اخبار خودرو

سیر تکامل خودرو های “پاپ”

همه سران کشورها دارای اتومبیل های ویژه هستند. دونالد ترامپ با کادیلاک عظیمی به نام The Beast ، در حالی که همتای روسی وی ولادیمیر پوتین در یک آرسنال عظیم دارد. رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون کمی معتدلتر است و خودرو  DS 7 Crossback که از خط تولید خارج شده است سوار میشود.

با این حال ، مردم غالبا فراموش می کنند که پاپ نیز یه شخص خاص است. به طور خاص ، وی رئیس کلیسای کاتولیک و حاکمیت کشور واتیکان است و وقتی مسافرت می کند مانند هر رهبر دیگری به یک وسیله نقلیه ویژه نیاز دارد. به همین ترتیب ، سواری های او معمولاً ماشین های معمولی نیستند و با گذشت سال ها این خودروهای خاص نام Popemobile را به دست آورده است.

در ادامه این خودرو ها را میتوانید در لیست زیر با توضیحات ببینید.

 

مرسدس بنز ۳۰۰D سال ۱۹۶۰

اتومبیل پاپ جان XXIII ، نشانگر تقویت روابط بین مارک آلمانی و واتیکان است، در حالی که جنگ جهانی دوم روابط بین مرسدس و کوچکترین ایالت جهان را قطع کرده بود.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

لینکلن کانتیننتال سال ۱۹۶۴

پال ششم ابتدا از خودرو مرسدس استفاده میکرد ،اما بعده ها از یک خودرو لاندولت ۶۰۰ استفاده میکرد و سپس خودروی خود را به یک لیموزین لینکلن کانتیننتال تغییر داد. البته این خودرو در ابتدا یک خودرو عادی بود که در سال ۱۹۶۴ توسط لمان پترسون به Popemobile تبدیل شد.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

سئات پاندا سال ۱۹۸۲

در اوایل دهه ۱۹۸۰ ، زمانی که کماکان برند پاندا زیرمجمعه برند سئات بود. پاپ در آن زمان مشغول رانندگی مرسدس کلاس G بود، اما در سفری برنامه ریزی شده به اسپانیا از کشور واتیکان خارج شد.بدین ترتیب برای حضور در مکان های عمومی و عبور و مرور نمونه اولیه خودرو سئات پاندا مخصوص پاپ طراحی و ساخته شد. در این مدل از خودرو نوع صندلی برای اولین بار به طور خاص طراحی و ساخته شد.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

لندروور سال ۱۹۸۴

در سال ۱۹۸۱ ، جان پاول دوم قربانی حمله تروریستی شد. این اتفاق منجر به این شد که شرکت رنجروور اقدام به ساخت یک خودرو با جایگاه ضدگلوله برای پاپ طراحی و بسازد.این خودرو اصلاح شده برای محافظت از پاپ خیلی بیشتر از Popemobiles قبلی متعاقبا محافظتی تر بود.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

مرسدس بنز اس کلاس سال ۱۹۸۵

در اواسط دهه ۱۹۸۰ ، واتیکان بار دیگر از سدان های مرسدس بنز ، مانند این کلاس W126 S کلاس به عنوان ماشین رسمی جان پل دوم استفاده کرد.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

رنو اسپیس سال ۱۹۸۶

سفر پاپ به لیون فرانسه در سال ۱۹۸۶ منجر به  ایجاد یک Popemobile فرانسوی متناسب با این مناسبت ساخته شد. این رنو اسپیس با پنجره های تقویت شده و لاستیک های کم فشار ساخته شده بود ، به طوری که در صورت اقدام به ترور می تواند به شدت واکنش نشان دهد.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

کادیلاک دویل سال ۱۹۹۹

این Cadillac DeVille Parade Phaeton در سال ۱۹۹۸ ویژه ورود جان پاول دوم به ایالات متحده طراحی شده است.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

مرسدس بنز جی کلاس ۲۰۰۷

اولین Popemobile عصر بندیکت شانزدهم، این مرسدس G کلاس یک خودرو کلاسیک در لیست وسایل نقلیه واتیکان است. این خودرو آلمانی جز نخستین خودرو های پاپ با قابلیت حرکت در خارج از جاده میباشد.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

مرسدس بنز M کلاس ۲۰۱۲

خودرو مرسدس بنز G-Class که خیلی ناراحت کننده تلقی می شد ، توسط مرسدس ML جایگزین شد و مجدداً به کابین شیشه ای مجهز شد تا خطری برای سلامتی پاپ فرانسیس ایجاد نکند.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

رنو کانگو سال ۲۰۱۲

در سال ۲۰۱۲ ، رنو روابط جدیدی را با پاپ برقرار کرد و به او یک خودرو ۱۰۰ درصد برقی Popemobile را ارائه داد. یک Kangoo Z.E که پاپ برای سفرهای خود در اطراف محل اقامت تابستانی خود در Castel Gandolfo از آن استفاده می کند.

سیر تکامل خودرو های "پاپ"

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا