پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

با ۳ مورد از بهترین های روغن موتور ماشین سنگین آشنا شوید

از آنجایی که فشار در موتورهای دیزلی بالا است، انتخاب صحیح روغن موتور ماشین سنگین بسیار مهم است. انتخاب یک روغن موتور مناسب باعث می‌شود که موتورهای دیزلی عملکرد بهتری داشته باشند و در نتیجه درست کار کنند و نیاز کمتری به تعمیرات داشته باشند.

دو نوع روغن موتور برای ماشین وجود دارد، روغن موتور بنزینی و روغن موتور دیزلی. روغن موتور بنزینی برای خودروهای سواری مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن موتور دیزل برای سواری غیر استفاده است و صرفا برای ماشین سنگین کاربرد دارد.

شباهت روغن موتور دیزلی و روغن موتور بنزینی در این است که هر دو روغن پایه دارند. مساله‌ای که  که این دو نوع روغن را از هم متمایز می‌کند، افزودنی‌های مختص به هر نوع است. موتورهای دیزلی ماشین سنگین به دلیل کارکرد در شرایط سخت و جذب میزان بیشتری از کربن، نیازمند افزودنی‌های ضد سایش بیشتری در روغن موتور هستند. مورد دیگری که روغن موتور دیزلی را از روغن موتور بنزینی متمایز می‌کند این است که اولی نسبت به دومی دارای ویسکوزیته بالاتری است.

بهترین روغن موتور دیزلی

تمرکز اصلی این نوشتار بر موتورهای دیزلی است و در ادامه به مبحث روغن موتور ماشین سنگین می‌پردازیم.

انتخاب بهترین روغن موتور دیزلی از این جهت مهم است که باعث می‌شود موتور ماشین شما نرم کار کند و در نتیجه دارای عمری طولانی باشد. درواقع باید به چند نکته توجه داشت، حتما از تعویض روغن در زمان مقرر مطمئن شوید. علاوه بر این، از برندهای معتبر و خوب روغن موتور برای خودروی خود استفاده کنید.

بهترین روغن موتور دیزلی ایرانی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، موتورهای دیزلی نوع کارکرد و عملکردی متفاوت از موتورهای بنزینی دارند. بنابراین، شرط مهم در نگهداری و مراقبت از موتور ماشین این است که از انتخاب روغن موتور متناسب ماشین خود اطمینان حاصل کنید. روغن مخصوص دیزل درست مانند روغن بنزینی دارای انواع مختلف و گوناگونی است.

آنچه به عنوان بهترین روغن موتور دیزلی ایرانی در بین عموم شناخته می‌شود، عموما روغن هیبریدی است. روغن هیبریدی در واقع نوعی از روغن ترکیبی است که با مخلوطی از روغن مصنوعی و معمولی به دست می‌آید و عموما از روغن‌های معدنی تولید می‌شود. همچنین، مقداری افزودنی‌ با آن‌ ترکیب می‌گردد که مزایای روغن‌ مصنوعی نیز داشته باشد.

در واقع روغن هیبریدی به دلیل طول عمر بالا و عملکرد خوب جزو روغن‌های پرطرفدار به حساب می‌رود. همچنین، یکی از ویژگی‌های مهم روغن هیبریدی این است که کارایی روغن مصنوعی را با قیمت خیلی کمتری دارد.

روغن ماشین سنگین

در ادامه شما را با ۳ نوع از بهترین‌های روغن دیزلی آشنا می‌کنیم.

روغن موتور دیزلی پارس

پارس سوپر اروند دیزل یکی از محصولات شرکت نفت پارس است که به عنوان یکی از روغن موتورهای دیزلی تک درجه‌ای شناخته می‌شو. دروغن موتور دیزلی پارس در انواع مختلف ۴۰، ۵۰ و ۶۰ با استفاده از روغن پایه معدنی باکیفیت و ترکیب مواد افزودنی ویژه تولید می‌گردد. روغن موتور پارس سوپر اروند دیزل سطح کیفی بین المللی API CF دارد و برای انواع موتورهای دیزلی توربوشارژ راهسازی و معدنی مناسب است. همچنین، روغن موتور دیزلی پارس توسط شرکت تولیدکننده برای خودروهایی با این سطح کیفیت توصیه می‌گردد.

روغن موتور دیزلی ۲۰W50

روغن بهران توربو دیزل ۲۰W50 برای تامین نیازهای موتورهای دیزلی و بنزینی تولید شده است. روغن موتور دیزلی ۲۰W50 برای موتورهای قدیمی‌تر و سوخت‌های حاوی گوگرد بالاتر (۵۰۰ ppm و بالاتر) طراحی و ساخته است.

روغن موتور دیزلی ۲۰W50 به عنوان یک روغن موتور دیزلی مرغوب شناخته می‌شود که در انواع نیمه سینتتیک و معدنی برای روانکاری موتورهای دیزلی چهار زمانه مدل ۱۹۹۸ که با دور و سرعت بالا کارکرد دارند مناسب است.

همچنین، روغن موتور دیزلی ۲۰W50 جزو روغن‌های روان کننده‌ی طولانی مدت با کیفیت بالا است. این روغن موتور برای طیف متنوع موتورهای دیزلی با فشار بالا که  مجهز به دیزل با توان بالا هستند، تولید شده است. وظیفه بهران توربو دیزل ۲۰W50 این است که فرسودگی بیش از حد ایجاد شده در موتور را از بین ببرد.

روغن موتور دیزلی ایرانول

روغن موتور ایرانول D-۱۷۰۰۰ پلاس از بهترین روغن موتور دیزلی ایرانی بشمار می‌رود. روغن موتور دیزلی ایرانول حاوی مواد اولیه باکیفیت است و همین مساله باعث شده که به روغن پرفروش تبدیل شود. دلیل دیگر محبوبیت روغن موتور دیزلی ایرانول، عملکرد بسیار خوب آن در شرایط بحرانی است.

روغن موتور دیزلی ایرانول در قالب روغن موتور کامیون یا روغن موتور اتوبوس کارکرد خوبی دارد. همچنین، برای ماشین‌هایی من جمله مینی‌بوس و خاور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن در برابر دمای زیاد مقاومت بالایی دارد و علاوه بر آن، در زمان استارت اولیه و شرایط جوی سرد، دمای موتور را خیلی سریع به حالت تعادل هدایت می‌کند. قابل توجه است که روغن موتور دیزلی ایرانول به عنوان یک روغن مناسب و پرطرفدار برای لنج دریایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید روغن موتور دیزل

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی خرید انواع روغن موتور به سادگی چند کلیک می‌باشد. برای بررسی انواع مختلف محصولات و خرید روغن موتور دیزل یا روغن موتور بنزینی به فروشگاه ایرانی کار مراجعه نمایید. همچنین، شما می‌توانید برای استعلام نوع و تعداد روغن مشخص شده توسط وزارت صمت، با استفاده از کد ملی، سهم خود را استعلام کنید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا