اخبار خودرومطالب ویژه

خودرو با سهام عدالت برای خانوارهای بدون خودرو

با توجه به قیمت فزاینده خودرو، دیگر خرید آن برای عدد بزرگی از خانوارهای ایرانی شبیه به یک رویا به نظر می رسد و امیدی نیست که حتی با کار کردن پیوسته و نهایت صرفه جویی قادر به خرید خودرو باشند. از این روی بخشی از نمایندگان مجلس طرح خودرو با سهام عدالت را به عنوان راهکاری برای خودرودار کردن خانوارهای بدون خودرو، پیشنهاد دادند.

سید علی موسوی، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و به زودی نسبت به آن تعیین تکلیف خواهد شد.

وی در این خصوص اظهار داشت: “طرح خودرو دار کردن خانوارهای بدون خودرو با سهام عدالت ساز و کاری را پیش بینی کرده که خانوارهای ۵ دهک پایین که خودرو ندارند برای خودرودار شدن نیاز به یک ریال هزینه هم نداشته باشند و از سویی یک ریال بار مالی هم برای دولت ایجاد نخواهد شد، بلکه این خانوارها با سهام عدالت خودرودار می شوند و از طرفی ۵۰ درصد سهام عدالت آنها هم سر جای خود می ماند.”

در صورتی که این طرح پس از بررسی در صحن علنی مجلس و کارشناسی شدن ابعاد مختلف آن، به شکل یک طرح قابل اجرا دربیاید، خانوارهای ۵ دهک پایین جامعه که قادر به خرید وسیله نقلیه در شرایط فعلی نیستند، می توانند با استفاده از ۵۰ درصد سهام عدالت خود، خودرودار شده و مبلغی نیز از جیب بابت آن نپردازند.

در صورت اجرایی شدن این طرح هم خانواده های با وضعیت اقتصادی پایین تر که البته دارای سهام عدالت باشند، صاحب وسیله نقلیه خواهند شد و هم این موضوع می تواند به کاهش قیمت خودرو در بازار کمک کرده و با عرضه به این شکل، نرخ ها را تا حدودی تحت کنترل دربیاورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا