اخبار خودرو

موفقیت شاهین سایپا در تست تصادف جانبی اروپا

سایپا تاکنون توانسته است به وسیله خودروی جدید و لوکس خود یعنی شاهین، دو استاندارد را به دست بیاورد. پیش از این موفقیت شاهین سایپا در تست تصادف از روبرو و عملکرد صحیح کیسه های هوا انجام شد و اکنون نیز در آخرین تست صورت گرفته روی این خودرو در مرکز ایمنی سنجی اروپایی، موفقیت شاهین سایپا در تست تصادف جانبی اروپا به دست آمد.

شاهین سایپا در تست تصادف جانبی

موفقیت شاهین سایپا در تست تصادف جانبی نه تنها که باعث می شود به نوعی ارزش گذاری این خودرو به لحاظ ساخت حرفه ای و ایمنی، برتر باشد؛ مسیر فروش این خودرو در بازار اروپا را نیز باز خواهد کرد.

در این تست انجام گرفته، خودروی شاهین توانست از تست R95 پیروز بیرون آمده و استاندارد ECE را به دست بیاورید.

اما ببینیم تست تصادف ECE R95 چطور انجام می شود:

تست تصادف ECE R95

این تست تصادف به این شکل انجام می شود که خودرو در نقطه ای ثابت ایستاده و یک جسم متحرک با وزن ۹۵۰ کیلوگرم، با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت با زاویه کاملا ۹۰ درجه به قسمت کناری خودرو برخورد داده می شود. در این تست وضعیت سلامت راننده خودرو، پس از انجام اصابت مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که آسیبی به راننده وارد نشده باشد، خودرو موفق به دریافت استاندارد خواهد شد.

به گزارش سایپا نیوز، حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستون ها، ثبات ستون افقی و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C ، مهار صحیح نیروی وارد در نقطه R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه گیر داخل درها و جلوگیری از وارد شدن نیروی حداکثری به پا و پهلوی سرنشین، عدم شکست ستون افقی پایینی و… باعث شده شاهین حتی بدون داشتن کیسه های هوای کناری و پرده‌ای، استاندارد ارتقایافته ECE R95 را به دست آورد و به این ترتیب، در جایگاه ایمن ترین خودروی ملی قرار بگیرد.

لازم به یادآوری است که تست تصادف و تأییدیه ECE R95 یکی از شش جزء اصلی برای اخذ مجوز فروش خودرو در اتحادیه اروپاست. در این تست هم سایپا شاهین در نسخه پایه به یکی از مراکز ایمنی سنجی اروپایی رفته و توانسته است استاندارد ECE R95 را به دست آورد. نکته مهم اینکه تأییدیه ECE R95 یکی از بخش های اصلی برای مجوز فروش در اتحادیه اروپاست .
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا