رپرتاژ

خرید روغن موتور و شمع ماشین از فروشگاه تاپیک کالا

شمع ماشین یکی از مهم­ترین قطعات زمان احتراق خودرو است. شمع خودرو از قطعاتی است که بر اساس نوع موتور خودرو متفاوت خواهد بود. علاوه بر شمع خودرو روغن ماشین نیز نقش مهمی در خودرو ایفا کرده و مایه حیات خودرو است. روغن‌موتور از آنجا اهمیت زیادی پیدا می­کند که بدون روغن‌موتور، موتور خودرو از کار می­افتد. بی‌توجهی نسبت به روغن‌موتور خودرو هزینه­های بالایی را در پی خواهد داشت.

اگر تمایل دارید با شمع ماشین و روغن‌موتور ماشین آشنا شده و اطلاعاتی در خصوص قیمت و فاکتورهای کلیدی در زمان خرید آن­ها آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دیدن قیمت انواع شمع ماشین در سایت تاپیک کالا

به‌منظور خرید شمع ماشین می­توان به سایت تاپیک کالا مراجعه و انواع شمع ماشین با برندهای مختلف را مشاهده و در کنار اطلاع از ویژگی­ها و مشخصات شمع موردنظر، قیمت روز شمع ماشین را مشاهده و در صورت لزوم به‌صورت آنلاین به خرید اینترنتی شمع ماشین مدنظر از سایت تاپیک کالا اقدام نمود.

شمع ماشین چیست؟

خودروهای بنزینی به‌منظور تکمیل فرایند احتراق داخل موتور نیاز به جرقه­ای دارند که شمع ماشین وظیفه ایجاد این جرقه را بر عهده دارد. شمع ماشین بر روی سرسیلندر قرار گرفته است.

اجزایی چون عایق چینی، الکترود، واشر از مهم­ترین اجزا تشکیل­دهنده شمع ماشین می­باشند.

بعد از آنکه کویل جریان ولتاژ پایین باتری ماشین را دریافت و ولتاژ را افزایش دا، این جریان ولتاژ بالا به شمع منتقل شده و الکترودهای شمع باعث ایجاد احتراق در سیلندر خودرو می­شود. ولتاژ حدود ۱۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ولت برای ایجاد احتراق موردنیاز است. در دور موتور ۳۰۰۰ دور در دقیقه، موتور در هر ثانیه ۵۰ دور می­زند و در واقع ۲۵ سیکل کامل در موتور انجام می­شود و در هر ثانیه ۲۵ جرقه توسط شمع در سیلندر زده می­شود.

خرید روغن موتور و شمع ماشین از فروشگاه تاپیک کالا

خرید شمع ماشین از سایت تاپیک کالا با ارسال فوری

شمع خودرو قطعه­ای مصرفی است که در طول زمان مستهلک شده و هر چند وقت یکبار باید خرید شمع ماشین را انجام داده و آن را تعویض کرد. خرید شمع ماشین از آنجا اهمیت می­یابد که کوچک­ترین مشکل در شمع ماشین سبب افت قدرت مفید موتور ماشین، آلودگی محیط‌زیست و صدمه به اجزای موتور می­شود. با انتخاب شمع مناسب در زمان خرید شمع ماشین می­توان بهترین راندمان و مصرف سوخت را از موتور ماشین انتظار داشته باشیم. در ماشین­های کاربراتور از شمع­های بدون مقاومت و در ماشین­های انژکتور از شمع­های با مقاومت استفاده می­کنند. در کد فنی شمع این فاکتور با علامت R قید شده است.

برندهای مختلفی نظیر BOSCH، CHAMPION، POLSTAR، DENSO، AUTO LITE، NGK و … مدل­های مختلفی از شمع تولید می­کنند. در زمان خرید شمع ماشین باید توجه کرد که برند اصلی خریداری شود، البته که تشخیص اصل از محصولات تقلبی کار دشواری است، اما درصورتی‌که تنها یکبار شمع اورجینال ماشین را دیده باشیم، از محل جوش خوردگی‌ها و سر شمع می­توان به کیفیت و اصل بودن شمع پی برد. در صورت مراجعه به سایت تاپیک کالا می­توان اطمینان حاصل کرد که شمع ماشین اصل و اورجینال را می­توان بطور آنلاین خریداری کرد.

انواع شمع ماشین کدام اند؟

انواع شمع ماشین از لحاظ جنس الکترود، اندازه رزوه و آچار شمع اتومبیل، طول ارتفاع یا پایه شمع ماشین و برندهای مختلف به انواع مختلفی تقسیم می­شوند. انواع جنس الکترود شمع به مسی، ایریدیوم و پلاتینیوم می­توان اشاره کرد. از لحاظ قطر رزوه­ای که خودروساز بر روی سر سیلندر تعبیه کرده است در صورت خرید شمعی با قطر رزوه­ای بزرگ­تر یا کوچک­تر شمع خوب آب­بندی نخواهد شد. از لحاظ طول ارتفاع یا پایه شمع ماشین به پایه بلند، پایه کوتاه یا پایه استاندارد تقسیم می­شوند. بر اساس نوع سرسیلندر و ارتفاعی که در سرسیلندر طراحی شده باید ارتفاع شمع را انتخاب کرد.

نوعی دیگر از شمع­ها از نوع سوزنی بوده که جنس الکترود آن­ها از ایریدیم و پلاتینیوم است و جرقه قوی­تری تولید می­کنند.

برخی از شمع­ها تک پلاتین و برخی چند پلاتینی هستند و تعداد پلاتین در شمع سبب افزایش عمر شمع ماشین خواهد شد.

بر ساس دمای سر شمع که بین ۴۵۰ تا ۸۵۰ درجه سانتیگراد متغیر است، شمع­ها به دو نوع سردوگرم تقسیم می­شوند. شمعی که حرارت را سریع انتقال می­دهد شمع سرد و شمعی که حرارت را در خود نگه می­دارد شمع گرم گفته می­شود. شمع­های سرد عموماً عایق کوتاه‌تر یا اصطلاحاً پایه کوتاه و شمع­های گرم عایق بلندتر یا اصطلاحاً پایه بلند نامیده می­شوند.

خرید روغن موتور و شمع ماشین از فروشگاه تاپیک کالا

عوامل موثر بر قیمت روغن موتور!

به‌منظور خرید روغن موتور می­توان به سایت تاپیک کالا مراجعه و انواع روغن موتور با برندهای مختلف را مشاهده و در کنار اطلاع از ویژگی­ها و مشخصات روغن موردنظر، قیمت روغن موتور را مشاهده و در صورت لزوم به‌صورت آنلاین به خرید اینترنتی روغن ماشین مدنظر از سایت تاپیک کالا اقدام نمود.

روغن موتور چیست؟

روغن‌موتور خنک کاری و روانکاری موتور خودرو و جلوگیری از اصطکاک اجزای متحرک موتور را بر عهده داشته و در افزایش طول عمر خودرو و پیشگیری از معیوب شدن قطعات مختلف نقش مهمی دارد. روغن‌ موتور مرغوب گرما را از چرخه احتراق دور کرده و محصولات جانبی ناخواسته نظیر اسیدها و اکسید سیلیکون که در فرایند احتراق تولید می­شوند را جذب می­کند.

خرید روغن موتور از سایت تاپیک کالا

در زمان خرید روغن‌موتور علاوه بر توجه به قیمت روغن‌موتور باید به میزان گرانروی یا ویسکوزیته روغن‌موتور در فصول مختلف سال یا منطقه جغرافیایی که قرار داریم توجه کنیم. روی برچسب روغن ماشین اعدادی با حرف W نشان داده شده­اند که نمایانگر گرانروی روغن‌موتور در فصل زمستان و تابستان است. عدد اول گرانروی روغن‌موتور مربوط به زمستان و عدد دوم گرانروی روغن‌موتور مربوط به تابستان است و در زمان خرید روغن‌موتور می­بایست به این اعداد توجه شود.

در زمان خرید روغن‌موتور بهتر است به‌دفعات از یک نوع روغن‌موتور و یک برند استفاده کنیم، زیرا در زمان تعویض روغن مقداری از روغن قدیمی در کارتر باقی می­ماند و اگر روغن‌موتور با برند و نوع جدیدی به خودرو اضافه کنیم، در واقع مخلوطی از دو نوع روغن یکی با نسبت کم و دیگری با نسبت زیاد استفاده کرده­ایم که اختلاط دو نوع روغن‌موتور توصیه نمی­شود.

انواع روغن موتور کدام اند؟

انواع روغن‌موتور از لحاظ شیوه تولید به سه دسته سنتتیک، نیمه سنتتیک و معمولی تقسیم می­شوند.

  • روغن‌موتور سنتتیک (Fully Synthetic): در این روش مرغوب­ترین و باکیفیت­ترین روغن‌موتورها تولید می­شوند. در این روغن، روغن‌موتور سازگاری بسیار بالایی با موتور خودرو خواهد داشت. قیمت روغن‌موتورهای سنتتیک بالاتر از سایر روغن‌موتورها است. روغن‌موتور سینتتیک ویسکوزیته خاصی دارند و خود را کاملاً با دمای محیط وفق می­دهند بطوریکه گرانروی بالایی دارد و به‌خوبی سطوح را پوشش می­دهد یا گرانروی پایینی دارد و از میان تمام قطعات موتور خودرو عبور می­کند.
  • روغن‌موتور نیمه سنتتیک (Semi Synthetic): روغن‌موتور نیمه سنتتیک تلفیقی از روغن‌موتور با دو شیوه تولید سنتتیک و معمولی است. این روغن‌موتور سطح کیفی متوسطی دارد و قیمت مقرون به صرفه­ای دارد. در تولید روغن‌موتور نیمه سنتتیک متخصصان از مواد پایه مصنوعی و نفت خام در روغن‌موتور استفاده می­کنند.
  • روغن‌موتور معمولی (Meneral): روغن‌موتور معمولی کمترین کیفیت را میان انواع روغن‌موتورها دارند و عموماً در ماشین­های قدیمی از آن­ها استفاده می­کنند. مواد پایه روغن‌موتور معمولی نفت خام است که در فرایندی برخی مواد را از آن گرفته و برخی افزودنی­ها به آن می­افزایند. به دلیل کیفیت پایین­تر قیمت پایین­تری نسبت به دو نوع نامبرده قبلی دارند و پایین­ترین کیفیت مربوط به روغن‌موتور معمولی یا مینرال است.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا