عمومی

جلوبندی ام وی ام

وظیفه اصلی سیستم تعلیق و جلوبندی حفظ و کنترل مسیر حرکت خودرو و در مرحله بعد جذب ارتعاشات و ناهمواری ها در سطوح می باشد. در این مقاله قطعات جلوبندی خودوری ام وی ام اللخصوص ام وی ام ۳۱۵ را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، لطفا با ما همراه باشید تا از قطعات و قیمت تعمیرات جلوبندی ام وی ام مطلع شوید.

سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو شامل قطعاتی می شود که هریک به تنهایی وظیفه معینی را به عهده دارند و خلل در عملکرد هر یک از آن ها می تواند موجب آسیب به دیگر قطعات شود.

در ادامه به معرفی جز به جز قطعات جلوبندی ام وی ام خواهیم پرداخت.

درصورت نیاز به مشاوره وارد لینک فروشگاه اتوکلاب شوید.

  1. کمک فنر جلو ام وی ام ۳۱۵

هر خودرو دارای دو  عدد کمک فنردر قسمت جلو و دو عدد در قسمت عقب می باشد،کمک فنر زمانی خراب خواهد بود که روغن داخل آن به هر دلیلی خالی شده باشد و فنر لول زمانی نیاز به تعویض خواهد داشت که یا شکسته شده باشد و یا طی کارکرد بالا و فشار ناشی از وزن خودرو ارتفاع آن کوتاه شده باشد. سلامت توپی سرکمک نقش به سزایی در عملکرد کمک فنر ها خواهد داشت.

  1. طبق ام وی ام ۳۱۵

این خودرو دارای دو عدد طبق یکسان و شبیه به هم در دو سمت راننده (چپ) و شاگرد (راست) می باشد که روی هر طبق کامل ۳۱۵ یک عدد بوش طبق بزرگ  و یک عدد بوش طبق کوچک قرار دارد.( سیبک طبق همراه طبق کامل نیست ) . توجه داشته باشید بوش طبق های ام وی ام ۳۱۵ قابل تعویض خواهند بود و نیازی به تعویض کامل طبق نخواهد بود ، البته در صورت صحت کامل بدنه طبق این تعمیر و تعویض بوش طبق ها امکان پذیر خواهد بود.

                       طبق ام وی ام 315

  • موج گیر و لاستیک موجگیر ۳۱۵

ام وی ام ۳۱۵ دارای دو عدد موج گیر یکسان در قسمت جلو می باشد، موج گیر وظیفه جذب ارتعاشات فرکانس بالا را به عهده دارد، خرابی این قطعه و نادیده گرفتن این قطعه می تواند ضرر مالی بیشتری برای صاحبان خودرو داشته باشد، هر موجگیر مربوط به یک سمت خودرو می باشد که دارای دو عدد لاستیک می باشد، لاستیک گرد تختی که به راحتی قابل تعویض خواهد بود و عموما تنها لاستیک موجگیر آسیب می بیند و با هزینه اندکی قابل اصلاح است، دقت کنید با خرید موج گیر کامل، لاستیک موجگیر هم به همراه خواهد بود و نیازی به خرید جداگانه این قطعه نیست. برای اطلاع از قیمت دقیق و مشاهده مشخصات کامل تر می توانید روی نوشته های آبی رنگ کلیک کنید.

موج گیر و لاستیک موجگیر 315

  1. لاستیک چاکدار ۳۱۵

لاستیک چاکدار به عنوان بوش لاستیکی که به دور میل تعادل ( موجگیر ) قرار می گیرد نامیده می شود که وظیفه جلوگیری از برخورد قطعات فلزی را به عهده دارد. لاستیک چاکدار در طول زمان دچار فرسودگی و له شدگی می شود که از اصلی ترین نشانه های خرابی این قطعه صدای لق لق و بهم ریختن تعادل فرمان خودرو می باشد. خودروی ام وی ام ۳۱۵ دارای ۲ عدد لاستیک چاکدار در جلوبندی می باشد.

  1. سیبک فرمان ام وی ام ۳۱۵

سیبک فرمان به قطعه از جلوبندی اطلاق می شود که وظیفه انتقال چرخش فرمان به چرخ ها را دارد، سیبک فرمان ام وی ام دارای دو سمت چپ و راست می باشد که از نظر ظاهری قرینه یکدیگر هستند. ام وی ام A15 در تمامی مدل های قدیم ، نیو و نیو اسپرت از یک نوع سیبک فرمان بهره می برند.

  1. قرقری فرمان ام وی ام ۳۱۵

قرقری یا همان میل افقی فرمان به قطعه ای از جلوبندی اطلاق می شود که واسطه انتقال جهت چرخش ، بین جعبه فرمان و سیبک فرمان می باشد. قرقری یا همان میل افقی فرمان به دور خود گردگیر فنری شکلی دارد که از نرمی حرکت چرخشی توسط گریس محافظت می کند، به این موضوع مهم دقت کنید که اصلی ترین دلیل خرابی قرقری ، گردگیر جعبه فرمان است که با پاره شدن ، گریس درون آن از بین رفته و باعث خشک کار کردن این قطعه و در نتیجه خرابی میل افقی فرمان خواهد شد. ام وی ام ۳۱۵ همانند هر خودروی دیگری دارای دو عدد قرقری فرمان یکسان در چپ و راست سیستم تعلیق و جلوبندی می باشد

  • سیبک طبق ۳۱۵

سیبک زیر کمک یا همان سیبک متصل با پیچ به طبق وظیفه اتصال طبق به سگدست و چرخ خودرو را دارد و این قطعه با جرخشی که در سر سیبک خود ایجاد می کند همواره این اتصال را برقرار می کند. ام وی ام ۳۱۵ دارای دو عدد سیبک زیر کمک (سیبک طبق ) یکسان و یک شکل می باشد. سلامت سیبک طبق در عملکرد تعلیق خودرو برای عبور نرم و بدون صدا از ناملایمات جاده ای نقش به سزایی دارد.

سیبک طبق 315

این دانشنامه توسط گروه اتوکلاب ، عرضه کننده قطعات یدکی مزدا ، ام وی ام و چری تالیف شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا