پیشنهاد سردبیرآموزش

با ۴۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

فراهم کردن سرمایه کافی برای خرید خودرو در بازار پر نوسان و ملتهب امروز به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی تبدیل شده است که در صدد فراهم آوردن فرصتی مناسب برای تهیه اتومبیل بوده‌اند.

شرایط تحریم‌هایی که بر بازار خودرو حاکم شده است، در کنار کمرنگ شدن جو رقابتی میان خودروهای داخلی و خارجی همچون سدی بزرگ بر بازار عرضه و تقاضای خودرو سایه افکنده است.

با وجود اینکه نقدینگی ۴۰۰ میلیون تومانی ممکن است برای اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار جامعه مبلغی هنگفت تلقی شود و بسیاری انتظار دارند که با پرداخت این مبلغ از امکانات استثنایی و سطح کیفی بالای خودرو برخوردار شوند باید اظهار داشت که تورم بازار امروز خودرو بسیاری از این محاسبات را بر هم زده است.

قیمت‌ها به شکل فزاینده رو به افزایش بوده و سیاست‌های پیشنهادی در جهت مقابله با دلال محوری و تنش‌های مالی چندان موفق نبوده است. شرایط نابسامان بازار تلاش‌ شرکت‌های خودرو سازی برای ایجاد تعادل در فروش محصولات را بی‌نتیجه می‌گذارد و ماحصل این چرخه باطل افزایش نجومی و بی‌حد و حصر خودروها است.

خودروهایی که گاه حتی از استاندارد کافی جهت ایجاد امنیت کافی برای مصرف کنندگان برخوردار نیستند یا خط تولید آن‌ها به طور کامل متوقف شده است. در نتیجه تمایل افراد برای خرید خودرویی با امکانات و سطح کیفی مناسب مستلزم پرداخت هزینه‌های بالا خواهد بود.

اما با یک سرمایه ۴۰۰ میلیون تومانی به خرید چه خودروهایی می‌توان امیدوار بود؟ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید کدام یک از خودروهای داخلی یا خارجی موجود در بازار کفایت می‌کند؟ آیا ۴۰۰ میلیون تومان امکان خرید خودروهای صفر کیلومتر و نسبتا لوکس را برای افراد فراهم‌ می‌کند؟

در ادامه به پرسش‌های شما در این زمینه پاسخ داده و خودروهایی را معرفی می‌کنیم که در محدوده قیمت ۴۰۰ میلیون تومان قرار دارند.

خودروهای ۴۰۰ میلیون تومانی موجود در بازار کدام‌اند؟

شاید پیشتر برای خرید خوردوهای ۴۰۰ میلیونی گزینه‌های مختلفی را پیش روی خود داشتید، اما امروز به واسطه تحریم‌ها و بالا رفتن قیمت دلار، گزینه‌ها کمی محدودتر شده‌اند. برخی از خودروهای ۴۰۰ میلیون تومانی موجود در بازار شامل موارد زیر می‌شوند:

برلیانس h320 دنده‌ای ۱۶۵۰

یکی از خودروهای ۴۰۰ میلیونی موجود در بازار برلیانس h320 دنده‌ای ۱۶۵۰ است. این خوردو ظاهری زیبا و جوان پسند دارد و از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است. توان این خودرو از ۱۰۳ اسب بخار به ۱۱۴ اسب بخار افزایش پیدا کرده است و به واسطه تغییر ضرایب دنده، شتاب خودرو نیز به میزان ۱۵ درصد افزایش یافته و به این ترتیب می‌تواند در مسیرهای شیب دار، بهتر حرکت کند. ضمن آنکه این خودرو دارای امکانتی مانند کیسه هوای جلو، سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، شیشه بالابر برقی، شیشه بالابر برقی، تنظیم الکتریکی آینه های جانبی و … است.

از مشخصات فنی این خودرو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • حجم موتور: ۱۶۵۰ سی سی
  • حداکثر گشتاور: ۱۵۴ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه
  • حداکثر قدرت: ۱۱۴ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه
  • تعداد سیلندر: ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ
  • ترمز عقب: دیسکی
  • ترمز جلو: دیسکی تهویه شونده

برلیانس h320

همین طور بخوانید: مقایسه تارا ایران خودرو و شاهین سایپا

پژو ۲۰۷ اتومات مدل ۹۸

ساختار ۲۰۷‌های ساخت ایران خودرو برای افرادی که به جوان پسند و اسپرت بودن شاکله اتومبیل اهمیت می‌دهند بسیار مناسب است. در ۲۰۷ اتوماتیک گیربکس ۴ سرعته، توان و قدرت مورد نیاز را از قسمت موتور به چرخ‌های جلویی منتقل می‌کند. پیشرانه tu5 این اتومبیل که دارای قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار است، با پیشرانه بکار رفته در پژو ۲۰۶ یکسان است.

از جمله مهم‌ترین مزایای پژو ۲۰۷ اتوماتیک این است که ابزارها و قطعات یدکی آن به آسانی در بازار یافت شده و تعمیرات و سرویس قسمت‌های مختلف این خودرو هزینه‌های هنگفتی را برای مالک به بار نخواهد آورد. پژو ۲۰۷ مدل ۹۸ علاوه بر ویژگی‌های ظاهری قابل قبول، از مشخصات فنی مناسبی نیز برخوردار بوده و می‌تواند به عنوان یک خودروی ۴۰۰ میلیون تومانی، امکانات قابل اعتنایی را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورد.

بنابراین اگر در پی خرید خودرویی هستید که با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان ارائه کننده آپشن‌های مورد نیاز ظاهری و کیفی باشد، ما خودروی ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۹۸ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پژو ۲۰۷ اتومات

دنا پلاس مدل ۱۴۰۰

برای آن دسته از مشتریانی که به میزان کارکرد خودرو و صفر کیلومتر بودن آن اهمیت می‌دهند، دنا پلاس مدل ۱۴۰۰ بهترین گزینه محسوب می‌شود. این خودرو که نسخه پیشرفته سازه‌های قبلی ایران خودرو مانند سمند به شمار می‌آید، علاوه بر کیفیت سواری بسیار مناسب، از شاخصه‌های ظاهری ایده‌آلی نیز در مقایسه با سایر محصولاتی که در این رنج قیمت به فروش می‌رسند برخوردار است.

هزینه‌های تعمیر و نگهداری این خودروی اسپرت برای مصرف کننده دردسرساز نخواهد بود و جادار بودن کابین آن، شرایط مطلوبی برای سفرهای خانوادگی فراهم می‌آورد. موتور دنا پلاس از نوع ef7 و با قدرتی معادل ۱۱۵ اسب بخار می‌باشد. دیگر ویژگی این خودروی داخلی گیربکس ۵ دنده‌ای از نوع دستی است که شرایط لازم برای نیرو رسانی به چرخ‌های جلویی را فراهم می‌کند.

وجود دکمه‌های کنترل تعبیه شده بر روی فرمان، کروز کنترل، آینه‌های برقی تا شونده در قسمت جانبی، وجود ۴ عدد کیسه هوا، امکان تنظیم صندلی‌های جلو به صورت برقی و … از جمله حائز اهمیت‌ترین آپشن‌های پیشرفته این اتومبیل به شمار می‌آیند.

اگر در صدد خرید خودرویی با امکانات مناسب، آپشن‌های پیشرفته، سطح کیفی و فنی قابل قبول و ظاهر مدرن و اسپرت هستید، دنا پلاس ۱۴۰۰ بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود.

دنا پلاس

از دست ندهید: جایگزین های پراید با قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی در راه بازار کشور

چانگان cs35 مدل ۹۷

این مدل از خودروی چانگان به سبب ویژگی‌هایی نظیر قدرت ۱۲۳ اسب بخار، سیستم‌ تعلیق کاربردی و موتور ۱.۶ لیتری مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. مصرف بنزین چانگان cs35 ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. شاسی نسبتا بلند این‌ خودرو جوابگوی سلیقه افرادی است که به سواری با خودروهای شاسی بلند متمایل هستند.

در این بخش بهتر است نگاهی کلی به آپشن‌های این خودرو بیندازیم:

  • وجود دوربین در بخش عقبی
  • مجهز به دی لایت و اتولایت
  • مجهز به سنسور عقب
  • دارای آینه‌های جانبی از نوع برقی و تا شونده
  • دارای فرمان الکترونیکی
  • دارای ۴ عدد کیسه هوا
  • دارای کروز کنترن

آپشن‌های ذکر شده به خوبی نشان دهنده نوع و سطح امکانات در نظر گرفته شده برای مدل cs35 خودروی چانگان می‌باشد. بنابراین می‌توانید با پرداخت مبلغ حدود ۴۰۰ میلیون تومان از امکانات و ویژگی‌های این خودرو بهره‌مند شوید.

چانگان cs35

بسترن b30 مدل ۹۷

آخرین گزینه پیشنهادی در فهرست خودروهای ۴۰۰ میلیون تومانی موجود در بازار، بسترن b30 مدل ۹۷ است که در کنار ویژگی‌های برجسته فنی و ایمنی، به لحاظ ظاهری نیز موفق به جلب توجه و رضایت مشتریان بوده است. این خودروی اتوماتیک‌ هم از نظر نوع گیربکس و هم از لحاظ کیفیت موتور در سطح مناسب قرار دارد.

موتور ۴ سیلندری این اتومبیل با قدرت ۱۰۷ اسب بخار، دوام و کارایی بالای خودروهای پیشرفته عصر امروز را برای کاربر به ارمغان آورده و گیربکس اتوماتیک ۶ دنده‌ای آن از توان و کیفیت کافی برای فراهم آوردن سواری آسایش بخش و روان برخوردار است. مصرف سوخت بسترن b30 معادل ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تلقی می‌شود.

با خرید خودروی بسترن b30 مدل ۹۷ و پرداخت حدود مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، شرایط مناسب برای استفاده از ویژگی‌های فنی و کیفی قابل قبول در کنار ظاهر زیبا و کارآمد برای شما فراهم خواهد شد.

بسترن b30

سخن پایانی

آنچه که خواندید، تعدادی از خودروهای ۴۰۰ میلیونی موجود در بازار است. توجه داشته باشید که شما می‌توانید با بودجه ۴۰۰ میلیونی، خودروهای کارکرده با سال تولید پایینی مانند بسترن B50، ام وی ام X33 و X33S اتومات، جک J4، مزدا ۳ مونتاژ و … را خریداری نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا