رپرتاژ

در چه زمان‌هایی بلیط هواپیما ارزان‌تر است؟

تهیه بلیط هواپیما ارزان قیمت، یکی از دغدغه‌هایی است که مسافران پیش از سفر، با آن روبه‌رو می‌شوند. معمولا هزینه‌ خرید بلیط تحت‌تاثیر عوامل زیادی قرار داشته که ازجمله آن‌ها می‌توان به نوع آن، کلاس پرواز، نوع ایرلاین و فاصله بین مبدا و مقصد اشاره‌کرد. با توجه به همین مسئله، نمی‌توان گفت که ارزان‌ترین بلیط چه قیمتی دارد؛ اما ما در این مطلب، به شما می‌گوییم که چه زمان‌هایی برای این منظور اقدام کنید تا بتوانید هزینه کمتری بپردازید. همراه ما باشید.

برای خرید ارزان‌ترین بلیط پرواز داخلی چه زمانی مراجعه کنیم؟

بهترین زمان برای خرید بلیط‌های ارزان قیمت برای هر شهری متفاوت خواهدبود. برای مثال، فصل زمستان خرید بلیط تهران – کیش هزینه بسیاری دارد، اما در همین فصل شما می‌توانید بلیط تهران – مشهد را با هزینه‌ای پایین خریداری کنید.

به‌طورکلی باید بگوییم که با توجه به high season و low season هر شهر، بهترین‌ زمان خرید ارزان قیمت‌ترین بلیط متفاوت خواهدبود. های سیزن و لو سیزن زمان‌هایی هستند که میزان مسافران شهرها با یکدیگر تفاوت دارد.
های سیزن به فصل شلوغ و پرمسافر گفته می‌شود که در آن فصل، بلیط‌های هواپیما به‌شدت افزایش پیدا می‌کنند، اما لو سیزن به فصول خلوت سال که مسافر چندانی وجود ندارد اشاره می‌کند و در این زمان‌ها هزینه خرید بلیط‌ها با کاهش قیمت قابل توجهی روبه‌رو می‌شوند.

چه زمانی می‌توان بلیط های داخلی را با قیمت ارزانی تهیه کرد؟

نرخ بلیط پروازهای داخلی همواره تغییراتی دارند. ازهمین‌رو پیشنهاد ما به شما این است که درست یک هفته پیش از سفر خود، بلیط‌‌تان را رزرو کنید. البته برخی اوقات هم ممکن است چند ساعت قبل از پرواز، کمترین هزینه را بابت خرید بلیط بپردازید.

در هر فصل، زمان خاصی برای خرید بلیط های هواپیما با قیمتی ارزان وجود دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

• فصل بهار

در بهار، بهترین‌زمان اردیبهشت است. در این ماه، حتی با وجود آب‌وهوای خوب در اکثر شهرها، می‌توانید ارزان‌ترین بلیط‌ها را خریداری کنید. البته این بدان معنا نیست که در باقی ماه‌های بهار نمی‌توانید بلیط‌هایی با هزینه‌ای پایین خریداری کنید. تهران در اوایل فروردین، هزینه تمام بلیط‌های هوایی خود را کاهش می‌دهد، اما به محض پایان یافتن تعطیلات فروردین، بازهم قیمت بلیط‌ها اوج می‌گیرند.

• فصل تابستان

در فصل تابستان نیز می‌توانید از اواسط تیر تا اواسط مرداد، هزینه کمی بابت خرید بلیط‌‌های هوایی بپردازید، به‌خصوص اگر می‌خواهید به کیش سفر کنید. در این زمان، کیش مسافران چندانی نداشته و هزینه سفر به این شهر، به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

• فصل پاییز

در پاییز نیز مهر و آبان زمان مناسبی برای تهیه بلیط‌های کم‌قیمت به‌شمار می‌روند. در این ماه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها شروع شده و تعداد مسافران به اقصی‌نقاط کشور کاهش می‌یابد. ازهمین‌رو هزینه بلیط و سفر هم کم خواهدبود.

• فصل زمستان

در زمستان معمولا می‌توانید در بهمن، ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید. البته تهیه بلیط در این زمان، برای شهرهای جنوبی مانند کیش هزینه بالایی دارد، چراکه آب‌وهوای شهرهای جنوبی در این فصل، برای مسافرت به‌شدت مناسب است.

علاوه‌براین‌ها، بد نیست بدانید که هزینه خرید بلیط در روزهای شنبه و پنجشنبه هر هفته، نسبت‌به باقی روزها بالاتر است. درحالی‌که دوشنبه و سه شنبه بهترین زمان در هفته برای خرید بلیط هستند.

برای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما خارجی، چه زمانی مراجعه کنیم؟

برای خرید بلیط‌ پروازهای خارجی، شرایط متفاوت است و شما باید ۵۴ روز قبل از سفر، پرواز خود را رزرو کنید. با توجه به آمارگیری‌های جدید در سال ۲۰۲۲، می‌توان گفت که بلیط‌‌های بین‌المللی هواپیما هر ۴۵ روز یک‌بار تغییر قیمت دارند و نهایتا به میزان ۳۳ دلار نوسان پیدا می‌کنند. با این اوصاف، احتمالا می‌توانید در دقایق آخر، بلیطی با قیمت پایین خریداری کنید.

چه زمانی می‌توان بلیط های خارجی را با قیمت ارزانی تهیه کرد؟

تهیه بلیط در روزهای ابتدایی عرضه، هزینه زیادی روی دستتان می‌گذارد، اما هرچقدر که زمان بگذرد و به زمان پرواز نزدیک‌تر شوید، هزینه خرید بلیط کاهش می‌یابد. البته این بدان معنا نیست که می‌توانید در دقیقه نود، بلیط را با کمترین هزینه ممکن خریداری کنید، چراکه معمولا در لحظات پایانی، هزینه خرید بلیط سر به فلک می‌کشد. با این اوصاف، بهتر است که ۳۰ تا ۳۵ روز مانده به پرواز، بلیط خود را خریداری کنید.
اگر بتوانید بلیط‌ها را پیش از شروع تعطیلات در کشور مقصد خریدای کنید، بدون شک هزینه کمتری برای شما درپی دارد. به‌طورکلی بهترین‌زمان برای تهیه بلیط پروازهای خارجی، در dead zones است.

زمان‌هایی که کشور مقصد شما مسافر چندانی ندارد، dead zones نامیده می‌شود. در این زمان‌ها، قیمت بلیط ها کاهش پیدا کرده و می‌توانید هزینه کمتری برای سفر خود بپردازید. در dead zones نه‌تنها هزینه های سفر خارجی کاهش پیدا می‌کند، بلکه از ترافیک و شلوغی نیز به دور می‌مانید.

به‌طورکلی dead zones شامل روزهای زیر می‌شود:

  • ۱۱ تا ۲۴ آذر که مصادف با یکم تا چهاردهم دسامبراست.
  • ۱۸ دی تا ۱۲ بهمن که با تعطیلات کریسمس مصادف می‌شود.
  • زمان‌هایی در فصل بهار و پاییز که با تعطیلات نوروزی و تعطیلات آوریل و مارس مصادف نمی‌شوند.
  • اواسط بهمن که با فوریه مصادف است.

در طول هفته نیز می‌توانید ارزان قیمت‌ترین بلیط ها را در پنجشنبه و چهارشنبه خریداری کنید. این درحالی است که یکشنبه‌ها برای این منظور باید هزینه بیشتری بپردازید. البته تغییر قیمت پرواز در روزهای هفته تا دو دلار نوسان دارد.

ترفندهایی برای تهیه ارزان‌ترین بلیط های هواپیما

البته که تنها زمان خرید بلیط روی کاهش هزینه‌های پرداختی شما تاثیرگذار نیست و برای این منظور باید فاکتورهای بسیار دیگری هم در نظر داشته باشید. برخی از این فاکتورها همان‌طورکه در ابتدای متن شرح دادیم، نوع بلیط؛ فاصله بین مبدا و مقصد؛ نوع ایرلاین و کلاس پروازی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید برای خرید بلیط هزینه کمتری بپردازید، می‌توانید خرید بلیط را از ایرلاین‌هایی که چندان معروف نبوده و امکانات آن‌ها شناخته‌شده نیست استفاده کنید.

فلای تودی؛ بهترین آژانس مسافربری برای تهیه ارزان‌ترین بلیط هواپیما

«فلای تودی» یک شرکت مسافربری فوق‌العاده معروف و معتبر در ایران است که مقدمات سفر شما را با کمترین هزینه ممکن فراهم می‌کند. شما می‌توانید برای خرید بلیط هایی ارزان قیمت، به فلای تودی مراجعه کرده و مطمئن باشید مشاوران این مجموعه برای صرف هزینه‌های کمتر به شما کمک می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا