اخبار خودرو

حرکتی جدی از برند لاکچری فرانسوی

حرکتی جدی از برند لاکچری فرانسوی – اگر به خودرو های فرانسوی علاقه دارید، قطعا با دیدن کانسپت جدید کمپانی DS عاشق آن میشوید. DS یکی از کمپانی هایی هست که به تازگی به اتحاد فیات کرایسلر پیوسته است.

اسم این خودرو تازه معرفی شده آیرو اسپرت میباشد. این خودرو به طور رسمی در نمایشگاه هفته آینده ژنو (که متاسفانه به دلیل انتشار ویروس کرونا کنسل شده – مقاله این نمایشگاه را در اینجا بخوانید ) رونمایی میشود.

حرکتی جدی از برند لاکچری فرانسوی

این خودرو مطابق با تکنولوژی های روز تولید و در درجه لاکچری ساخته شده است. طراحی پلتفرم این خودرو بین کراس اور و کوپه میباشد و در بخش چرخ های این خودرو در سایز اورسایز قرار داده شده است ( ۲۳ اینچ ) . موقعیت رانندگی نسبت به طراحی های گذشته بهبود یافته است. این درحالی است که دید عقب خودرو محدود شده است. در قسمت سقف نیز شیشه سرتاسری علاوه بر زیبایی از روشنایی محیط میتوان برای داخل خودرو بهره برد.

حرکتی جدی از برند لاکچری فرانسوی

حرکتی جدی از برند لاکچری فرانسوی – در این خودرو یک پیشرانه الکتریکی تعبیه شده است، اما نه یک پیشرانه معمولی بلکه پدیده ایی در بخش پیشرانه ها محسوب میشود. میزان خروجی این پیشرانه به طور کلی برابر با ۶۷۱ اسب بخار است و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از لحظه سکون تنها به ۲.۸ ثانیه احتیاج دارد. این ارقام نشان میدهد که فرانسوی ها با رونمایی این خودرو اصلا شوخی ندارند. نکته قابل توجه در این خودرو این است که احتمالا DS با این خودرو وارد مسابقات فرمول E  میشود.

انرژی پیشرانه این خودرو توسط باتری ۱۱۰ کیلواتی که در کف خودرو تعبیه شده است محیا میشود. طبق اطلاعات منتشر شده با یک بار شارژ کامل ۶۵۰ کیلومتر را میپیماید.

حرکتی جدی از برند لاکچری فرانسوی

با تمام این مشخصات استثنایی که اعلام شده است، اما دو تکنولوژی بسیار سطح بالا در این خودرو استفاده شده است که در ادامه آنها را توضیح میدهیم.

اولین مورد یک دیسپلی بسیار بزرگ در جلوی خودرو و در محل جلو پنجره خودرو نصب شده است. این نمایشگر برای ارتباط با عابران پیاده تعبیه شده است. همچنین اطلاعات را با سایر خودرو های های در جاده به اشتراک میگذارد.

حرکتی جدی از برند لاکچری فرانسوی

تکنولوژی دوم نمایشگر مجازی خودرو میباشد. در این حالت اطلاعات خودرو بر روی شیشه جلویی خودرو به نمایش در می آید. علاوه بر این نمایشگر مجازی تنها نمایشگر های موجود در کابین این خودرو بر روی درها میباشد که وظیفه نمایش از دوربین های جانبی خودرو را دارند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا