اخبار خودرو

رونمایی از خودرو ملی ترکیه

رونمایی از خودرو ملی ترکیه – ترکیه به دلیل نداشتن صنعت خودروسازی شناخته شده تا به امروز خودرو تولید انبوهی در کارنامه خود نداشته اما می تواند با اولین نمونه کراس اوور تمام برقی و یک سدان مفهومی از کمپانی TOGG ( که مخفف شده  Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu ) اولین صنعت اتومبیل این کشور را تغییر کند. این کمپانی خودروسازی اولین حضور خود را در یک رویداد عمومی در IT Valley در Gebze  ترکیه انجام داد که در این رویداد رئیس جمهور رجب طیب اردوغان نیز حضور داشت. در ادامه همراه ایرانی کار باشید.

رونمایی از خودرو ملی ترکیه

این خودرو با کلاس C-SUV در سال ۲۰۲۲ با پیشرانه تمام الکتریکی خود را به بازار عرضه می کند که نویدبخش سرعت چشمگیر و هزینه کم مالکیت است. پیشرانه این خودرو کاملاً توسط مهندسان TOGG ساخته شده است و طبق گفته سایت های خبری، حقوق مالکیت آن کاملاً متعلق به کشور ترکیه است.

رونمایی از خودرو ملی ترکیه

در ادامه رونمایی از خودرو ملی ترکیه – مشتریان می توانند از بین دو باتری لیتیوم یون متفاوت استفاده کنند. گزینه کوچکتر ۱۸۶ مایل پیمایش دارد و در حالی که بسته بزرگتر ۳۰۰ مایل در هر بار شارژ پیمایش میشود. شارژ سریع این خودرو تنها در ۳۰ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ میرسد. تا به این لحظه TOGG ظرفیت هیچکدام از بسته های باتری خود را اعلام نکرده و یا نشانگر حداکثر شارژ آن مشخص نشده است. اما با ۳۰ دقیقه شارژ سریع میزان شارژ بیش از ۱۵۰ کیلووات را نشان می دهد. TOGG هشت سال ضمانت در باتری های استفاده شده را ارائه می دهد.

طراحی موتورهای برقی غیر معمول نیست. در مدل های پایه یک موتور الکتریکی منفرد در محور عقب وجود دارد که ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. یک مدل دیگر نیز هست کهبه صورت دو موتوره یک واحد را به محور جلو اضافه می کند و سیستم تمام چرخ در آن فعال است. این حالت توان خروجی آن ۴۰۰ اسب بخار است. ارقام گشتاور هنوز اعلام نشده است، اگرچه TOGG می گوید مدل پیشرانه درایو عقب می تواند در عرض ۷.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. در حالت دوم که به صورت دو پیشرانه ایی میباشد این عمل را در ۴.۸ ثانیه انجام می دهد.

رونمایی از خودرو ملی ترکیه

این طرح چشمگیر این خودرو جذاب و جادار توسط شرکت پینین فارینا صورت گرفته است. این طرح همچنین از اِلِمان های ترکیه استفاده کرده است، به ویژه در بخش جلو پنجره از لاله ها الهام گرفته شده است. طراحان برای تأکید بر ارتباط وسیله نقلیه با ترکیه ، از نقوش گل بر روی مشبک و چرخ ها استفاده کرده اند.

رونمایی از خودرو ملی ترکیه

در داخل کابین خودرو از چندین مانیتور برای استفاده کامل از بخش امنیتی و سرگرمی بهره برده شده است. همچنین در بخش عقبی خودرو صفحه نمایش برای سرنشینان عقب خودرو نیز وجود دارد. رابط های صفحه لمسی ، که شامل یک نمایشگر ثانویه در بالای کنسول مرکزی برای کنترل آب و هوا است ، بر فضای داخلی حاکم هستند. در مورد کنسول میانی، قرارگیری بالای آن به کابین جلوی جالبی داده است. در بخش دنده خودرو نیز دیگر از طرح های سنتی خبری نیست و از طرحی جدید و منحصر بفرد استفاده شده است.

تسمه های مستقل مک فارسن واقع در محور جلو راحتی و عملکرد خودرو را بهینه می کنند، در حالی که یک سیستم تعلیق عقب مستقل نیز از پیوند یکپارچه، شخصیتی اسپرت و سوار دقیق را پاسخگو است.

سیستم های پیشرفته راهنمایی راننده شامل “خودران ترافیک آهسته” می باشد ، که برای توانایی رانندگی مستقل سطح ۲ کافی است. این سیستم بار رانندگان را کاهش می دهد و باعث ایجاد زمان استفاده از ویژگی های هوشمند درون خودرو می شود.

رونمایی از خودرو ملی ترکیه

TOGG با معماری انعطاف پذیر خود ، یک رانندگی اتوماتیک یکپارچه با سطح ۳ و بالاتر را میتواند اجرا کند. معماری متصل خودرو باعث به روزرسانی های بیش از حد برای پیشرفت مداوم در نرم افزار آن محیا میسازد. فراتر از اتصال اینترنت خود برای به روزرسانی OTA ، TOGG دارای توانایی های V2X است که به آن امکان می دهد تا با دستگاه های هوشمند در خانه و همچنین شبکه الکتریکی گسترده تر ارتباط برقرار کند. خدمات جدید همچنین نسل جدید ارتباطاتفناوری ها بی سیم موسوم به ۵G در دسترس خواهند بود.

رونمایی از خودرو ملی ترکیه

همچنین برخی از فناوری های ابتکاری نیز در اینجا وجود دارد، از جمله یک دستیار هولوگرافی. طبق گفته طراحان TOGG این خودرو از الگوریتم های ردیابی چشم پیشرفته و فناوری های تصویربرداری سه بعدی هولوگرافی استفاده خواهد کرد تا یک تجربه کاربری فراتر از صفحه نمایش معمولی را به نمایش بگذارد.

با توجه از این فناوری، نه تنها راننده بدون چشم برداشتن از جاده ، اطلاعات را در صفحه نمایش خودرو می بیند، بلکه به سایر اطلاعات مربوط به جاده و محیط نیز دسترسی خواهد داشت. با واقعیت افزوده و تصویر پیشرفته سه بعدی ، راننده قادر خواهد بود با استفاده آسان تر از ناوبری و سایر سیستم های کمک راننده و تجربه رانندگی ایمن تر ، راحت تر و تعاملی تری داشته باشد. TOGG قصد دارد اولین شرکتی در صنعت خودرو باشد که این تجربه رانندگی بی نظیر را از طریق این فناوری به کاربران خود ارائه می دهد.

TOGG در تلاش است این خودرو را تا سال ۲۰۲۲ را در بازار ترکیه ارائه کن. با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی، جزئیات دیگری در این زمینه ارائه می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا