رپرتاژ

راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی

برخی از افراد ترجیح می‌دهند با ماشین شخصی خود سفر کنند. برای این دسته از افراد فرقی نمی‌کند که به شمال کشور بروند و یا یک مکان توریستی در جنوب کشور را برگزینند و یا قصد سفر به یک جزیره را داشته باشند. در واقع سفر با ماشین شخصی مزایای زیادی از جمله استقلال داشتن و در دسترس بودن را دارد و به ویژه برای سفرهای گروهی بسیار مناسب است.

اما اگر قصد سفر به یک جزیره را با ماشین شخصی داشته باشیم باید چه کاری انجام بدهیم؟ قطعا سفر با ماشین شخصی به مکانی که فاقد مرزهای زمینی است، با سفر به سایر بخش‌های کشور متفاوت است و شرایط ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید با ماشین خود به کیش بروید و نیازمند داشتن اطلاعاتی در این زمینه هستید، می‌توانید با خواندن راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی از نکات لازم برای این سفر جذاب و هیجان‌انگیز آگاه شوید.

سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی

سفر زمینی با خودرو شخصی به کیش یک سفر جذاب است که باعث می‌شود شما در سراسر این جزیره تفریحی، امکان گشت و گذار با ماشین خود را داشته و دسترسی‌تان به همه جاذبه‌های گردشگری و تفریحی و مراکز خرید شهر آسان باشد. تصور کنید که در یکی از مراکز خرید مدرن و لاکچری کیش اقلام زیادی را خریداری کرده‌اید و می‌توانید آنها را به راحتی در ماشین خود گذاشته و به محل اقامتتان ببرید.

این که در کیش کجا اقامت می‌کنید و چگونه جایی را برای استقرار در زمان این سفر تفریحی برمی‌گزینید، یک امر بسیار سلیقه‌ای و شخصی است. برخی از افراد در جستجوی هتل‌های پنج ستاره گران قیمت هستند و برخی سفرهای اقتصادی را ترجیح می‌دهند. اما برای کسانی که با ماشین شخصی و به صورت گروهی سفر می‌کنند، بهترین اقامتگاه، سوئیت‌ها هستند که برای دور هم آمدن افراد خانواده و یا دوستان بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید با رزرو سوئیت های قیمت مناسب کیش در سایت جاباما یک سفر تفریحی عالی را برای خود رقم بزنید.

چگونه با ماشین به کیش برسیم؟

شاید از خود بپرسید مگر کیش جزیره نیست، پس چطور با ماشین شخصی به یک جزیره برویم؟ پاسخ این است که شما باید خودروی خود را سوار کشتی کرده و با خود به جزیره کیش ببرید. در واقع زمانی که شما قصد دارید با اتومبیل خود به کیش بروید، برای ماشینتان بلیط خریده و آن را با خود سوار کشتی کرده و همگی با هم به کیش می‌روید.

این سفر دریایی با خودروی شخصی قوانین و مقرراتی دارد و هزینه‌ بلیط ماشین شما نیز بسیار بیشتر از هزینه بلیط خود و همراهانتان است. بنابراین پیش از سفر با ماشین شخصی به کیش باید قوانین و مقررات مربوطه آگاه باشید تا هنگام رسیدن به بندر عباس برای عزیمت به کیش، مشکلی نداشته باشید.

مدارک لازم برای سفر با ماشین شخصی به کیش را به همراه داشته باشید

سفر با ماشین شخصی به کیش مانند سفر با اتومبیل خودتان به هر جای دیگری، نیاز به مدارک مشخصی دارد و البته در سفر به کیش، چند مدرک دیگر نیز باید به آنها اضافه شود. در هر سفری، شما باید حتما گواهینامه راننده و یا رانندگان به همراه کارت خودرو، کارت سوخت و برگه معاینه فنی ماشین را به همراه داشته باشید. بنابراین در زمینه مدارک نگرانی خاصی وجود ندارد و بی تردید شما همه را با خود به همراه برده‌اید.

اما زمانی که قصد سفر به کیش دارید، باید کپی کارت خودرو را برای گرفتن مجوز از گمرک به دفاتر گمرک مستقر در بنادر تحویل دهید و سایر مدارک را نیز ارائه دهید. به این برگه کاپوتاژ می‌گویند که یا همان برگه مجوز گمرکی خروج خودرو از سرزمین اصلی است و باید تا پایان سفر آن را با خود داشته باشید تا هنگام خروج، مجددا آن را تحویل دهید.

مقررات ورود و خروج ماشین شخصی به کیش

اولین قانونی که برای ورود ماشین شخصی وجود دارد، نوع ماشین است. در زمان تعطیلات نوروز ورود همه ماشین‌ها به جزیره کیش مجاز است اما در سایر زمان‌ها بعضی از خودروها مانند رنو، پی کی، پژو ۴۰۵، پراید و پیکان اجازه ورود به این جزیره را ندارند. علاوه بر این در صورتی که دارای ماشین شخصی شما تولید داخل کشور از سال ۱۳۹۰ به قبل بوده و یا یک ماشین خارجی تولید سال ۱۳۸۵ به قبل دارید، باید برگه معاینه فنی جدید خود را حتما به همراه داشته باشید.

به یاد داشته باشید که حداکثر سرعت مجاز در جزیره کیش ۶۰ کیلومتر در ساعت است و در صورتی که تخلفات رانندگی انجام داده و توسط دوربین‌های راهنمایی رانندگی ثبت ‌شوند، باید جریمه خود را در همان محل باید پرداخت کنید. پس سعی کنید که در کیش بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت نرانید و قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت نمایید.

هزینه بلیط ماشین شخصی به کیش

گفتیم که اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود به کیش بروید، باید آن بلیط کشتی بگیرید و همگی با هم سوار بر کشتی به سمت جزیره یک سفر دریایی را انجام دهید. اما قیمت این بلیط چند است و چقدر با قیمت بلیط شما و همسفرانتان فرق دارد؟ در واقع هرسال هزینه حمل خودرو نرخ متفاوتی پیدا می‌کند اما آخرین مبلغ چیزی نزدیک به پانصد هزار تومان برای خودرو و مبلغی کمتر از پنجاه هزار تومان برای هر سرنشین بوده است. ورودی خودرو برای مدت ۵ روز است که به ازای هر روز اضافه، روزانه چیزی کمتر از صد هزار تومان به این مبلغ اضافه می‌شود. این قیمت‌ها برای نوروز و از سه بندر مختلف که شناورهایی به سمت کیش دارند، متفاوت خواهد بود.

ممکن است زمانی که در حال خواندن این مقاله هستید، مبلغ هزینه تغییر کرده باشد، بنابراین برای این که   اطلاعات دقیقی از هزینه، وضعیت آب‌وهوا و حرکت شناورها داشته باشید، با اطلاعات بندر چارک و یا دو بمدر دیگر تماس بگیرید و سوال‌های لازم را بپرسید. به خاطر داشته باشید حتماً ۲ ساعت قبل به بندرگاه بروید تا انجام کارهای اداری مانع از رسیدن شما به لندیگراف نشود.

مسیر سفر دریایی کجاست؟

نخستین گام برای سفر دریایی با خودروی شخصی به کیش، شهر بندرعباس است. اما به دلیل فاصله بندرعباس تا کیش، کشتی مستقیم از بندرعباس به کیش وجود ندارد و شما باید به یکی از سه بندر چارک، آفتاب و یا لنگه بروید تا این سفر دریایی آغاز شود. فاصله بندرعباس تا بندر چارک ۲۶۰ کیلومتر، تا بندر آفتاب ۲۹۵ کیلومتر و بندر لنگه ۱۸۶ کیلومتر است.

مسیر سفر دریایی به کیش از بندر آفتاب ۱۸ کیلومتر، بندر چارک ۳۲ کیلومتر و بندر لنگه ۹۵ کیلومتر و است. بنابراین از بندر آفتاب حدود یک ساعت، از بندر چارک در حدود دو تا دو ساعت و نیم و از بندر لنگه در حدود ۴ ساعت تا جزیره کیش، روی کشتی خواهید بود. سفر کشتی‌ها از این سه بندر با برنامه مشخصی صورت می‌پذیرد که هنوز به صورت آنلاین در اختیار مسافران قرار نمی‌گیرد بنابراین مسافران باید حداقل یک روز زودتر به این بنادر بروند تا از برنامه شناورها و لندیکرافت‌ها آگاه شوند. البته این سفر هم فال است و هم تماشا و موقعیت خوبی برای بازدید از این بنادر خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا