رپرتاژ

چرا رنو کپچر انتخاب خوبی است؟

رنو بعد از همکاری با شرکت نیسان ژاپن و شروع لاین طراحی و تولید خودروهای لوکس، هر سال با هر فیس‌لیفتی جدید بر روی خودروهای خود، خبرهای جدیدی را در بازار خودروی دنیا مطرح می‌کند. این بار با تولید نسخه فیس‌لیفت رنو کپچر بنزینی و هیبریدی، نوید ساخت یک کراس‌اوور کامپکت بسیار خوب را به دوست‌داران این برند فرانسوی داده است.

اولین نسل رنو کپچر با وجود اینکه نسبت به رقبا طراحی ظاهری خیلی جذابی نداشت، اما به دلیل وجود امکانات خوب و کیفیت فنی، با استقبال خریداران روبه‌رو شد. همین امر باعث شد که رنو در نسخه جدید این خودرو، تغییرات زیادی را در طراحی ظاهری آن هم ایجاد کند تا بیش از گذشته به سبک لوکس دلخواه رنو نزدیک شود.

رنو کپچر ۲۰۲۰ چه تفاوت‌هایی دارد؟

اولین تفاوت آشکار را در طراحی ظاهری این خودرو می‌بینیم. اضافه شدن خطوط حجم دهنده بر روی کاپوت و بدنه، حالت تهاجمی نسخه جدید و تغییر در فرم چراغ‌ها به خصوص در قسمت عقب خودرو، اولین تغییرات محسوس رنو کپچر در بخش طراحی ظاهری این خودروست. رنو، فیس‌لیفت جدید کپچر را بر روی پلتفرم B (پلتفرم مشترک با رنو کلایو) ساخته که نسبت به نسخه قبلی از لحاظ ابعاد، در طول و عرض و ارتفاع، افزایش داشته است.

رنو در تمامی خودروهای لاین لوکس خود از متریال بسیار خوبی در داخل کابین استفاده کرده، اما در نسل جدید کپچر، کیفیت متریال، بسیار بهتر از نمونه قبلی است. از طرف دیگر رنو در کپچر جدید دو پیشرانه بنزینی ۱ و ۱.۳ لیتری با قدرت ۱۰۰ تا ۱۵۵ اسب‌بخار در نظر گرفته که نسبت به نسخه قبلی پیشرانه‌ای قوی‌تر است.

برای کسانی که به دنبال سوخت دیزلی هستند هم رنو دو پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۹۵ و ۱۱۵ اسب‌بخار نیز تولید کرده است. رنو کپچر یک خودروی فول آپشن است که تمامی امکانات رفاهی و فنی خودروهای مدرن و لوکس را دارد.

در بخش امکانات رفاهی سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو هم به سیستم‌های مولتی مدیای کپچر ۲۰۲۰ اضافه شده است. از نظر ایمنی نیز، رنو با اضافه کردن قابلیت‌های خودران، ایمنی این خودرو را افزایش داده و در تست‌های تصادف این موضوع به خوبی نشان داده شده است.

این خودرو با مصرف سوخت بسیار کم و استهلاک پایین، شعار خودروسازان اروپایی را در تولید خودروهای اقتصادی و کم‌مصرف تحقق بخشیده است. همه این عوامل باعث رونق بازار خرید و فروش این خودرو نیز شده است. بررسی آگهی‌های سامانه دیوار https://divar.ir/s/tehran/car/renault/captur خود نشان دهندهٔ این مطلب است.

رنو کپچر در ایران همزمان با خودروهای چینی وارد شد و به دلیل فاصله قیمتی کمی که با آنها داشت، موجب خوشحالی افرادی بود که تمایل به داشتن خودروی اروپایی بودند تا فول‌آپشن‌های چینی. و اما مهم‌ترین تغییر رنو در کپچر، تولید نسخه هیبریدی این خودرو است.

رنو کپچر هیبریدی چه ویژگی‌هایی دارد؟

با توجه به شرایط محیط زیست و تلاش فعالان برای کم کردن آسیب‌های زیست محیطی، تولید خودروهای هیبریدی، یکی از اهداف خودروسازان بزرگ در سال‌های اخیر است و طراحی و تولید نمونه‌های بهتر این خودروها تبدیل به چالشی مهم در صنعت خودروسازی شده است. رنو با تولید کپچر هیبریدی در این رقابت خود را به خوبی نشان داده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودروهای هیبریدی این است که به راحتی و با برق شهری قابل شارژ شدن هستند و از طرفی در صورت نبودن امکان شارژ سیستم بنزینی که در این خودروها تعبیه شده، خیال راننده را راحت می‌کند.

رنو کپچر پلاگین هیبریدی علاوه بر حالت‌های رانندگی مختلفی که در نسخه‌های بنزینی وجود دارد، حالت رانندگی Pure را نیز دارد که حالتی اختصاصی برای این خودروست و در این حالت با رنو کپچر امکان رانندگی کاملا برقی را تجربه می‌کنید. میزان مصرف سوخت در نسخه هیبریدی کپچر بسیار پایین است.

از طرفی با یک بار شارژ، این خودرو ۴۵ کیلومتر را در جاده و ۶۵ کیلومتر را در شهر به صورت کاملاً برقی طی می‌کند. یعنی اگر باتری هر شب شارژ شود یک هفته کامل را می‌تواند بدون بنزین کار کند. در سفرهای طولانی هم به محض تمام شدن شارژ، با وجود پیشرانه احتراق داخلی که رنو برای کپچر در نظر گرفته، مصرف سوخت به حداقل خود رسیده و از نظر اقتصادی نیز برای مالک خودرو بسیار به صرفه است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا