رپرتاژ

درصورت خراب شدن باتری ماشین به کجا مراجعه نماییم ؟

باتری خودرو یکی از بخش‌های مهم خودرو است که وظیفه آن تأمین برق برای روشن شدن ماشین و یا روشن شدن چراغ‌ها و … است. به طوری که روشن شدن خودرو بدون وجود باتری محال خواهد بود. ما در این مطلب ضمن بررسی کارکرد باتری ماشین، به معرفی یکی از سایت‌هایی که می‌توانید خرید آنلاین باتری خودرو خود را به صورت اینترنتی انجام دهید و یا قیمت باتری خودرو را استعلام نمایید، خواهیم پرداخت.

باتری ماشین

باتری ماشین چیست و چگونه کار می‌کند؟

همان طور که می‌دانید باتری به عنوان منبعی می‌تواند برق خودرو را تأمین نماید و هنگامی که ماشین در حال کار است توسط دینام باتری ماشین شارژ می‌شود. به همین دلیل است که چنانچه ماشین برای مدتی طولانی روشن نشده باشد ممکن است خالی شود و نیاز به تعویض یا شارژ مجدد پیدا نماید.

هنگامی که باتری ماشین کیفیت خوبی داشته باشد یعنی در حد ۱۲ ولت باشد، با یک استارت ماشین روشن شده و برق مورد نیاز برای عملکرد بخش‌های دیگر را تأمین می‌کند، اما همین ولتاژ اگر به رقم ۸ یا ۹ برسد شما خواهید دید که ماشین با استارت طولانی‌تری روشن می‌شود. این شرایط است که نشان می‌دهد زمان تعویض باتری فرا رسیده است.

انواع باتری خودرو

باتری‌های ماشین عموماً به دو نوع خشک و تر تقسیم می‌شوند. باتری‌های تر آن‌هایی هستند که قابلیت شارژ دوباره دارند و باتری‌های خشک غیرقابل شارژ هستند. می‌توان گفت امروزه بیشتر ماشین‌ها از باتری‌های تر که قابل شارژ هستند استفاده می‌کنند که در آن‌ها از مایع رسانای یون دار استفاده شده است.

باتری ماشین شامل چه اجزایی می‌شود؟

یک باتری خودرو از اجزای مختلفی تهیه شده است که هر بخش کارایی خاصی دارد. ما در این بخش به معرفی قسمت‌های مختلف باتری ماشین خواهیم پرداخت.

پوسته یا جعبه باتری: که از جنس پلاستیک پلی کربنات تولید شده و از استحکام بالایی برخوردار است و دارای سلول یا خانه‌هایی است که متناسب با میزان ولتاژ باتری، تعداد این سلول‌ها کم و زیاد می‌شود.

درب: برای هر باتری شش درب در نظر گرفته شده که با باز کردن این درب‌ها می‌توان الکترولیت را درون هر یک از سلول‌ها ریخت. در این قسمت سوراخ‌هایی به اندازه سر سوزن تعبیه شده که گازهای جمع شده داخل هر سلول از این قسمت تخلیه می‌شود.

نشانگر: این نشانگر در هر خانه باتری قرار دارد و هنگامی که میزان الکترولیت موجود در هر سلول به اندازه نرمال و استاندارد باشد این نشانگر که شبیه به یک گوی سبز رنگ است به سطح آب آمده و قابل مشاهده است. در غیر این صورت گوی به داخل فرو رفته و با کم شدن مواد الکترولیت به رنگ سیاه نشان داده می‌شود.

الکترولیت: موادی است که داخل سلول‌ها ریخته می‌شود و نسبت آن به صورت یک حجم اسید سولفوریک به همراه ۳ حجم آب مقطر می‌باشد.

قطب مثبت: قطب‌های باتری از جنس سرب تولید شده‌اند، این قطب از یک سمت به درپوش پوسته باتری ماشین و از سوی دیگر به صفحات مثبت داخلی متصل است.

قطب منفی: ساختار این قطب باتری خودرو نیز کانند قطب مثبت است و از نظر قطر از قطب مثبت کوچک‌تر است.

درپوش: جنس این درپوش نیز از جنس پوسته در نظر گرفته شده است و هنگامی که صفحات درون پوسته اصلی قرار می‌گیرد این درپوش نیز روی آن بسته شده و درب‌های باتری نیز روی آن بسته می‌شوند.

باتری ماشین نیروی کارکرد چه بخش‌هایی را در خودرو تامین می‌کند؟

پیشتر اشاره کردیم که باتری ماشین انرژی مورد نیاز برای عملکرد بخش‌های مختلف خودرو را تأمین می‌کند. بسته به این که خودرو شما چه مدلی است و از چه برندی است و یا این که سواری است یا وانت بار و .. نوع، ولتاژ و قیمت باتری خودرو می‌تواند متفاوت باشد.

مهم‌ترین عملکرد باتری ماشین این است که می‌تواند با استفاده از سیستم احتراق جریان لازم برای راه‌اندازی موتور ماشین را فراهم نماید. اما کارکرد بخش‌های دیگر ماشین نیز به باتری وابسته است که در ادامه به این بخش‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • تأمین انرژی برای استارت خودرو
  • ذخیره انرژی برای استفاده در بخش‌های دیگر خودرو
  • روشن شدن چراغ‌ها
  • روشن شدن سیستم پخش و باندها
  • راه‌اندازی سیستم سرمایش و گرمایش اتومبیل مانند کولر و بخاری
  • برای کارکردن برف پاک کن‌ها
  • سیستم گرم کننده شیشه‌های اتومبیل

چه زمان باید نسبت به تعویض باتری خودرو اقدام کرد؟

باتری ماشین یکی از قطعات به کار رفته در خودرو است که استهلاک کمی دارد و اگر یه محیط آب و هوایی نرمال را در نظر بگیریم، یک باتری ماشین می‌تواند به مدت ۴ سال کار کند. هنگامی که شما با یکی از موارد زیر روبرو شدید، می‌توان گفت که زمان تعویض باتری خودرو و خرید یک باتری جدید فرا رسیده است.

  • موتور ماشین نسبت به گذشته کندتر و ضعیف تر کار می‌کند.
  • با باز کردن درپوش‌ها متوجه شوید که مایع باتری کم شده است.
  • با مشاهده ظاهر باتری متوجه نشتی و یا فرسودگی باتری ماشین شوید.

ما در ادامه مرکز فروش باتری اینترنتی دیجی باتری را به شما معرفی خواهیم کرد که در هر زمان می‌توانید خرید آنلاین باتری خودرو خود را تنها با چند کلیک و با امکان نصب رایگان توسط متخصصان این مرکز در محل مورد نظرتان انجام دهید.

فروشگاه آنلاین باتری ماشین دیجی باتری

در شرایط امروز که بیشتر افراد خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، فروشگاه‌های مختلف شرایطی را مهیا کرده‌اند تا کاربران بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه‌های مختلف، استعلام قیمت باتری ماشین  و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. دیجی باتری به آدرس الکترونیکی digibattri.com یکی از این فروشگاه‌ها به شمار می‌آید که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت نیمروز گستران یدک می‌باشد و فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ و در زمینه پخش باتری ماشین در برندها و مدل‌های مختلف آغاز کرده است. شما می‌توانید با مشاهده سایت این مجموعه، قیمت باتری خودرو مورد نظر خود را ببینید و خرید خود را انجام دهید. از دیگر خدمات این سایت می‌توان به شرایطی اشاره کرد که این مرکز فراهم آورده تا متخصصان جهت نصب و تعویض باتری ماشین به محل مورد نظر شما فرستاده شوند. این مزیت به شما کمک می‌کند تا در هر زمان و مکانی که هستید بتوانید روی خدمات دیجی باتری حساب کنید و مشکل باتری ماشین خود را حل نمایید .

این فروشگاه در زمینه فروش انواع باتری هیوندای و باتری ماشین کیا فعالیت گسترده دارد . برای ارتباط تلفنی میتوانید با شماره  ۸۸۳۲۷۶۰۲-۰۲۱  تماس حاصل فرمایید و از مشاوره قبل خرید بهرمند شوید .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا