رپرتاژ

دیدنی های جزیره کیش در نوروز ۱۴۰۱

جزیره کیش
یکی از محبوب ترین مقاصد ایران؛ جزیره ای خارق العاده در خلیج فارس. این جزیره برای بهبودی و آرامش بیشتر شناخته شده است. مردم بیشتر این جزیره را به دلیل محیط آرام و همیشه جذاب آن انتخاب می کنند. می توانید با گرفتن حمام آفتاب شروع کنید و به قدم زدن در ساحل بروید تا به شما کمک کند آرامش داشته باشید. اگر به خرید علاقه دارید، می توانید به یکی از مراکز خرید مدرن و بسیار زیاد جزیره بروید که انواع اقلام با کیفیت خوب و قیمت مناسب دارند. پس از آن، می توانید به سادگی از شهر زیرزمینی کاریز دیدن کنید یا برای تماشای کشتی یونانی حرکت کنید. این آثار تاریخی بخشی جدایی ناپذیر از این جزیره باورنکردنی هستند

هتل ترنج کیش
هتل ترنج کیش

مکان هایی که نام بردیم ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند، اما مکان های زیادی در این جزیره وجود دارد که می توانید با تور کیش در آنها تفریح ​​کنید. هیجان انگیزترین قسمت سفر شما می تواند خلیج فارس و زیبایی بی اندازه آن باشد. اگر قصد دارید برای این سفر به داخل کشور بروید، اکیداً به شما توصیه می کنیم نظر خود را تغییر دهید زیرا چیزهایی که در خلیج فارس می توانید ببینید خارج از این دنیا هستند.

پارک غزال در جزیره کیش
یکی از جذاب ترین مکان های کیش. زمینی به مساحت تقریبی ۲ جریب واقع در انتهای خیابان فردوسی. در این پارک می توانید تعدادی حیوان مانند شیر، روباه، شغال، میمون، آهو و انواع پرندگان را بیابید. اگرچه غزال ها مانند سایر حیوانات پارک در قفس نگهداری نمی شوند. کودکان علاوه بر تماشای این حیوانات زیبا می توانند در پارک نیز بازی کنند

خانه مردم بومی
یکی از مکان های دیدنی زیادی که به موزه تبدیل شده است. هدف از این تبدیل، معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و مواد دست ساز منحصر به فرد متعلق به بومیان بود. هدف ایجاد اشتغال، مشارکت بومی در بخش گردشگری و تحقق توسعه گردشگری پایدار برای جزیره بود. از آن زمان به بعد به خانه مردم بومی و همچنین یک موزه مردم شناسی تبدیل شده است. این امر تنها پس از اخذ موافقت مالک و اخذ مجوز لازم از سازمان منطقه آزاد کیش در فروردین ماه ۱۳۹۳ صورت گرفت و تمامی خانه ها با استفاده از مصالح مشابه با حفظ معماری سنتی بازسازی شدند. این نشان دهنده آن چیزی است که فقط ۸۰ سال پیش در جزیره بود.

خانه بومی های کیش
خانه بومی های کیش

اسکله تفریحی کیش
یکی از بهترین مکان ها برای بازدید. در ساحل قرار دارد و با یک عرشه چوبی زیبا شما را مستقیم به خلیج فارس می رساند. یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی و گشت و گذار در جزیره. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده و طول آن به ۴۳۷ متر می رسد. این مکان به مکان‌های تفریحی دیگر مانند بولینگ، سینمای چهاربعدی و باشگاه تفریحی دریایی نزدیک است. همچنین تعداد زیادی کافه و رستوران در اطراف اسکله قرار دارند.

ساحل مرجانی
بیشتر مسافران و گردشگران اوقات خود را در ساحل مرجانی جزیره کیش می گذرانند. محوطه سازی جذاب و استفاده از آلاچیق ها در این پارک ساحلی، مناظری مهم را ایجاد کرده است، منظره ای که به سادگی بیش از حد خوب است که واقعی باشد. تماشای طلوع خورشید از این پارک ساحلی تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. همچنین آلاچیق های متعددی در ساحل برای راحتی شما قرار دارد.

جزیره هندورابی
یکی دیگر از جاذبه های دیدنی. جزیره هندورابی یکی از ساکت ترین و تقریباً متروک ترین جزایر این منطقه است. مساحت این جزیره حدود ۲۳ کیلومتر است. بلندترین قله آن بیست و نه متر است و حدود هفت و نیم کیلومتر امتداد دارد. در این جزیره روستایی به نام هندرابی وجود دارد که در مجاورت چند روستای دیگر به نام دورانت و صراط قرار دارد. این جزیره از قرن پانزدهم به پرتغالی ها تعلق داشت و به عنوان پایگاه نظامی و تجاری مورد استفاده قرار می گرفت. بقایای پایگاه نظامی پرتغال هنوز به نمایش گذاشته شده است.

حریره
یکی از دیدنی ترین مکان های کیش. قدمت این شهر به قرن ۵ تا ۱۰ پس از میلاد برمی گردد. این شهر در قسمت شمالی جزیره واقع شده است و کل شهر به عنوان یک اثر ملی محسوب می شود. این شهر باستانی یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی جزیره کیش است. منطقه ای به وسعت سه مایل مربع را پوشش می دهد. در قسمت شمالی شهر، دفاتر مدیریت بندر همچنان قابل مشاهده است. این شهر باستانی در حال حاضر ویران شده است. بازمانده ای از گذشته.

حریره کیش

کشتی یونانی در جزیره کیش
فرصتی دیگر برای گشت و گذار در کیش با تور کیش نوروز ۱۴۰۱. بر اساس اطلاعات به دست آمده این کشتی متعلق به یونانی ها و به نام Khoula F بوده که این کشتی در سال ۱۳۲۲ توسط کارخانه کشتی سازی بریتانیایی ویلیام همیلتون و شرکت ساخته شده است. وزن آن ۷۰۰۰ تن و طول آن ۱۳۶ متر بود. ظاهرا به دلیل مه آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی ساحلی بوده است. یونانی ها سعی کردند کشتی را از گل خارج کنند، اما در نهایت نتوانستند این کار را انجام دهند. در عوض کشتی را تخلیه کردند و آتش زدند

شهر زیرزمینی کاریز
این شهر زیرزمینی بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. این شهر یکی از دیدنی ترین بناهای جزیره است. کاریز یک کلمه قدیمی برای قنات است. این شهر زیرزمینی در عمق ۱۶ متری با سقفی ۸ متری مملو از صدف، فسیل و مرجان های دریایی قرار دارد که قدمت آن به حدود ۲۷۰ و ۵۷۰ میلیون سال پیش باز می گردد. این مجموعه دارای بخش های مختلفی از جمله غرفه های صنایع دستی، رستوران، موزه، آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و تعدادی گالری هنری می باشد.

شهر زیرزمینی کاریز
شهر زیرزمینی کاریز

آب انبار در جزیره کیش
یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش. در قدیم از آب انبارها به عنوان وسیله ای برای ذخیره و صرفه جویی آب استفاده می شد. این آب انبار در سال ۱۳۷۱ به منظور تامین آب شرب مردم ساخته شد، اما به زودی جزیره به مقصد گردشگری تبدیل شد و به دلیل آن، آب انبار به دلیل افزایش جمعیت کارایی خود را از دست داد و امروزه تنها کاربرد آن به عنوان یک جاذبه گردشگری است. معماری به کار رفته در ساخت این آب انبار الهام گرفته از آب انبارهای شهر یزد بوده که دارای دو گنبد و پنج بادگیر می باشد تا هوا از میان برج ها عبور کند و باعث خنک شدن آب در انبار شود.

سخن پایانی:

همه ما ایرانیان چه افرادی که به کیش رفته باشیم چه نرفته باشیم یقین داریم که زیبایی های کیش باوجود مساحت کوچک خود بی شما است و باتوجه به مدت سفر محدودی که شما عزیزان در کیش خواهید داشت سعی کردیم تا شما را با پرطرفدارترین و بهترین آن ها آشنا کنیم.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا