عمومی

در سفارش خرید کارتن بسته بندی به چه مواردی توجه کنیم؟

بسته بندی کارتن یک صنعت با اهمیت است که به واسطه آن محصولات در شکل مناسبی به دست مصرف کننده می رسند. البته کارتن بسته بندی علاوه بر محافظت از محصول، در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر زیادی می گذارد. بنابراین تولید کارتن بسته بندی باید توسط افراد مجرب و شرکت های با سابقه در حوزه بسته بندی کارتن انجام شود. با توجه به همین موضوع ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی نکات کلیدی که در سفارش کارتن بسته بندی اهمیت دارد، بپردازیم.

اگر شما هم محصولاتی دارید که نیاز به بسته بندی دارند و به دنبال سفارش کارتن بسته بندی برای آن ها هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 انتخاب طرح مناسب برای بسته بندی

 اولین نکته ای که در هنگام سفارش تولید و یا خرید جعبه بسته بندی باید به آن توجه شود، طراحی آن جعبه است. طرحی که برای جعبه بسته بندی انتخاب می کنید، تاثیر بسیار زیادی در جذابیت آن برای مشتریان و فروش بیشتر محصول دارد. در ابتدا باید محصول مورد نظر به خوبی بررسی شود و سپس متناسب با آن محصول، طرح مناسب برای شبیه سازی و تولید انتخاب گردد. مواردی که در این مرحله از سفارش کارتن بسته بندی اهمیت ویژه ای دارند و باید به آن ها توجه شود عبارتند از:

  • ابعاد جعبه ها به گونه ای باشد که هر شخصی بتواند به راحتی از آن استفاده کند. برای مثال: ابعاد جعبه کاملا متناسب با ابعاد خود محصول باشد و از جعبه های خیلی بزرگ برای محصولات کوچک و برعکس از جعبه های خیلی کوچک برای محصولات بزرگ استفاده نشود.
  • نوشته های روی جعبه باید از رنگ و فونت خوانا و مناسبی برخوردار باشند. همچنین باید در سایز مناسبی چاپ شوند. در این بخش می توانید عبارت های مهم را با سایز بزرگ تر و رنگ هایی که جلب توجه می کنند چاپ کنید.
  • اشکال روی جعبه به گونه ای باشند که نمایانگر محصول درون جعبه باشند و شخص بتواند به درستی تشخیص دهد که درون بسته بندی چه محصولی قرا گرفته است.
  • جعبه هایی که برای بسته بندی محصول سفارش داده می شوند نباید آسیبی به محیط زیست برسانند. بنابراین بهتر است در هنگام سفارش و ساخت این جعبه ها از موادی که قابلیت بازیافتی دارند، استفاده شود.
  • طراحی گرافیکی که شامل: لوگوی برند، جنس، رنگ و … است باید به گونه ای باشد که تناسب کامل با محصول را داشته باشد.
  • کارتن بسته بندی محصول باید به گونه ای باشد که باعث افزایش بیش از اندازه قیمت محصول نشود. چرا که مشتریان در هنگام خرید یک محصول علاوه بر زیبایی و جذابیت کارتن بسته بندی به قیمت محصول هم توجه ویژه ای خواهند داشت.

جنس کارتن بسته بندی

جعبه های بسته بندی از کارتن و مقوا های متنوعی ساخته شده اند که هر کدام کاربرد مخصوصی دارند. به طور کلی جعبه ها به سه دسته مقوایی، لمینت کارتن و هاردباکس یا جعبه سخت تقسیم می شوند.

مقواهایی که برای چاپ جعبه به کار برده می شود عبارتند از: مقوای پشت طوسی ، مقوای پشت سفید ، کرافت ، گلاسه ، ایندربرد و فانتزی که برای هر کارتن بسته بندی ، متناسب با نیاز از یک نوع مقوای خاص استفاده می شود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که ممکن است استفاده از برخی مقواها برای بسته بندی با محدودیت همراه باشد.

خرید کارتن بسته بندی

 به عنوان مثال استفاده از مقوا های پشت طوسی به دلیل استفاده از مواد بازیافتی ، برای بسته بندی مواد خوراکی ممنوع است. بهتر است برای بسته بندی مواد غذایی از جعبه هایی با مقوای پشت سفید یا ایندربرد استفاده شود. چراکه مجوز و استاندارد های لازم برای بسته بندی مواد غذایی را دارند و کیفیت این مقوا ها نسبت به موارد دیگر بهتر است.

چسب مناسب جعبه بسته بندی

توجه به نوع چسب کارتن نیز در خرید کارتن بسته بندی اهمیت زیادی دارد. برای بسته بندی کارتن ها از چسب گرم استفاده می‌شود که به دلیل استحکام درونی برای اتصال لایه‌های کارتنی ، مقوا ، کرافت ، سطوح سلولزی و … مناسب است. ویژگی‌های چسب گرم (چسب جعبه بسته بندی) عبارتند از:

  • چسب گرم در صورتی که به دور از نور آفتاب و در دمای بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود، حدود دو سال نیز عمر می‌کند.
  • در برابر تغییرات و شرایط آب و هوایی مقاوم هستند.
  • این چسب ها با توجه به ساختار شیمیایی که دارند در برابر حرارت پایدار هستند.

تصاویر کارتن بسته بندی

یکی از نکات مهمی که باید در سفارش کارتن بسته بندی محصولات به آن توجه کرد، تصاویر روی کارتن است. تصاویر باید مرتبط با محصول و خلاقانه باشد.

از طرف دیگر تصاویر باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا بتوانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. رعایت تناسب بین تصویر و رنگ زمینه از دیگر مواردی است که در سفارش بسته بندی باید به آن توجه کرد.

خرید کارتن بسته بندی

سادگی کارتن بسته بندی

اگر چه در بسته بندی محصولات توصیه می‌شود از ایده‌های خلاقانه استفاده شود اما بسته بندی باید ساده باشد. بسته بندی های پیچیده می‌تواند مشتری را کلافه کند به همین دلیل برای اثرگذاری بیشتر روی مخاطب، بسته بندی باید قابل فهم باشد.

ایمن بودن کارتن بسته بندی

کارتن بسته بندی باید به خوبی از محصول محافظت کند. در صورتی که بسته بندی محکم نباشد این احتمال وجود دارد که کالا در هنگام حمل صدمه ببیند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که ایمن بودن کارتن بسته بندی به معنای سخت باز شدن نیست.

برخی از بسته بندی ها ممکن است به راحتی باز نشوند و به همین خاطر باعث ناراحتی مشتری شوند. بنابراین استفاده از بسته بندی‌های راحت باز شو می‌تواند منجر به افزایش فروش شود.

قیمت کارتن بسته بندی

 عوامل زیادی هستند که بر روی قیمت یک محصول تاثیر گذار هستند. هزینه چاپ، کاغذ ، مقوا، رنگ و … از عوامل تعیین کننده قیمت کارتن بسته بندی هستند. سایر فاکتورهای موثر در قیمت که هنگام سفارش بسته بندی باید به آن توجه کرد عبارتند از:

  • سایز کارتن بسته بندی
    • طراحی کارتن بسته بندی
    • مواد سازنده کارتن بسته بندی

بازیافتی بودن مواد بسته بندی

در هنگام سفارش کارتن بسته بندی حتما به بازیافتی بودن مواد بسته بندی توجه شود، زیرا مواد بازیافتی قابلیت تجزیه ندارند. بنابراین برای تولید جعبه بسته بندی باید از موادی که قابلیت بازیافتی دارند استفاده شود تا آسیبی به محیط زیست ایجاد نشود.

کارتن ها گزینه مناسبی برای بسته بندی مواد هستند زیرا؛ علاوه بر راحتی و کاربردی بودن، قابلیت بازیافتی دارند.

بحث و نتیجه گیری

از آن جایی که بسته بندی کارتن محصول را از هرگونه آلودگی و بی نظمی احتمالی محفوظ نگه می دارد و در عین حال به آن ظاهری زیبا و مرتب می دهد، باید سفارش کارتن بسته بندی با در نظر گرفتن برخی از نکات انجام شود. در غیر این صورت بسته بندی محصول از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد بود و باعث نارضایتی مشتری خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا