پیشنهاد سردبیرآموزش

راهنمای روشن کردن خودرو در هوای سرد

صاحبان خودرو می‌دانند که زمستان‌ها بدترین زمان ممکن برای سوار شدن وسیله نقلیه و رفتن به هر جایی است، چه کار ضروری داشته باشید و چه نیاز شخصی به استفاده از خودرو! زمستان زمانی است که ماشین شما حتی در استارت زدن هم مشکل زیادی ایجاد می‌کند. بسیاری از صاحبان خودرو در مورد راهنمایی مناسب برای روشن کردن ماشین در هوای سرد سؤال می‌کنند. لازم نیست در این زمینه نگرانی داشته باشید؛ چرا که ما اطلاعات کاملی را در مورد راه‌اندازی بدون دردسر وسیله نقلیه و همچنین استارت زدن خودرو در زمستان به شما ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

راهنمای کامل روشن کردن خودرو در سرما

اکثر خودرو‌ها با موتور‌های احتراقی کار می‌کنند و موتور‌های احتراقی با احتراق ترکیبی از بنزین و هوا کار می‌کنند تا یک سری پیستون را به حرکت درآورند که عملکرد ماشین را تأمین می‌کند. در گذشته، این ترکیب گاز و هوا توسط دستگاهی به نام کاربراتور تهیه می‌شدو از آنجایی که هوای سرد تبخیر بنزین را سخت‌تر می‌کند، کاربراتور می‌توانست ترکیبی از گاز و هوا آزاد کند که در نهایت باعث مشکلات موتور می‌گشت.

با پایان گرمای تابستان، تنها چیزی که بدترین مقاومت را در برابر سرما دارد، ماشین شماست! گاهی اوقات ممکن است ماشین شما زمانی که برای رفتن به محل کار عجله دارید، درست روشن نشود و علت آن هم سرد شدن ماشین است. با این حال، اگر مراحل درست استارت زدن خودرو در هوای سرد را دنبال کنید، ماشین نه تنها روشن می‌شود، بلکه شما را به هر کجا که می‌خواهید می‌برد.

چطور خودرو را در سرما روشن کنیم؟

۱. همه چیز را در ماشین خود خاموش کنید.

این اولین قدم برای کمک به روشن کردن ماشین در زمستان است. همان طور که می‌دانید، تک تک وسایل الکتریکی موجود در خودرو از جمله بخاری، رادیو و چراغ جلو از باتری خودرو استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنیم هنگام استارت زدن ماشین در زمستان، تک تک آن‌ها را خاموش کنید. پس از استارت زدن خودرو، اجازه دهید موتور برای مدتی کار کند، این کار به طولانی شدن عمر باتری ماشین هم کمک می‌کند.

۲. باتری ماشین را چک کنید.

بعد از مرحله اول، باید باتری را چک کنید و کابل‌ها را بررسی کنید. در صورت وجود نشانه‌هایی از خوردگی، مانند ماده پوسته پوسته شده، باید آن را تمیز کنید تا باتری به درستی کار کند. به یاد داشته باشید که برای جدا کردن کابل‌های خودرو، از عینک محافظ استفاده کنید تا مبادا چشمتان آسیبی ببیند.

پس از تمیز کردن باطری، برای جلوگیری از برق گرفتگی، ابتدا کابل‌های باتری را با منفی وصل کنید. مطمئن شوید که سیم‌های دیگر را که محکم به هم وصل شده‌اند، بررسی کرده‌اید، زیرا کابل‌های شل مانع از جریان الکتریکی می‌شوند.

۳. هنگام روشن کردن جرقه خودرو، کلاچ را نگه دارید

آیا برای روشن کردن خودرو در هوای سرد، نگه داشتن کلاچ مفید است؟ یک نکته مفید برای روشن کردن خودرو در هوای سرد، نگه داشتن کلاچ هنگام استارت زدن خودرو است. این کار به موتور این فرصت را می‌دهد که معمولاً حتی در زمستان‌های سرد شروع به کار کند.

نکاتی برای روشن کردن ماشین در زمستان

نکاتی برای روشن کردن ماشین در زمستان

 برای اینکه در فصل سرما و زمستان راحت‌تر بتوانید ماشین خود را روشن کنید، حتماً لازم است که موارد زیر را در نظر بگیرید.

مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما در یک نقطه امن است.

خودرو شما بهتر است درمعرض هوای آزاد باشد، نه در گاراژ یا پارکینگ سر بسته!

بگذارید موتور به مدت ۳۰ ثانیه کار کند.

این تمام چیزی است که در اکثر وسایل نقلیه ۳۰ ساله یا حتی وسائل نقلیه جدید لازم است. اگر هوا بسیار سرد است و وسیله نقلیه شما پوشیده از برف یا یخ است، یک یا دو دقیقه زمان دهید تا گرم شود، سپس شروع به حرکت کنید.

به آرامی شروع به رانندگی کنید کنید.

یک دوره طولانی کار کردن با ماشین، قطعاً برای موتورماشین شما ضرر دارد. چیزی که به شما کمک می‌کند این است که هنگام رانندگی در هوای سرد، رانندگی را آرام شروع کنید؛ در غیر این صورت موتور خودرو شما تحت فشار قرار می‌گیرد.

روغن موتور خودرو خود را چک کنید.

بهترین کار این است که دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از روغن موتور مناسب استفاده می‌‎کنید. استفاده از روغن موتور مناسب، تضمین می‌‎کند که روغن آزادانه به تمام قسمت‌های حیاتی موتور اتومبیل شما جریان یابد.

روغن موتور در هوای سرد چه وضعیتی دارد؟ البته این نکته را در نظر داشته باشید که در هوای سرد، روغن موتور غلیظ‌تر می‌شود و به خوبی جریان نمی‌یابد، بنابراین حرکت قطعات موتور از درون آن سخت‌تر می‌شود. این بدان معناست که باتری شما که در اثر سرما ضعیف شده است، در واقع باید کار بیشتری برای به حرکت درآوردن موتور انجام دهد تا بتواند روشن شود.

پیشنهاد مطالعه: روشن نشدن خودرو در فصل سرما

سخن پایانی

در این مطلب در مورد روشن کردن ماشین در زمستان صحبت کردیم؛ مشکلی که بسیاری از رانندگان عزیز با آن درگیر هستند. در این مقاله نکات مهمی را مطرح کردیم؛ توصیه ما به شما این است که نکات بالا را رعایت کنید، در این صورت، ما اطمینان می‌‎دهیم که در راه‌اندازی خودرو در هوای سرد با مشکلی مواجه نخواهید شد. این موارد به شما کمک می‌کند نه تنها وسیله نقلیه را بدون مشکل روشن کنید، بلکه به کارکرد باتری ماشین نیز کمک می‌کند. اگر سؤال یا نگرانی خاصی در رابطه با هر یک از موضوعات مطرح شده در این مقاله دارید، توصیه می‌‎کنیم با یک تکنسین یا مکانیک خبره مشورت کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا