اخبار خودرو

قیمت خودرو تا کجا به سقوط خود ادامه می دهد؟

پس از چندین ماه پشت هم افزایش قیمت خودرو و شاهد قیمت های افسارگسیخته بودن در بازار، سرانجام اخبار خوشی از این بازار برای خریداران واقعی خودرو به گوش رسیده و شاهد ریزش قیمت ها هستیم. کاهش قیمت خودرو با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا آغاز شده و می بینیم که با برد بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب آمریکا (اگر چه هنوز دستخوش تردیدهایی است)، ریزش نرخ ارز و در پی آن، کاهش قیمت خودرو نیز در کشور اتفاق افتاد.

کاهش قیمت خودرو

این کاهش نرخ خودرو تا جایی ادامه پیدا کرد که در بحث خودروهای خارجی به ریزش چند صد میلیون تومانی رسیدیم. این موضوع اگر چه می تواند برای خریداران واقعی خودرو و مصرف کنندگان نهایی، جذاب باشد و رفته رفته بودجه آن ها را با نرخ خودروها هماهنگ گرداند، اما یک پیغام دردناک در آن نهفته است: این که بازار خودروی کشور به هیچ وجه ثبات نداشته و به راحتی قیمت ها در آن دچار نوسانات شدید می شوند.

برخی از خودروها تا ۳۰ درصد ریزش نرخ خود را در چند هفته گذشته تجربه کرده اند و به نظر می رسد اوضاع برای آن دسته از افرادی که به خودرو به چشم سرمایه ای برای سودآوری نگاه کرده بودند، چندان جالب نیست و احتمالا با ادامه پیدا کردن این روند، همچنان نیز در همین مدار پیش می رود.

باید منتظر ماند و دید با وارد شدن جو بایدن به کاخ سفید، وی چه سیاستی را در پیش می گیرد و پس لرزه های آن چطور بر بازار خودرو تاثیر خواهد گذاشت. آیا خودروسازان خارجی دوباره به ایران باز می گردند و یا همچنان بازار در تسخیر تولیدات داخلی خواهد ماند؟ تمام این فاکتورها، معادلات جدید بازار خودرو را در چند ماه اخیر رقم خواهد زد، اما تا آن زمان به احتمال زیاد و مطابق با نظر کارشناسان حوزه خودرو، باید منتظر افت قیمت ها باشیم و طعم بازار چهارچرخ های موتوری، برای خریداران واقعی شیرین و برای دلالان و واسطه گرها، تلخ و گزنده خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا