پیشنهاد سردبیرآموزش

علت روشن نشدن چراغ cng پراید

سوخت سی ان جی علی‌رغم تمام مزیت‌هایی که دارد، ممکن است در شرایطی چالش‌هایی برای شما به وجود بیاورد. به طور مثال در برخی مواقع ممکن است با روشن نشدن چراغ cng پراید مواجه شوید. اما پیش از اما پیش از آن که به بررسی علت روشن نشدن چراغ cng بپردازیم، بررسی کوچکی بر ماهیت گاز cng و مزایای آن خواهیم داشت. آن دسته از وسایل نقلیه که از گاز  CNG به عنوان سوخت استفاده میکنند، میزان آلایندگی کمتری در مقایسه با وسایل نقلیه دیگر که از بنزین استفاده میکنند، دارند. در مقایسه با بنزین، گاز طبیعی فشرده شده میزان انتشار مونواکسید کربن را ۹۰ تا ۹۷ درصد و میزان انتشار نیتروژن اکسید را ۳۵ تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. گاز طبیعی نیز در بیشتر کشورها تولید می‌شود، بنابراین رانندگی با ماشینی که به سیستم CNG مجهز است به این معنی است که شما به نفت خارجی وابسته نخواهید بود.

علت روشن نشدن چراغ cng پراید چیست؟

در صورتی که قصد استفاده کردن از گاز CNG را داشته باشید، در شرایط ممکن است با این وضعیت روبرو شوید که خودروی پراید شما به خوبی کار نکند و شما با چراغ cng خاموش مواجه شوید. باید دید علت روشن نشدن چراغ سی ان چی پراید چیست؟

دلایل این موضوع را می توان در ردیف های زیر جای داد:

  • این احتمال وجود دارد که اتصال قرار گرفته پشت سوئیچ CNG، از جای خود شل شده باشد، به این ترتیب لازم است که سوئیچ را بیرون بکشید.
  • همین طور این احتمال وجود دارد که سوئیچ ایراد پیدا کرده باشد. در این صورت باید سوئیچ را خارج کرده و آن را تعویض نمایید.
  • فیوزی در کیت cng وجود دارد که ممکن است سوخته باشد، پس باید آن را تعویض نمایید.
  • ممکن است علت روشن نشدن چراغ cng، اشکال در جعبه CNG و یا اتصالات برق باشد. به این منظور می‌بایست خودرو را به دست یک تعمیرکار سپرده تا از اتصال درست سیم‌ها اطمینان حاصل نمایید.
  • اطمینان حاصل کنید که سیم منبع تغذیه (سیم قرمز) به سوئیچ تبدیل خودرو، متصل است.

روشن نشدن چراغ cng پراید

علت چشمک زدن چراغ cng پراید چیست؟

چنان چه در بالا نیز اشاره کردیم، یکی از خودروهایی که می‌تواند از گاز CNG به عنوان سوخت استفاده کند، پراید است. اما گاهی ممکن است شما حین استفاده از این سیستم، شاهد چشمک زدن چراغ cng پراید باشید. خوب است بدانید، هنگامی که حالت گاز را برای سوخت انتخاب می‌کنید، چهار چراغ سبز رنگ وجود دارد که میزان موجودی گاز را به شما نشان می‌دهد.

روشن بودن هر یک از این چراغ‌ها، به معنی وجود گاز CNG به میزان یک چهارم حجم مخزن است. چنانچه گاز مصرفی شما رو به اتمام باشد، تمامی این چهار جراغ سبز خاموش شده و تنها یک چراغ قرمز روشن گشته و چراغ سبز شروع به چشمک زدن می‌کند. پس علت چشمک زدن چراغ cng پراید به همراه صدای بوقی که می‌شنوید، خبر از اتمام سوخت گازی شما می‌دهد.

در این حالت باید منبع سوخت را به بنزین تغییر دهید، در غیر این صورت سیستم به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد.

همین طور بخوانید: نحوه تعویض واشر سرسیلندر پراید

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم که گاز CNG یکی از بهترین سوخت‌ها برای جلوگیری از آلودگی هوا و همچنین کمک به حفظ محیط است و امروز در بسیاری از نقاط جهان از این سوخت برای استفاده از خودرو بهره می‌برند.

منابع:  pakwheels

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا