عمومی

با خرید سنسور خودرو خود را ایمن تر کنید !

در این مقاله ما سعی کرده ایم تا شما را با مزایا و قابلیت های سنسور دنده عقب ماشین آشنا کنیم تا امکان یک خرید با اطمینان بیشتر و لذت بخش تر را با خواندن این مقاله تجربه کنید و از حوادث احتمالی بوجود آمده برای خودروی خود جلوگیری کنید .

سنسور دنده عقب برای اولین بار روی ماشین های سنگین نصب شد. آن زمان اگر کسی اصرار و علاقه به وجود این امکان جانبی داشت ، مجبور بود سنسور دنده عقب را به صورت دستی به خودرویش اضافه کند. در حال حاضر خودروهای زیادی مجهز به این سنسور و سایر سنسورهای کمک کننده به پارک خودرو هستند. در این مقاله شما با انواع آنها و شیوه عملکردشان آشنا می شوید.

خرید سنسور دنده عقب خودرو

سنسور دنده عقب ماشین چیست ؟

سنسور دنده عقب برای اولین بار روی ماشین های سنگین نصب شد. آن زمان اگر کسی اصرار و علاقه به وجود این امکان جانبی داشت ، مجبور بود سنسور دنده عقب را به صورت دستی به خودرویش اضافه کند. در حال حاضر خودروهای زیادی مجهز به این سنسور و سایر سنسورهای کمک کننده به پارک خودرو هستند. در این مقاله شما با انواع آنها و شیوه عملکردشان آشنا می شوید.

در شب‌های بارانی یا هوای مه‌ آلود که دید راننده نا کافیست، وجود این سیستم احتمال وقوع حادثه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین این سنسورها به هنگام پارک دوبل که برای بسیاری از افراد بزرگ‌ترین چالش رانندگی است، کمک بزرگی به راننده می‌کند. در گذشته حوادث ناگوار زیادی بر اثر قرار گرفتن کودکان در پشت ماشین و در نقطه کور راننده هنگام حرکت ماشین به سمت عقب اتفاق می‌افتاد. اما با اختراع و تولید این وسیله‌ی کاربردی شمار این حوادث بسیار کاهش پیدا کرده است. ولی هنوز هم ماشین‌های زیادی به‌خصوص در کشور ما وجود دارند که به این سیستم مجهز نیستند و در واقع این ابزار به عنوان یک آپشن بر روی خودروهای گران‌تر وجود دارد البته شما با خرید سنسور دنده عقب خودرو علاوه بر لوکس تر شدن خودروی خودتات از بسیاری از حوادث ناگوار هم جلوگیری می کنید .

تعداد سنسور دنده عقب در خودروهای مختلف، متفاوت است. هر چه یک خودرو پیشرفته تر باشد، تعداد سنسورهایی که در آن تعبیه می شود سنسور دنده عقب همانطور که از نامش پیداست، روی سپر عقب قرار می گیرد.

سنسور دنده عقب خودرو چگونه عمل می‌کند؟

 

سنسور دنده عقب یا سنسور پارک کار خود را از طریق بررسی و کنترل فاصله‌ی موانع از خودرو انجام می‌دهد. هشدارهای صوتی این سیستم معمولاً به‌گونه‌ای است که با نزدیک‌تر شدن خودرو به مانع، فاصله‌ی بوق‌ها نیز کمتر می‌شود و هنگامی که خودرو به مانع بسیار نزدیک شده و احتمال برخورد وجود دارد، این هشدار به شکل بوق ممتد در می‌آید. زمانی که این بوق را شنیدید حتماً باید ماشین را متوقف کنید وگرنه با مانع برخورد خواهید کرد. این سیستم شامل یک یونیت مرکزی برای تجزیه و تحلیل سینگال‌های ورودی و خروجی، تعدادی چشمی، سیم‌های رابط و  بازر (buzzer) یا همان بوق هشدار می‌باشد.

هنگامی که راننده ماشین را در حالت دنده عقب قرار می‌دهد، سنسورهای پارک عقب فعال شده و با شروع حرکت به سمت عقب هر سنسور تا شعاع چند متری خود را اسکن می‌نماید. به این صورت که در هنگام حرکت به سمت عقب، این سیستم امواج فراصوت را از خود ساطع کرده و موج بازتابیده شده از سطح اشیاء را دوباره جذب می‌کند. فاصله زمانی بین ارسال و دریافت این امواج به وسیله‌ی ECU تحلیل می‌گردد و در نتیجه فاصله مکانی میان اتومبیل و مانع مشخص می‌شود. در ادامه‌ی این فرآیند است که هشدارهای صوتی در داخل کابین خودرو پخش می‌شوند.

 تعداد چشمی‌هایی که بر روی سپر عقب خودرو نصب می‌شود معمولاً دو یا چهار عدد است. معمولاً این‌گونه است که خودرو‌های ارزان تر دو، و خودروهای گران‌قیمت‌تر چهار چشمی سنسور دنده عقب بر روی سپر عقب خود دارند. در برخی از خودروهای لوکس نیز برای پوشش بهتر کل فضای پشت ماشین شش چشمی به کار رفته است.

خرید سنسور دنده عقب خودرو

نصب سنسور دنده عقب خودرو

هر اندازه هم که خودروی شما مدل بالا بوده و از طراحی خوبی برخوردار باشد، باز هم هنگام رانندگی نقاطی وجود دارند که راننده دید کافی نسبت به آن‌ها ندارد. حتی اگر راننده‌ی ماهری باشید باز هم نمی‌توانید به این نقاط کور تسلط داشته باشید. در ماشین‌هایی که بزرگ هستند مانند ماشین‌های شاسی بلند، این مشکل در درجات شدیدتری احساس می‌شود. برای رفع این مشکل طراحان سنسور دنده عقب را برای افزایش امنیت رانندگی تولید کردند که تسلط راننده را به نقاط کور افزایش می‌دهد.

با توجه به موارد مذکور، تنها راه دستیابی به تسلط کامل بر ماشین در زمان حرکت در دنده عقب و پارک کردن، نصب سنسور دنده عقب است. این سیستم رانندگی آسان‌تر و ایمن‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته نصب سنسور دنده عقب کاری نیست که به آسانی و توسط هر فرد عادی که اقدام به خرید این وسیله می‌کند انجام شود. توجه داشته باشید که نصب این سیستم باید حتماً توسط فرد متخصص و ماهر انجام گیرد. زیرا این وسیله همانند  انواع برندهای دزدگیر ماشین در صورت نصب نادرست، کارایی چندانی نخواهد داشت.

قیمت سنسور دنده عقب

قیمت سنسور دنده عقب خودرو با توجه به مدل‌ها و تعداد چشمی‌هایی که داراری لیست قیمت سنسور ماشین متفاوتی می باشد . ولی در کل شما می‌توانید با هزینه‌ای معقول خودروی خود را به این وسیله‌ی کاربردی و مهم، مجهز کنید. البته هزینه‌ی نصب سنسور دنده عقب از هزینه‌ی خرید آن جدا می‌باشد. اما مطمئن باشید پرداخت این هزینه‌ ارزش چیزی که در مقابلش دریافت می‌کنید را دارد. چرا که با نصب این سنسور خواهید دید که این سیستم بارها و بارها شما را از پرداخت هزینه‌های سنگین صافکاری و نقاشی خودرو نجات می‌دهد در این راستا فروشگاه استارکو مارکت بروزترین لوازم جانبی خودرو را برای شما عزیزان فراهم آورده که شما می توانید از طریق فروشگاه استارکو مارکت و یا با مشاوره از بهترین مشاوران در عرصه فروش انواع لوازم جانبی خودرو بهترین انتخاب و خرید را برای خودرو های خود داشته باشید و خودرو های خودتان را ایمن تر کنید  .

۰۲۱۳۳۹۳۹۶۳۷📞 www.starcomarket.com📞  ۰۹۱۲۰۲۹۵۴۹۶۰۹۳۹۸۹۴۲۷۵۵ 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا