اخبار خودرو

دستور ویژه وزیر صمت جهت همکاری با جوان مخترع کلاچ برقی

هفته گذشته جوانی مخترع از استان سیستان و بلوچستان در یک برنامه تلویزیونی شبکه ۳ صدا و سیما به نام میدون، حاضر شده و طرح و در واقع اختراع خود تحت عنوان کلاچ برقی را معرفی کرد. این طرح فوق العاده که از سوی این جوان دانشمند اهل سیستان و بلوچستان ارائه شد، توانست نظر داوران برنامه تلویزیونی را به خود جلب کرده و اتفاقا به سرعت در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شده و سر و صدای زیادی برپا کرد.

جوان مخترع کلاچ برقی

موضوع جالب و رضایت بخش این است که در پی این برنامه و اخباری که در خصوص اختراع این مخترع ایرانی شکل گرفت، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نسبت به موضوع علاقه نشان داده و به رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدور) دستور داد تا با این جوان مخترع کلاچ برقی همکاری های لازم را انجام داده و در راستای بهره برداری از طرح وی با رعایت حقوق مالکیت معنوی، اقدامات لازم را به انجام برساند.

این درست همان چیزی است که کشور در شرایط فعلی به شدت تشنه آن بوده و نیازمند آن هستیم تا از هر نقطه از ایران، جوانان اهل علم و دانش و دارای قدرت ذهنی و مهارتی لازم، از داشته های ذهنی خود به بهترین شکل بهره برداری کرده و با ارائه چنین طرح هایی به بومی سازی صنعت خودرو و صنایع دیگر کمک نمایند. البته حمایت نهادهای دولتی لازم در کنار هر گونه طرح و اختراعی کاملا ضروری بوده تا به مرحله تولید و بهره برداری صنعتی برسد. خوشبختانه در این مورد وزیر صنعت، معدن و تجارت به موقع عکس العمل لازم را نشان داده و امید می رود که چنین فرآیندهایی ادامه داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص اعلام داشته است: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان جوان در راستای ارتقای کیفیت خدمات و محصولات در بخش‌های مختلف صنعت به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا