اخبار خودرو

خودکفایی سایپا در تولید درب خودرو ؛ خانواده ‏SQ۲۰۰ و درب پشت کوییک

با توجه به تحریم های ظالمانه صورت گرفته از سوی دولت آمریکا بر کشور، صنعت خودروسازی در مدت اخیر با چالش های جدی دست به گریبان شده است. گروه خودروسازی سایپا در مسیر تلاش برای رفع اثر تحریم ها و پیشرفت تولیدات خود، به استقلال در تولید درب خودرو برای محصولات خانواده SQ200 و نیز درب عقب کوییک دست یافت. خودکفایی سایپا در تولید درب خودرو می تواند مقدمه ای بسیار موثر در جلوگیری از خروج ارز بوده و صنعت خودروی کشور را با افق های تازه ای همراه سازد.

خودکفایی سایپا در تولید درب خودرو

رولر همینگ درب های جانبی تعدادی از محصولات سایپا، به شکلی کامل به خارج از کشور وابسته بود و تحریم ها این موضوع را با چالش بیشتری همراه می ساخت. خبر خوب این است که گروه خودروسازی سایپا موفق شد در این سال که پیشتر توسط مقام معظم رهبری، سال جهش تولید نامگذاری شده بود، به خودکفایی در زمینه تولید درب خودرو برای محصولات خانواده SQ200 و نیز درب عقب کوییک برسد.

به این ترتیب گروه صنعتی سایپا از واردات بابت این ساخت این قطعات، بی نیاز از واردات بوده و از خروج چیزی بیش از ۲ میلیون دلار از کشور، جلوگیری به عمل آورده است. این اقدام از دو سو، روال تولیدات را رونق بخشیده و ارزبری را نیز کاهش خواهد داد.

طراحی و تولید این قطعات از بدنه خودرو، به وسیله مهندسان سایپا پرس و از مسیر مهندسی معکوس صورت گرفته و در دور اول تولیدات، سایپا قادر به تولید ۲۷ در در هر ساعت است. لازم به ذکر است که این درب ها کاملا مطابق با استانداردهای بین المللی تولید خواهند شد.

به این شکل سایپا موفق به تولید روزانه ۵۹۴ قطعه درب برای خانواده خودروهای SQ200 و نیز درب پشت کوییک خواهد شد و از این پس بابت این قطعات نیازی به واردات نخواهد داشت.

به این شکل به میزان قابل توجهی از خروج ارز جلوگیری به عمل آورده و در ضمن به پیشرفت صنعت داخلی خودروسازی نیز کمک زیادی خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا