا و قوانین مربوط به آن

در پی افزایش روزشمار تعداد بیماران کرونایی و بالا رفتن تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری، ستاد مقابله با کرونا طرح منع تردد شبانه را تصویب کرد. با کمک این طرح از رفت و آمد­ ها و شب نشینی ­ها کاسته شده و مانع از همگیری این ویروس منحوس گردد.

براساس مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا تردد خودروها از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در معابر شهری ممنوع است و اگر شخصی با خودرو در این ساعات در معابر تردد کند، توسط پلیس راهور جریمه می­شود.

جریمه تردد شبانه تهران

جریمه طرح منع تردد شبانه تهران مبلغ ۲۰۰ هزار تومان تصویب شده است.

جریمه تردد شبانه تا کی ادامه دارد؟

به گفته ستاد ملی کرونا محدودیت تردد شبانه تا پایین آمدن آمار و فروکش کردن موج کرونا پابرجا است.

نحوه جریمه تردد شبانه

به گفته سردار محمد حسین حمیدی، رییس پلیس راهور ناجا کنترل محدودیت­های کرونای، توسط دوربین­های نظارتی و همکاران ما در سطح شهرها انجام می­شود؛ و در صورت تردد پیامک جریمه به فرد متخاطی ارسال می­شود.

پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح محدودیت تردد شبانه، یعنی از اول آذر ماه سال ۱۳۹۹ تا امروز نزدیک به ۶۲۰ هزار خودرو اعمال قانون شدند.

جریمه تردد شبانه کرونا

نمونه جریمه تردد شبانه

نمونه جریمه ارسال شده توسط پلیس راهور:

مالک محترم خودرو به شماره انتظامی (شماره پلاک خودرو ) در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و محدودیت­های عبور ایجاد شده، تخلف تردد شما در محور (محل تخلف) درتاریخ (../../..) در ساعت (.. : ..) ثبت و در حال بررسی می باشد.

جریمه منع تردد شبانه چقدر است؟

جریمه منع تردد شبانه برای تمامی شهرهای دارای ممنوعیت تردد شبانه یکسان است و مبلغ ۲۰۰ هزارتومان می­باشد.

شهرهای که در آن جریمه تردد شبانه اعمال می­شود شامل: شهرهای قرمز، نارنجی و زرد می­باشد.

تعداد شهرهای دارای ممنوعیت تردد شبانه امروز

با عبور کشور از موج چهارم این بیماری شهرستان­های قرمز به ۳ مورد کاهش یافت؛ و تعداد شهرهای نارنجی ۲۶۲ شهر و شهرهای زرد ۱۸۳ شهر اعلام شد.

جریمه تردد شبانه چگونه اعلام میشود؟

جریمه ثبت شده توسط دوربین­های ثبت تخلفات رانندگی و پلیس­های گشت، چند ساعت بعد از اعمال جریمه به صاحب خودرو پیامک می­شود. اما به گفته رییس پلیس راهور صحت جریمه باید از سامانه راهور استعلام شود.

حذف جریمه تردد شبانه

به نقل از رییس پلیس راهور ناجا اگر جریمه ای برای شخصی ارسال شد، ولی آن شخص اصلا ترددی در آن ساعت و در آن محل  نکرده باشد، نگرانی از بابت جریمه نداشته باشد. این اطلاعات با اطلاعات خودرو و مالک خودرو تطبیق داده می­شود؛ و در صورت نداشتن تطابق جریمه به صورت خودکار حذف می­شود.

جریمه تردد شبانه بار اول

آن دسته از افرادی که ناگزیر مجبور به تردد در ساعات ممنوعه شدند، نگران نباشند. اولین ورود به این طرح با جریمه همراه نخواهد بود؛ و در صورت تکرار منجر به جریمه و اعمال قانون می­شود.

جریمه تردد شبانه کادر درمان

تردد شبانه برای سازمان های امدادی حوزه سلامت و مابقی شغل های که فعالیت آنها واجب است، یا پرسنل آنها به صورت شیفتی مشغول هستند بلامانع است؛ و لیست خودروهای این سازمان ها به پلیس راهور اعلام شده اگر سازمانی این لیست را اعلا نکرده است؛ باید لیست را در اختیار پلیس راهور قرار دهد تا این خودروها اعمال قانون نشوند.

جریمه تردد شبانه تپسی و اسنپ

جریمه تردد شبانه برای ناوگان عمومی وانت ها، آژانس ها، رانندگان تاکسی و رانندگان تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی در صورت اعلام به فرمانداری استان و ثبت پلاک خودرو بلا اثر است.

جریمه تردد شبانه کرونا

جریمه تردد شبانه از چه ساعتی است؟

اعمال جریمه تردد شبانه از ابتدای این طرح از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در نظر گرفته شده بود؛ اما به درخواست وزارت کشور و برای رفاه  حال شهروندان این بازه به ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد تغیر یافت.

جریمه تردد شبانه بین شهری

ریس پلیس راهور ناجا گفت: ممنوعیت تردد شبانه فقط شامل معابر شهری است؛ و شامل جاده های کشور نمی­شود. در جاده ها کشور ساعت منع تردد معنی ندارد.

نحوه اعتراض به جریمه تردد شبانه     

آن دسته از افرادی که مجوز تردد داشتند ولی با این حال مجدد جریمه برای آنها ثبت شده است نگران نباشند؛ و فورا نسبت به پرداخت آن جریمه اقدام نکنند. با توجه به پیک بیماری کرونا لازم به حضور در مراکز پلیس +۱۰ نیست، ابتدا ۱۰ روزبعد ازاعمال جریمه از طریق سایت پلیس راهور ۱۲۰ به نشانی اینترنتی (https://rahvar120.ir/) اقدام به استعلام از خلافی خودرو کنید، اگر طی این ۱۰ روز جریمه به صورت خودکار حذف نشده بود، با داشتن مجوز و در دست داشتن مدارک هویتی و مدارک خودرو خود به نزدیک ترین مرکز رسیدگی به تخلفات رانندگی محل سکونت خود مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه:

خلافی ماشین با کد ملی

نحوه پرداخت جریمه تردد شبانه

پرداخت جریمه تردد شبانه هم مانند مابقی جریمه­‌ها است و از طریق پیامک یا سایت و یا اپلیکیشن­های مربوطه انجام می­شود.

آیا جریمه تردد شبانه بخشیده می شود؟

جریمه تردد شبانه فقط برای آن دسته از افرادی بخشیده می­شود که، مجوز لازم را تهیه کردند.  دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله کرونا از اصلاح و پاک شدن جریمه منع تردد شبانه اهداکنندگان خون بر اساس روز و زمان خبر داد. حسین قاسمی برای افرادی که قصد اهدا خون در ساعات منع تردد را دارند گفت: در ماه مبارک رمضان امسال در راستای استمرار سنت حسنه مومنین روزه دار و تسهیل شرایط اهدا خون با هماهنگی نیروی انتظامی و سازمان انتقال خون مقرر شد تا برای افرادی که می‌خواهند بعد از ساعات منع تردد شبانه به سازمان انتقال خون مراجعه کنند، فرصتی در نظر گرفته شود.

به این ترتیب پس از مراجعه افراد به سازمان انتقال خون لیستی از آن‌ها به نیروی انتظامی ارسال می‌شود و در صورت اعمال جریمه، بر اساس روز، زمان و ساعت مراجعه افراد جریمه آن‌ها اصلاح و پاک خواهد شد.

آیا جریمه تردد شبانه دو برابر می شود؟

جریمه تردد شبانه به ازای هر ۲۴ ساعت مبلغ ۲۰۰ هزار تومان است؛ و این به این معنی است که هر خودرو در شبانه روز فقط یک بار اعمال قانون برای تردد شبانه می­شود. جریمه تردد شبانه دیر کرد و جریمه دوبرابری ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا