اخبار خودرو

افزایش سطح رضایت مشتریان ایران خودرو در سال ۹۸

بنابر گزارشی که مدیر ارتباط با مشتریان ایران خودرو ارائه کرده است، شکایات از این گروه خودروسازی در سال ۹۸ در قیاس با سال قبل، قابل توجه و نزدیک به ۲۵ درصد بوده است. افزایش سطح رضایت مشتریان ایران خودرو در سال ۹۸، ناشی از ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت و عمل به تعهدات، به نظر می رسد. در ادامه با ایرانی کار همراه باشید تا نگاهی به اظهارات سهراب برفروشان، مدیر ارتباط با مشتریان ایران خودرو و آمار و ارقام ارائه شده توسط وی، بیندازیم.

افزایش سطح رضایت مشتریان ایران خودرو

مدیر ارتباط با مشتریان ایران خودرو با اشاره به افزایش سطح رضایت مشتریان ایران خودرو اظهار داشت: “طبق نتایج ارزیابی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، ایران خودرو توانسته با افزایش ۳۸ درصدی رضایتمندی از نحوه رسیدگی به درخواست ها و شکایت ها، بیش ترین افزایش رضایتمندی مشتریان را در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ از آن خود کند. اندازه گیری رضایت مشتریان توسط شرکت بازسی از تمامی شرکت های تولیدکننده خودرو صورت پذیرفته است. برفروشان تصریح کرد:‌ برهمین اساس گروه صنعتی ایران خودرو در این شاخص از سطح رضایت از رسیدگی ۵۲ درصدی در سال ۹۷ به سطح رضایت از رسیدگی ۹۰ درصدی در سال ۹۸ رسیده است.”

او در صحبت های خود به تلاش گروه خودروسازی ایران خودرو برای بهبود خدمات فروش و خدمات پس از فروش این برند خودروسازی داخلی کشور پرداخته و هدف غایی مجموعه را رضایت کامل مشتریان عنوان ساخت. وی گفت: “این برنامه ها با هدف تحقق رضایتمندی مشتریان از طریق شناسایی و رفع ریشه ای علل منجربه درخواست و شکایت ها به عنوان اقدامات پیشگیرانه و همچنین پاسخ گویی به موقع و مناسب به این درخواست ها و شکایت ها برای جلب حداکثری رضایتمندی مشتریان اجرا شده است.”
این مقام مسئول تاکید کرد: “رسیدن تولید روزانه به دوهزار دستگاه، کاهش تعداد خودروهای دارای کسری قطعه و افزایش تحویل به مشتریان تاثیر زیادی در افزایش رضایتمندی مشتریان داشته است.”

بنابر اظهارات وی تامین قطعه مورد نیاز دارندگان خودروهای ایران خودرو و تعمیرات لازم در نمایندگی های مجاز این برند خودروسازی، از جمله مواردی است که به تامین رضایت مشتری منجر می شود. او ادامه داد: “با تعیین تکلیف موارد مرتبط با خودروهای واسطه یا کارتکسی، پرداخت سود تاخیر به صورت کامل و نظام مند براساس قرارداد و همچنین اصلاح دعوت نامه ها براساس ضوابط سازمان حمایت و شفاف سازی تمامی موارد برای مشتریان در سال ۹۸ توانسته ایم میزان رضایت مشتریان را افزایش دهیم.”
این مقام مسئول عنوان ساخت: “متناسب سازی رویه های کنترل کیفی برای افزایش کیفیت محصولات و کنترل های بیش تر در فرآیندها قبل از تحویل خودرو به مشتری با دقت بالاتری دنبال شده است.”
او در نهایت گفت: “با تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی برای حوزه ارتباط با مشتریان و طرح ریزی و ابلاغ و پایش مستمر شاخص های کلیدی عملکرد برای هدایت و راهبری بخش های مرتبط با مشتریان در گروه صنعتی ایران خودرو، در تلاش برای ارتقای سطح کیفیت محصولات و خدمات و درنهایت جلب رضایت مشتریان هستیم.”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا